Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan Magento det?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er efterhånden godt og grundigt træt af Zen-Cart, og overvejer et skifte til Magento, men er i tvivl om det lever op til mine forventninger. Derfor vil det være super hvis nogen kan svare på et eller flere af disse spørgsmål:

  • Er der moduler til webpack?
  • ZenCart havde den ulempe at en ordre blev oprettet, og lager nedskrevet inden kunden røg over til Epays betalingsvindue, og derfor opstår der ordrer som manuelt skal slettes hvis betaling ikke gennemføres. Opretter Magento ordrer inden betaling, eller oprettes den først når betaling er ok?
  • Kan der importeres varer via filer?
  • Integration til Summarum?
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allerup

Jeg glad for du overvejer at skifte til Magento, der er virkelig mange gode ting i det system du helt sikkert vil kunne bruge. Jeg driver www.trendfighter.dk som er et Magentossystem.

Mangeto har ikke modulet til Webpack, men der udvikles dagligt på Magentosystemet - så det kan være det vil komme inden længe. Ellers kan du få lavet dit eget modul til Postdanmark. Vi har fx få lavet et DHL modul der gør vi idag kan trykke på en knap, så bliver faktura sendt til kunden, tracking nummer sendt til kunden, faktura printes ud samt label til emballagen. Alle de infomationer oplagres i vores system, samt DHL multishipping system. 100% automatisk, det er rent ud sagt de bedste penge vi nogensinde har investeret.

Jeg ved ikke om det generelt er problemet med Epay, men Magento opretter en ordre, også selvom den ikke bliver gennemført. Vi har dog fået lavet det sådan, at sker dette, bliver ordren sendt i en status der hedder "ikke betalt".

Der kan sagtens importeres varer via fx CSV-fil. Det kan være du skal have en mand på at lave et script til dig, der gør at filen trække de rigtige informationer ud, i de rigtige tabeller - der passer ind i Magentosystem.

Jeg mener ikke at Magento har det modul der kan integreres med summa summarum. Men det vil nok komme i fremtiden, da flere og flere går over til Magentosystemet. Ellers kan du igen få lavet et modul, som passer til dine behov.

Håber det hjalp dig lidt Smile

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

allerup:

Jeg er efterhånden godt og grundigt træt af Zen-Cart, og overvejer et skifte til Magento, men er i tvivl om det lever op til mine forventninger. Derfor vil det være super hvis nogen kan svare på et eller flere af disse spørgsmål:

  • Er der moduler til webpack?
  • ZenCart havde den ulempe at en ordre blev oprettet, og lager nedskrevet inden kunden røg over til Epays betalingsvindue, og derfor opstår der ordrer som manuelt skal slettes hvis betaling ikke gennemføres. Opretter Magento ordrer inden betaling, eller oprettes den først når betaling er ok?
  • Kan der importeres varer via filer?
  • Integration til Summarum?

Der findes, så vidt jeg ved ikke en integration til SummaSummarum (endnu).

Magento har samme ulempe som Zencart mht til oprettelse af ordrer når man benytter ePay som betalingsgateway. Ikke-betalte ordrer skal annulleres manuelt.

Magento har mulighed for at importere varer via filer. Det er dog noget tricky.

Der er vist gang i noget webpack integration her

 

 

 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm.. Især punktet med ordrer oprettet uden betaling er et springende punkt, og jeg er lidt skuffet over at Epay ikke udvikler nogen ordentlige moduler, når de nu vælger at lave dem.

Problemet som det er nu, er at der er for mange der bailer når det er betaling med popupvindue, derfor kører jeg betalingsvinduet i samme vindue. Det betyder så at folk ikke får trykket på "tryk her for din kvittering" i betalingsvinduet, og derfor kommer de aldrig til kvitteringssiden i shoppen, og så er salgssporing jo ikke meget værd, når kun halvdelen går hele vejen til kvitteringssiden...

