Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du et forslag til en gimmick til en frisør?

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

he he. I er sgu kreative herinde Wink

tusind tak for de mange forslag - nogle bedre end andre Stick out tongue

Hele ideen er sådan set tænkt som et eksperiment. Det går fint i forretningen. Kan godt mærke at folk venter 4 uger med at blive klippet frem for 3 - men det hele kører da rundt, og hun har en masse trofaste kunder. Vi blev bare inspireret af Thorborgs podcast, og tænkte at det kunne være sjovt at prøve at se hvad effekten ville være af fx at stille en slush-ice maskine op, eller et fadølsanlæg.... Problemet er så bare HVAD det skal være? Skal det være nitendo wii til ungerne, fadøl til mændene, massagestol til damerne, hjemmebag&kaffe til den ældre generation eller.......??

Der er ikke plads til alle forslagene, selvom jeg sagtens kunne se det for mig: En salon dekoreret som en jungle. Min kone i miniskørt, tarzan hænger i træerne, abelyde på anlægget. Børnehjørne med en nitendo, slushice maskine, sortice og popcorn. Mandehjørne med TV2 sport, fadbamser og pin-up kalendere. Damehjørnet med champagne, spabad og kølige drinks. Hyggehjørnet til de ældre med kage, chokolade og kaffe.

Ja ja - dét ville da være en oplevelse...............

Hilsen Morten

Fra Støvring
Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du stillede spørgsmålstegn ved den ide med voks - hvis nu ikke alle bruger voks. Hvad med at lave en annonce hvor I fx fejrer I har fødselsdag eller andet og dermed tilbyder de første 100 kunder en gratis gave. Gaven skulle så indeholde 1-2 produkter, der passer individuelt til kunden. Fx. shampoo, hårlak, voks eller noget til krøller osv. Det kan få folk til at bestille en tid, alle er vilde med gratise produkter. Og er frisørene dygtige skal folk nok komme igen.

Håber det kan bruges

Held & lykke

Mvh

C Nordentoft 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Charlotte

Ja - GRATIS er altid et godt blikfang. Men jo jeg tvivler på den langsigtede effekt. Hos min kone er det ikke prisen der konkurreres på. Det er heldigvis ikke nødvendigt. At give noget væk, eller sælge det billigt, har en vis effekt i fx en annonce i en avis. Men hvad så når kampagnen med gratis effekter er overstået efter 2 uger? Vil folk så stadig snakke om "kan du huske da man sidste år kunne få gratis voks hos Tryllespejlet? der vil jeg helt sikkert klippes igen" Eller tror du en snak vil foregå nogenlunde sådan her: "Hej Anders. Kender du ikke en god frisør?" Anders svarer: "Jo. Birgitte - min frisør fra Tryldespejlet Hun er super god og sidste år gav Birgitte fra en gratis voks ud til kunderne. Det var vildt. Hende skal du helt sikkert besøge"

Eller tror du det vil virke bedre med "Hej Anders. Kender du ikke en god frisør?" Anders svarer "Jo. Birgitte - min frisør fra Tryllespejlet. Hun er super god, og så har hun fadølsanlæg i salonen. Det er vildt. Hende skal du helt sikkert besøge"?

Jeg tager måske meget fejl, men jeg ser ikke gratis voks eller andre produkter som værende en gimmick. Som jeg ser det så skal en gimmick være utraditionel og overraskende før den virkelig har en effekt.

Hilsen Morten

 

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit forslag ville være at lave et arrangement for en gruppe af kvinder/veninder. Jeg ville synes det var super hyggeligt hvis vi f.x. kunne komme de 6 tøser fra mødre gruppen - uden børn - en aften efter ungerne er puttet - fx fra 20-22. Blive forkælet med champagne og lidt lækre snacks/frugt/chokolade - og så bare kunne sludre, mens vi hver især blev klippet/vasket/farvet.

Det kunne også være et polterabend arrangement - så ville alle være klar til den store dag og bruden kunne få en prøveopsætning.

Ellers kunne det være dejligt med en god gang fodmassage når man nu alligevel bare sidder der - evt bare et af de her fodbadekar m. massagefunktion? Det koster ihvertfald ikke det store og kunne piftes op med lidt velduftende olie.

Mvh. Mira

 

Fra Lemvig
Tilmeldt 24. Mar 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

he he. I er sgu kreative herinde Wink

(...)

Der er ikke plads til alle forslagene, selvom jeg sagtens kunne se det for mig: En salon dekoreret som en jungle. Min kone i miniskørt, tarzan hænger i træerne, abelyde på anlægget. Børnehjørne med en nitendo, slushice maskine, sortice og popcorn. Mandehjørne med TV2 sport, fadbamser og pin-up kalendere. Damehjørnet med champagne, spabad og kølige drinks. Hyggehjørnet til de ældre med kage, chokolade og kaffe.

Ja ja - dét ville da være en oplevelse...............

Hehehe jeg kan også se det for mig. Det ville nok blive en verdenskendt frisørsalon. Man kunne i så fald kalde den for Extreme Actionland Clipping Centre!

Nu hvor nintendo bliver nævnt flere gange, kan jeg ikke lade være med at tænke på Nintendo DS Lite, som er en slags nymodens gameboy. Den kan både gå på nettet, spille super mario og andre spil, også har den touch skærm og jeg ved ikke hvad. Hvis man havde et par stykker, og man endda satte hovedtelefoner i dem, så kunne man køre et radio stream af på dem, som kunden kunne lytte til, hvis de ønskede det. Man kunne også bruge dem til Spotify når det engang kommer til landet. Eller til at se et afsnit af yndlings tv-serien på. Man kan jo smide dem trådløst på en server, og så videre..

 

Jeg kan dog ikke forestille mig en frisørsalon hvor andre end børn og unge sjæle gider sidde og spille eller rode med sådan nogle tingester. Selvom det dog passer forholdsvist godt til den stilling man sidder i, og så videre.

Jeg tror det bedste realistiske bud er 'verdens bedste kaffe' og urte-te. Fairtrade, økologisk med skum og hele pivtøjet, og måske endda en småkage til. Så får man en let kaffe og kage følelse og det hele bliver lidt fransk i det. Skiltet udenfor kunne sige, KOM IND OG FÅ EN GRATIS KOP KAFFE OG SE HVOR GODE VI ER TIL AT KLIPPE - UFORPLIGTENDE.

Ih det er altså både skægt og spændende at læse de kreative bud..

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)