Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor klager man over en kurator?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde (har) et lille aps, som jeg selv bad om at få lukket for over 5 år siden! Det blev så sendt i Skifteretten og der blev udpeget en kurator. Jeg blev undervejs dømt til at indbetale et beløb til selskabet, hvilket jeg gjorde for 2 år siden. Det advokatfirma, som er kurator, har undervejs haft 3-4 personer på sagen, og hver gang er de begyndt forfra med de samme spørgsmål. Jeg har klaget til kurator og gjort opmærksom på, at jeg ikke skal/vil betale for deres redundante tidsforbrug. Det skal bemærkes, at der er penge i selskabet og de tilfalder mig som eneste anpartshaver  (hvis altså ikke advokatfirmaet når at bruge dem allesammen).

Mit spørgsmål er: hvor og til hvem kan man klage over den skandaløst langsomme sagsbehandling. Det er jo ikke IT Factory, men blot et ganske lille en-mands aps.

Fra Hellerup
Tilmeldt 4. Apr 07
Indlæg ialt: 21
Fra  Reinhardoil.DK ApS Skrevet kl. 03:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Du kan klage herfra og til dommedag i Sø og Handelsretten.
Kuratorerne udgør et sammenspist kartel som med bl.a. Sø og Handelsrettens velsignelse og nærmest ros på  S + H¨s egen hjemmeside opretholder et urimeligt højt indtægtsniveau på din bekostning, hvor de også snyder med tidsforbruget og sørger for at alt ting tager mere  tid end nødvendigt Hvis du har gemt alle mails og breve kan du roligt anmelde dem for bedrageri. Læg mærke til at statens egen advokat "Kammeradvokaten" slet ikke anfører tidsforbrug på sine regninger til Staten( alstå til dig og mig) Der hersker simpelthen skandaløse og mafia lignende tilstande på det marked med jurister og kuratorer Bonusoplysning: partnerne i Kammeradvokat firmaet tjener hver især over 7 Mill kroner, hvoraf de fleste er er betalt af os alle via skatten. På en eller anden måde har de så stor udenom parlementarisk magt og indflydelse at først nu i 2014 har en socialdemokratisk ledet regering taget dette svineri(og måske bedrageri)   op til drøftelse.
Ja man tror det er løgn
Du kan prøve at finde inspiration i filmen "The Firm" om svindel med tidsforbrug i advokatfirmaer, hvis du skal have nogle af dine penge tilbage som kuratorerne ulovligt har taget fra dig..

Det er i øvrigt noget uacceptabelt og utidsvarende svineri, at der ikke oplyses timepriser, honorarer satser osv på domstolenes hjemmesider, hvad er det for en juridisk uorden. ej heller  ved udpegningen af disse medhjælpere, som S+H kalder dem, er retten forpligtet til at oplyse priser, det er det rene wild west.  Det er i hvert fald ikke dig de hjælper men alene sig selv.

Apotekere er forpligtet til at finde billigste medicin. domstolene handler omvendt de finder de dyreste tyveknægte at belemre ofrene med og uden tids- og priskontrol . Og klager man giver de blot medhjælperne ret i åbenlyse urimeligheder.

SKAT er forbløffende tavs omkring disse kuratorers decimering af boerne. Det er meget underligt da det giver jo mindre provenu til Skat, som har stiigende udestående hos virksomheder og borgere. Og når kuratorerne tømmer boerne så godt de nu kan , bliver der ikke meget til SKAT, så ofrene skal måske alliere sig med SKAT mod kuratorerne.

Derudover bør der klages til konkurrence styrelsen over kartelpriserne.
Det meste af kuratorers arbejde er simpelt kontorarbejde til 168 kroner i timen. som de fakturerer til 4.000 el 6.000 kr per time.

se her fra wikipedia:.

I januar 1983 blev Bøje Nielsen erklæret konkurs, selv om han nok mente at kunne betale enhver sit. Konkursbestyrerne gik straks i gang med at sælge Bøjes værdier for at få penge til kreditorerne, de fik selv salærer på 25 millioner kr.. Af flere grunde, blev det meste solgt med tab på diverse auktioner. Et maleri af Michael Ancher blev solgt for 60.000 kr. Det blev solgt tre måneder senere på auktion i London for 1,6 millioner.

Det viste sig, at Bøje ikke var insolvent, og den samme retsassessor, Mette Christensen, som i 1982 havde indledt sagen imod Bøje, afsagde dom om, at sagen igen var ophævet. Sø- og Handelsretten har muligvis misrøgtet hans konkursbo, og han fik mange år efter konkursen en check på resterne af formuen: 89 millioner kroner. PÅ tidspunktet af konkursbegæringen var Bøje sandsynligvis ikke solvent og desuden betalte Axel Juhl-Jørgensen 36,5 mio. kr. for overtagelsen af aktiviteterne til Dansk Totalentreprise.

Hans advokat indbragte en erstatningssag mod staten for Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol 21. maj 2007. Samme dag døde Bøje Nielsen efter mange års sygdom.

Advokat Christian Harlang, der bestyrede boet efter Bøje Nielsen, oplyste 22. maj 2007, at entreprenøren i sit testamente havde oprettet en fond, Bøje Nielsens Fond for Retsbeskyttelse af Danske Erhvervsfolk.[1

Se sådan er retsforholdene i Danmark. Dengang hed sheriffen i S+H  vist Frank, han var også noget af en type man kan undre sig over kunne sidde i en domstol, selvom det er den ringeste vi har i landet, den taber flest sager, når de går videre i hirakiet.
Der er meget at rytte op i.

 

D

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Steen: Dit natlige raseri er svar på en tråd der er næsten 5 år gammel og virker lidt underlig i det lys. Prøv lige at svare akturelle tråde, ellers går der lidt kaos i forum

Det korte svar er i øvrigt at du har helt ret i at det er svært med kuratorer og de er ofte for dyre, og klage skal ske til skifteretten og man bør ofte selv bruge en advokat til bedømme rimeligheden. 

Vi må i alle fald håbe, at trådstarter fra 2009 ikke stadigt sidder og venter

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)