Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere domæner peger på samme hjemmeside

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Sønder Omme
Tilmeldt 21. Nov 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Jeg er i gang med SEO på et domæne, hvor et bestemt søgeord er ganske relevant for virksomheden. I den forbindelse påtænker jeg at opkøbe en række domæner, hvor virksomhedsnavnet og søgeordet indgår i. Spørgsmålet er nu, hvorledes søgemaskinerne vil reagere på, at en række domæner peger på samme domæne? Vil det have en positiv effekt idet søgeordet nu er en del af domænet, eller vil det være negativt idet det vil blive betegnet som kopierede sider?

På forhånd tak.

 

Jesper Schlæger
Konsulenthuset Schlæger 

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperLutzen:
Jeg er i gang med SEO på et domæne, hvor et bestemt søgeord er ganske relevant for virksomheden. I den forbindelse påtænker jeg at opkøbe en række domæner, hvor virksomhedsnavnet og søgeordet indgår i. Spørgsmålet er nu, hvorledes søgemaskinerne vil reagere på, at en række domæner peger på samme domæne? Vil det have en positiv effekt idet søgeordet nu er en del af domænet, eller vil det være negativt idet det vil blive betegnet som kopierede sider?

Efter min bedste overbevisning, så har det ingen effekt.

Er der en dygtigere SEO'er der kan be- eller afkræfte miit postulat?

P.S. Men hvis ordene i de påtænkte domæner er så gode, hvad så med at benytte dem som primært domæne?

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Hvis du viderestiller sådan en stak domæner, vil de kun have værdi for hoveddomænet, hvis der:

a) er indgående links til de sider i forvejen, så det meste af linkværdien kan overføres

b) kommer besøgende til de viderestillede domæner i forvejen, så disse besøgende bliver ført direkte over på hovedsiden

c) har domænenavne, som nogen kunne finde på at taste direkte i adresselinien på deres browser.

Du får INGEN SEO-gevinst ud af at viderestille f.eks. konsulentjesper.dk til dit hoveddomæne i sig selv. Det styrker dig ikke på "konsulent", "Jesper" eller noget som helst.

Tilføjelse: Og nu ser jeg, at du skriver noget med kopierede sider. Du skal altid sørge for ved viderestillinger, at der bliver stillet rigtigt videre, så brugere og søgemaskiner ender helt og fuld på hoveddomænet og ikke bare ser dets indhold med et andet domænenavn i adresselinien.

Fra Sønder Omme
Tilmeldt 21. Nov 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Kjeldsen:
P.S. Men hvis ordene i de påtænkte domæner er så gode, hvad så med at benytte dem som primært domæne?

Virksomheden beskæftiger sig med et generelt område indenfor tilbygninger, hvor de ligger umiddelbart tilfredsstillende på de to øvrige søgeord, men nu er det 3. blevet så relevant for dem, at det OGSÅ skal boostes op på en ordenlig placering, men uden at det koster på de øvrige. Derfor er det knap så relevant at lave webadressen om, omend der selvfølgelig kunne udarbejdes endnu en hjemmeside, dog med mere målrettet indhold.

Fra Sønder Omme
Tilmeldt 21. Nov 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:

Hvis du viderestiller sådan en stak domæner, vil de kun have værdi for hoveddomænet, hvis der:

a) er indgående links til de sider i forvejen, så det meste af linkværdien kan overføres

Det vil i givet fald være nyetablerede domæner, så dermed forstår jeg på dig, at det er irrelevant.

Frank Hellerup Madsen:
b) kommer besøgende til de viderestillede domæner i forvejen, så disse besøgende bliver ført direkte over på hovedsiden

Det kniber eftersom det er nye domæner

Frank Hellerup Madsen:
c) har domænenavne, som nogen kunne finde på at taste direkte i adresselinien på deres browser.

HVIS der skulle være en målgruppe på dette område vil det alt andet end lige være absolut minimalt. 

Pointen på denne øvelse er ikke at fange fejlstavninger i adresselinien, men derimod at optimere placeringen på bl.a. Google. At ligge på side 12 er ikke ligefrem optimalt ;) 

Jeg har brugt google Webmastertools på siden for at tjekke op på deres fortolkning af sitet, og i forhold til hvilke søgeord de prioriterer derfra ser det helt fornuftigt ud. Men det ER et ord, som der er en relativ fornuftig konkurrence på, så derfor er der selvfølgelig nogle andre sider, der skal "overvindes". 

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke min erfaring, at Google ikke kan lide dette, blot er det måske en god ide at fortælle Google, hvad der er hovedsiden, så det ikke virker som en masse kopier, men at der er et reel formål med flere domæner.

Hilsen, Robert

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperLutzen:

Pointen på denne øvelse er ikke at fange fejlstavninger i adresselinien, men derimod at optimere placeringen på bl.a. Google. At ligge på side 12 er ikke ligefrem optimalt ;) 

Jeg har brugt google Webmastertools på siden for at tjekke op på deres fortolkning af sitet, og i forhold til hvilke søgeord de prioriterer derfra ser det helt fornuftigt ud. Men det ER et ord, som der er en relativ fornuftig konkurrence på, så derfor er der selvfølgelig nogle andre sider, der skal "overvindes". 

Hej Jesper,

Hvis siden skal hives fra side 12 til forsiden, kan det godt være, at du skal overveje at købe hjælp fra en professionel SEO-udbyder. Det er i hvert fald lang vej.

Alternativt kan du købe Thomas Rosenstands SEO-Lex eller Mikkel Demibs SEO 2.0. Det er to gode bøger med et væld af viden om SEO, som kan hjælpe med optimeringen af din side.

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Sønder Omme
Tilmeldt 21. Nov 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:
Hvis siden skal hives fra side 12 til forsiden, kan det godt være, at du skal overveje at købe hjælp fra en professionel SEO-udbyder. Det er i hvert fald lang vej.

Der er ingen tvivl om, at prof. assistance ville være at foretrække her. Jeg selv ved lidt om det basale i forhold til SEO, men ser ikke mig selv som nogen som helst form for ekspert på området. Desværre er midlerne til det aktuelle projekt ikke til en prof SEO'er, hvorfor jeg må give det jeg har, og så må vi se hvor langt det rækker.

Frank Hellerup Madsen:
Alternativt kan du købe Thomas Rosenstands SEO-Lex eller Mikkel Demibs SEO 2.0. Det er to gode bøger med et væld af viden om SEO, som kan hjælpe med optimeringen af din side.

Jeg er stille og roligt i gang med Mikkels light version og finder den umiddelbart ganske relevant.. Overvejer da også at investere i den "store" udgave.

Fra Sønder Omme
Tilmeldt 21. Nov 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Kjeldsen:
 men der er også mange gode ressourcer på nettet

Jeg takker for dine links, de vil blive studeret nøje.

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)