Jeg er rimelig ny herinde og læser med spænding jeres meninger,og ikke mindst benytter jeg jeres små fif når jeg skal til at belyse en ny cases. Og det er netop det jeg ønsker at få en hjælp med.
Der er gået meget langt tid med at lave min side www.mobilteknik.dk og med et endog meget stort tidsforbrug har jeg søgt og ledt efter forbedringer. Er desværre gået i stå og ville være glad for at høre jeres mening og selvfølgelig hvad i kan se der mangler. Det er ikke fordi jeg som sådan mangler besøgende men der mangler ligesom noger der får folk til at tage kontakt.
Mit førstehåndsindtryk er at siden er lidt svær at overskue. Her er et par konkrete ting, som ville hjælpe mig:
- Topbanneret fylder efter min mening for meget og giver ikke rigtig nogen information. - men det er meget flot. - Sidebaren til venstre er rimelig uoverskuelig. Det virker lidt som om de forskellige sidehenvisninger kommer lidt tilfældigt Der er også en del gengangere -dvs der der henvises til de samme i den øverste boks og senere igen nedenfor. Lidt mere simpelt og intuitivt setup tror hvilke hjælpe.
- I brødteksten "Velkommen til ..." er det jeres navn der er fremhævet. Jeg ville foreslå at det var kerneydelserne der blev fremhævet i stedet. Meget gerne med et par overskrifter. Helst skulle der være en direke forbindelse mellem det der står her og så de ydelser der listet til venstre.
Det virker som om I kan en masse og vil rigtig gerne fortælle om det hele. Det skal bare gøres en lille smule mere overskueligt, så det også bliver nemt at forstå.
Det anede mig at det var et af de problemer jeg skal have taget fat på. eller også skulle jeg lave en side der mere retter hendvendelse til private kunder. Du har nemlig gennemskuet at det stort set er firmakunder der henvender sig. men de har stort set kun ros til overs for siden.
Troede jeg svarede under indlæg når jeg trykkede på hurtigt svar ( Begynderfejl) men serfrem til flere input (Tak)
Layoutet på din side fejler ikke noget, jeg synes dog, at det er alt for besværligt at finde det eller de produkter, man søger og få lagt dem i kurven. Nogle steder skal man bruge 5-6 klik for bare at nå ind til det produkt, man søger, og her skal man så ydermere bruge tid på at registrere sig, inden man kan få lov til at se prisen og lægge produktet i kurven. Jeg vil vurdere, at du mister 9 ud af 10 kunder på den konto. Jeg vil anbefale dig at kigge lidt på flowet i købsprocessen på sitet, og blot lade dine kunder registrere sig i forbindelse med deres første køb hos dig.
...Og så lidt teknisk nørderi Du skilter i bunden af sitet med, at sitet er såvel css som xhtml valid. Det viser sig dog ikke at være tilfældet. Et klik på ikonerne afslører, at koden ikke er valid i nogle af tilfældene. Det er ikke så meget fordi jeg synes, at det er vigtigt at kode efter W3C's standarder, men når man nu ligefrem skilter med det, så virker det uprofessionelt, at det ikke er i orden.