Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken POS løsning ville i anbefale til en EDB forretning?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg søger en POS løsning:

* Som er bruger venligt

* Med scanner

* Dankort terminal/samt vores ejet kundekort så som gavekort, osv.

* Lagerstyring

* Bon printer, samt kunne udskrive en faktura/grantibevis på en alm A4 printer

Og er der nogle der ved hvilke systemer som:

Fona, Expert, GameStop, Game bruger?

Nogler der kan anbefale nogle leverandører der kan levere dette

 

Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mvh Steen Svalø

www.kirstensdyrebutik.dk Alt i dyreartikler. Alt i gravering. Alt i hundetegn. Alt i skilte.

Fra Gilleleje
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 247
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steen,

Kan de ikke kun tilbyde en webshop?, og ikke en POS løsning som jeg efter spørger?

 

Andre der har nogle de kan anbefale!

 

Fra Gilleleje
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 247
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov glemte at skrive prøv evt. digipos!

Fra Gilleleje
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 247
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov skriv lidt hurtigt, mente "som der efter spørges"

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

POS løsning = Piece Of Shit  løsning?

Jeg hader bare de der amerikanske forkortelser for alt muligt - totalt fordummende for forståelsen.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

POS = Point of sale.

En lidt underlig betegnelse for et system, som blot er en webbaseret mulighed for at sælge varer i sin fysiske butik. Som oftest sat sammen med en Webbutik, så lager stemmer, og alle kassesalg bliver registreret i samme system som  webshoppens.

 

Jimmy

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Balslev:

POS løsning = Piece Of Shit  løsning?

Jeg hader bare de der amerikanske forkortelser for alt muligt - totalt fordummende for forståelsen.

Det var da også et super værdiforøgende svar du giver her! FLOT! NOT!

POS = Point of sales (som Dimsedut også skrev)

Hvor jeg vil give dig ret I at der ofte bruges alt for mange forkortelser, som for folk uden for "industrien" kan virke underlige, så synes jeg bestemt ikke at det er fordummende at spørger om en POS løsning i et forum om administrations software og løsninger. POS er en særdeles udbredt betegnelse for det der tidligere blot blev kaldt en butiksløsning.

Men dimsedut er også lidt på afveje. En POS løsning har intet med en webshop løsning at gøre. En helt simpel POS løsning er blot et kasseapparat, hvor du kan slå dine salg ind og udskrive en kassebon. Det er kun de senere år (jeg lavede min første for godt 17-18 år siden) at disse løsninger er integeret med back-office systemer som Navision hvor lagerstyring og indkøb også er interegeret.

Det man skal være opmærksom på er at en "rigtig" POS løsning ofte er dyrere end en simpel webbaseret løsning, da den kræver speciel hardware (speciel kasseskuffe, bon-printer, touch screen, stregkodeskannere osv.) som ofte er dyrere end "normal" printere og monitore.

Hvis jeg skulle rådgive dig, så ville jeg nok vurdere om det er værd at investere i en rigtig POS løsning. Eller om du kan "nøjes" med at brug faktureringsmodulet i dit økonomisystem (og lave kontantfakturaer). Hvis dit salg fortrinsvis foregår som kontantsalg fra din fysiske butik og består af mange små salg, så vil jeg anbefale en POS løsning, da den i længde vil kunne spare dig meget tid. Hvis du primært har et mindre antal salg men lidt større beløb og hvor du skal håndtere garantibeviser og lignende så kan du med fordel anvende dit faktureringssystem og spare de mange ekstra penge en POS løsning koster. At gå efter en løsning som Fona og Ekspert bruger vil nok koste dig en omegnen af 20000-30000 pr kasse og 100000-150000 for back-office løsningen.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik P. Ernst:
Men dimsedut er også lidt på afveje

My fault! Bliver lidt blind i ny og næ, der findes jo andet end internetbutikker i denne verden :).

Jeg er ved at lave en POS løsning til mit eget shopsystem, men igen er det noget internetbutik noget som skal hænge sammen med en fysiks butik.

 

Jimmy

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Dimsedut:

Jeg er ved at lave en POS løsning til mit eget shopsystem, men igen er det noget internetbutik noget som skal hænge sammen med en fysiks butik.

 

Ja med mindre din fysiske butik er meget lille, så er integration mellem ens POS/backoffice og webshop ikke noget man kan kommer uden om, men desværre også noget der godt kan løbe op i mange penge, hvis det skal laves ordentligt. Så hvis du kan lave POS løsningen direkte på din webshop database, så lyder dette som en god løsning.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)