Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer at flytte til Thailand. hjælp.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke sikkert det bliver Vietnam, det kan også nemt blive Thailand eller cambodia.

Jeg har gode venner i Vietnam, som jeg mødte da jeg var der i 2007 (skal faktisk til bryllup hos dem her den 4-5 marts), der er godt vejr, man kan leve billigt, og ikke mindst er befolkningen virkelige venlige. Jeg vil også rejse rundt og se mere af asien, så er det jo oplagt at bo der.

Men det er 3 fantastiske lande, hvor man kan få sig nogle fantastiske oplevelser, møde dejlige, venlige og imødekommende mennesker.

Du er da velkommen til at tage med :D

Fra Farsø
Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 614
Fra  Sportsway.dk Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er skatten i Thailand? :-)

Dbh. Kenneth Hedegaard Olsen

Sportsway - Danmarks nye sportsbutik på nettet

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hej aminoer,

Hvor hyggelidt at denne tråd lige vågnede op igen:)

Og hvor er der sket meget siden jeg startede den... Så meget at jeg i dag ikke befinder mig i Danmark. Min kæreste og jeg tog springet og er for 14 dage siden flyttet til Kerala/Indien. Planen er at vi skal være her 5 måneder, så 3 måneder hjem til sommer også afsted igen.

Det blev Indien af mange grunde; de er gode til engelsk, langt fremme når det kommer til IT, det er nemt at få 6 måneders visa, vejret er skønt, masser af lækre strande og så er alting bare så dejligt billigt:)

Jeg har allerede fået en masse spændede kontakter og vi er flyttet ind i en stor lejlighed med fire altaner der alle har havudsigt, livet er skønt...

Interesserede kan følge lidt med på www.breve-fra-verden.dk, der er lige kommet de første billeder op i dag.

Mvh

Nis Rønlund Jensen

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Hej

Jeg har firma hvor jeg sælger ejendomme i Thailand ( www.thai-invest.dk ), og har også eksport dertil.

Flere af mine samarbejdspartnere er danskere, bosat forskellige steder i Thailand, så du/i er mere end velkomne til at skrive til mig på jesper@thai-invest.dk , eller ringe 25 614 614, så skal jeg forsøge at hjælpe bedst mulig ( uden i behøver købe bolig af den grund Wink )

Mvh

Jesper

Jeg kan varmt anbefale Jesper.

Han har været yderst behjælpelig med mit eget lille Thailands projekt.

Fra Svendborg
Tilmeldt 19. Jan 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Jeg har selv lige været i VN i 2 uger, og er atter igen blevet forelsket i landet og vil gøre alt for at komme derned igen. Faktisk er jeg klar på at "opgive" alt hvad jeg har i DK for at komme til vietnam i nogle år og prøve at starte en international karriere... enten som selvstændig, partner eller ansat.

Hvad jeg menter med hvad du skulle i VN, var mere om du skulle ned og prøve kræfter med nogle forretningsprojekter... Jeg er uddannet markedsføringøkonom (2009) og har udarbejdet forskellige markedsrapporter under min hovedopave, mest om den vietnamesiske ICT-industri, men der er mange andre sektorer, der er interessante. fx cosmetics, health&welness, fashion og mange flere... Vietnam har jo oplevet en særdeles gunstig økonomisk vækst de seneste 10 år og er nu medlem af WTO, hvilket har medført en masse ændringer i indkomst, forbrugsmønstre samt handelsvilkår

Har du planer om noget forretning dernede eller har du evt. nogle kontakter som er interesseret i at komme i kontakt med en dansk-vietnameser, som brænder for at komme til vietnam for at gøre karriere?

mvh

Nhat

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne gi det en chance, og prøve at bo i landet, og se hvad det kan blive til. jeg regner med at tage springet når jeg er færdig med uddannelse til marts næste år.

Jeg har nogle websites, og flere på tegnebrættet, som lige nu gør at jeg kan leve af den indtægt de giver mig, hvis jeg flyttede til feks. vietnam. Jeg vil afsted og få en alm. hverdag op at køre, med job (arbejder slevfølgelig for mig selv), fritidsaktiviteter, venner/bekendskaber og en masse oplevelser.

Hvis du vil med, eller har lyst til at snakke om hvad vi hver i sær gerne vil, så send mig gerne en PB.

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg tillader mig lige at smide en lille reklame for denne Amino-gruppe, som er for alle os, der på en eller anden måde har et forhold til Thailand, som vi gerne vil gøre lidt mere ved.

Jeg opholder mig selv i Thailand en stor del af året og er også hernede nu. Jeg er gift med en pige fra Thailand og har således også familie hernede. Jeg har endnu ikke startet noget op i Thailand, men det er min plan at jeg vil gøre det, når vi finder det rigtige sted at slå mig ned - hvilket vi er meget tæt på nu, efter i årevis at prøvet forskellige steder af.
Jeg ved at der er temmelig mange herinde, der enten driver forretning i Thailand, eller bor hernede - eller på anden måde har lyst til nu, eller senere, at slå sig ned hernede, så måske kan vi med denne gruppe hjælpe hinanden og/eller måske finde en fremtidig business-partner til projektet i Thailand Wink

Dbh fra Jørgen 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en fin ide Jørgen, og jeg har lige smidt et lille indlæg i forumet.

Håber ellers i nyder at være på tur - og væk fra denne uendelig lange vinter herhjemme.

Mvh

Jesper

 

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Håber ellers i nyder at være på tur - og væk fra denne uendelig lange vinter herhjemme.

Mvh

Jesper

 

Hej Jesper
Det kan du tro at vi gør. Savner på ingen måde den vinter som I er plaget af derhjemme, så jeg kommer nok ikke hjem før engang i Maj hvor det forhåbentlig er blevet bedre vejr derhjemme igen Cool

Dbh fra Jørgen 

Fra Thailand / Danmark
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Ja, kontakten er jo på plads mellem os, og vil lige tilføje at Jesper klart er en person du kan få gode og seriøse svar fra.

På trods af i realt er konkurrenter, er vi også venner og støtter hinanden omkring forhold i og omkring Thailand m.m.

De bedste hilsner

Lars Lang

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)