Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Design eller tegneprogram?? Hvad skal vælges

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Sep 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg leder efter et softwareprogram, som jeg kan benytte til at designe t-shirts med. Det skal både kunne arbejde med forskellige skrifttyper, som jeg kan flytte rundt på, og gerne i flere lag. Også gerne med billeder samtidig.

Jeg har været inde og kigge på Adobe Illustrator CS4 og CorelDraw GS X4, men de er så hundedyre. Findes der alternativer eller er det bare de programmer man benytter??

Mvh - Per

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes alternativer, blandt andet inkscape, som også kan lave vectorgrafik. Du får dog ikke det lækre "feel" der følger med eksempelvis Adobes produkter, men hvis du bruger lidt tid på at sætte dig ind i det, så bliver resultatet det samme, og det er vel det det handler om i sidste ende!

Inkscape koster lige præcis 0 kroner (open source), kan downloades fra www.inkscape.org , og kan varmt anbefales herfra :-)

Held og lykke med det!

- Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil nok også sige InkScape, hvis pengene ikke er til Adobe. Ellers er der også Corel Draw - det er på professionelt niveau, men det er heller ikke helt gratis. Men prøv da InkScape og se om det ikke kan det du har brug for her i starten :)

Mvh René W.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 02:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har aldrig selv brugt det, men i hvert fald i Tegneverdenen er OpenSource programmet GIMP hyldet som et gangbart alternativt til Photoshop. 

 

Fra København
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per.

Hvis du leder efter et enkelt program til at lave vektorgrafik til netop fx tryksager, og du bruger Mac OS X, så synes jeg du skal kigge nærmere på Lineform fra Freeverse. Du kan finde det her:

http://freeverse.com/mac/product/?id=6020

De viser blandt andet hvordan de designer en iPod i vektorgrafik, hvilket gøres hurtigt og nemt (og nu ved jeg godt at en iPod ikke ligefrem er det samme som en t-shirt, men altså... :)). Det kan absolut anbefales!

Dbh. Kasper

Alt det bedste,

Kasper.

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

@Lone

GIMP er genialt :-) men jeg forstod indlægget sådan at det var skalerbar vektor-grafik han havde brug for, så derfor nævnte jeg det ikke.

Men go for GIMP as well, som Lone siger - så har du altså The Full Package og kan lave stort set *hvad som helst*, ganske gratis :-)

- Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)