Jeg tror jeg venter med skiftet lidt endnu så. Har brugt virkelig mange timer på ZenCart, så vil ikke skifte til noget der kan det samme uden forbedringer...

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

allerup:

Hmm.. Især punktet med ordrer oprettet uden betaling er et springende punkt, og jeg er lidt skuffet over at Epay ikke udvikler nogen ordentlige moduler, når de nu vælger at lave dem.

Helt enig. Man kan let få indtrykket af at ePay sylter optimeringen af deres betalingsmodul til Magento!

allerup:

Problemet som det er nu, er at der er for mange der bailer når det er betaling med popupvindue, derfor kører jeg betalingsvinduet i samme vindue. Det betyder så at folk ikke får trykket på "tryk her for din kvittering" i betalingsvinduet, og derfor kommer de aldrig til kvitteringssiden i shoppen, og så er salgssporing jo ikke meget værd, når kun halvdelen går hele vejen til kvitteringssiden...

Det problem er du ude over med ePays integrerede betalingsvindue. Her flyver kunden automatisk videre til kvitteringssiden når betalingen er gennemført. Til gengæld kan du så ikke bonne eventuelle betalingsgebyrer videre til kunden med den nuværende version af Epays integrede betalingsvindue.

allerup:

Jeg tror jeg venter med skiftet lidt endnu så. Har brugt virkelig mange timer på ZenCart, så vil ikke skifte til noget der kan det samme uden forbedringer...

Det tror jeg umiddelbart er en fornuftig disposition hvis din nuværende løsning konverterer OK. Du kommer til at bruge rigtig mange yderligere timer på at flytte din(e) nuværende butik(ker) over på en Magento.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

allerup:

Jeg er efterhånden godt og grundigt træt af Zen-Cart, og overvejer et skifte til Magento, men er i tvivl om det lever op til mine forventninger. Derfor vil det være super hvis nogen kan svare på et eller flere af disse spørgsmål:

  • Er der moduler til webpack?
  • ZenCart havde den ulempe at en ordre blev oprettet, og lager nedskrevet inden kunden røg over til Epays betalingsvindue, og derfor opstår der ordrer som manuelt skal slettes hvis betaling ikke gennemføres. Opretter Magento ordrer inden betaling, eller oprettes den først når betaling er ok?
  • Kan der importeres varer via filer?
  • Integration til Summarum?

Mht webpack så kontakt evt. Magentohotel.dk (se her: https://www.magentohotel.dk/postdk-webpack-integration-med-magento/)

Jeg kender endnu ikke til en summarum integration. Vi har selv lige lavet en e-conomic integration færdig, men dette hjælper dig desværre ikke så meget.

De andre spørgsmål bliver der vist svaret fint på i tråden.

 

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Singularity:

ThomasVJ:
Der er vist gang i noget webpack integration her

Er den WebPack integration der omtales på MAgento Forum'et død ?

Er bestemt også interesseret i hvor langt man er med en integration til Web Pack.

http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/42876/#t178344

 

Ja det er flere måneder siden det blev annonceret så bliver spændende at se modulet...

Jeg har et modul klar som bliver udgivet som open source, og som bliver gratis at benytte.

 

 

 

 

Tilmeldt 20. Sep 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er muligt at bruge både weppack og Summarum til magento.

Via http://www.shopeon.com/

Vi bruger det pt. selv til webpack i en zencart shop. Har ikke prøvet Summarum funktionen, men hvis det virker som til webpack er det nok ikke så dumt.

Vi har selv samme problemer med epay og zencart og havde faktisk en aftale med epay om at de skulle lave en fuld integartion til os mod betaling, vi har i dag fået svar tilbage (efter 14 dage og flere lovninger på svar om kort tid) at de ikke har tid til at lave det alligevel.  

Vi har også kigget på magento, men ser også lige tiden an og må leve med dobbelt ordrebekræftesler til enkelte kunder samt manuel sletning af ordre.  

Fra Århus
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 06:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)