Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma i krise

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja så ramte krisen os. Min kæreste har et mindre firma med 4 ansatte. Vi omsætter for ca. 2.5 mil. om året. Vores bank mener kun vi kan have en kassekredit på 200000 kr. hvilket er ca hvad vi konstant har udestående. Lige nu er den så yderlig overtrukket med 50.000 kr. Vi høre alle vegne at bankerne har det med at hive stikket ud på virksomheder uden særlig varsel. Nu frygter jeg så at vi skal midste en masse af vores private aktiver da det er et enmands eget firma.

Mit spørgsmål er nu: Kan vi gifte os og skrive hus og bil over i mit navn så det ikke forsvinder hvis banken ønsker vi skal afvikle firmaet. Det er kun min kæreste der står for firmaet.???

Håber nogen har et godt råd. Vi overvejer at skifte bank men tror ikke bankerne vil stå i kø for at få os pt.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Smilla jensen:

Håber nogen har et godt råd. Vi overvejer at skifte bank men tror ikke bankerne vil stå i kø for at få os pt.

 

Kontakt en revisor/advokat omgående

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ganske rigtig...

En god advokat kan hjælpe jer gennem en krise, så hellere idag end imorgen.

Disse få kroner er givet godt ud og i ved præcis hvor i står.

mvh

 

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Smilla.

Pas nu endelig på med at foretage sådanne "hovedkuls" ting. Det lugter banken med det samme, og kan efterfølgende begærer omstødelse. Iøvrigt hjælpe disse tiltag ikke, hvis banken allerede har sikkerhed i hus med mere - så kold vand i blodet, og tænk jer grundigt om.

Det er netop i disse meget hårdt pressede situationer, man foretager panik dispositioner.

Som de andre siger her på tråden..... Find en dygtig erhvervsadvokat hurtigst. Men pas også lidt på her ;-)

Bennie

Tilmeldt 17. Sep 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

 

Jeg står lidt i samme situation, men kan dog fortælle at jeg er midt i et bankskifte, som er blevet positivt imødekommet fra den forhåbentligt kommende bank.

Jeg er selv eneejer af min virksomhed og har overvejet det samme som jer i forhold til det her med at "sælge huset" til min kone - men det er for sent at gøre noget ved lige pt.

Den bedste måde at hindre at banken skal have sikkerhed m.v. i huset er iøvrigt at lave et selskab - ApS eller A/S.

Dette kræver ikke nødvendigvis 125.000kr. i kontanter til ApS´et, men blot aktiver i firmaet der repræsentere en værdi af tilsvarende beløb - f.eks maskiner eller hvad det nu måtte være.

Det koster naturligvis lidt at få hjælp til at oprette selskabet.

Men i følge mine rådgivere er dette den bedste måde at hindre en uheldig  situation med værste tilfælde som følge - at måtte gå fra "hus & hjem."

Dog kræver banken nogle gange sikkerhed i personlige værdier alligevel - men ikke desto mindre er man bedre stillet!

Personligt har jeg søgt råd og vejledning fra det lokale erhvervscenter - de ved om nogen hvem man kan/bør opsøge under de givne omstændigheder!

Efterfølgende er der kommet meget konstruktivt skred i tingene og lyset bliver hele tiden større!

Samtidigt med dette er jeg begyndt at netværke megeet kraftigt - både her (online) og ude i den fysiske verden - og det virker!

VI GIR ALDRIG OP!!! Selvom det går op ad bakke for tiden...

God vind og held og lykke herfra!!!

Mvh. Mikael

Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak. Dejligt at høre at lyset er der. Vi har egentligt arbejde nok men mange dårlige betaler... Jeg tror jeg vil se om jeg kan finde et erhvervscenter det lyder temmelig fornuftigt. Endnu engang tak
Tilmeldt 17. Sep 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Dårlige betalere = inkasso sager!! :o)

Jo mere i selv gør for at bedre tingene des mere fleksible bliver banken - eller den evt. nye bank. :o)

Mvh. Mikael

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Smilla

Der er for det meste lys for enden af tunnelen, især hvis man ikke midster modet og samtidig evner at holde hovedet koldt, hvilket naturligvis kan være svært.

Midt her i al panikken, kan en planlægning af jeres hverdag gøre underværker.

Prøv at ændrre dagen til at I bruger 4 timer dagligt på

1. At inddrive jeres tilgodehavender. Foretag opringinger og sig til kunderne at I har brug for deres indbetalinger, eller en indbetaling af en del af tilgodehavendet. Fortæl for guds skyld ikke årsagen og hvis I skal give en grund (hvis I mener det gavner) så lav et påskud om at det er for at udvide forretningen og I derfor har brug for den kapital I har bundeet i debitorer.

2. Gør som flere har foreslået, brug tid på at kontakte en revisor/advokat. Lad dem eventuelt stå for planen og kontakten til banken og for indgåelse af en aftale. Årsagen til at dette forslag som er givet er en god idé, er at I har for mange følelser og tanker med da det jo er vigtigt for jer, udefra kommende kan bedre håndtere det mere håndfast og kynisk til jeres fordel.

God vind

Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Smilla jensen:

Hej

Ja så ramte krisen os. Min kæreste har et mindre firma med 4 ansatte. Vi omsætter for ca. 2.5 mil. om året. Vores bank mener kun vi kan have en kassekredit på 200000 kr. hvilket er ca hvad vi konstant har udestående. Lige nu er den så yderlig overtrukket med 50.000 kr. Vi høre alle vegne at bankerne har det med at hive stikket ud på virksomheder uden særlig varsel. Nu frygter jeg så at vi skal midste en masse af vores private aktiver da det er et enmands eget firma.

Mit spørgsmål er nu: Kan vi gifte os og skrive hus og bil over i mit navn så det ikke forsvinder hvis banken ønsker vi skal afvikle firmaet. Det er kun min kæreste der står for firmaet.???

Ja. Men det er for sent nu. Sådan en disposition kan omstødes indenfor to år, når den begunstiger nærstående.

Den rigtige vej at gå er at få styr på likviditeten og inddrevet udestående tilgodehavender hurtigere, så firmaet kan klare sig med den likviditet, der er til rådighed.

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)