Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør jeg???

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

 

Jeg er ny i dette forum, så i må lige bære over mig hvis mit indlæg ikke er postet det rigtige sted, eller for den sags skyld hører til i dette forum.

Jeg købte for 3 år siden 2 stk. realgruppen udlejningsejendomme (2 projekter) det er Jesper Koch Andersen, og hans firma Capital Holding der står bag.

Jeg har selv et personligt firma, som jeg kører samtidigt med mit alm. job

Problemet er at disse I/S projekter med ca. 15 - 20 interassanter hæfter solidarisk, at vi har gjort en rigtig dårlig handel vil jeg selvfølgelig stå indefor, og vil selvfølgelig betale, men problemet er at andre ikke betaler, og derfor skal os der holder stand betale endnu mere for ikke at ejendommene går på tvangsauktion.

Hvis ejendommene går på tvangsauktion vil salgsprisen i bedste fald være 1/2 af hvad vi skylder formentlig kun 1/3 eller mindre, derefter går Bank og kreditforening efter os andre og vores huse ender på tvangsauktion, vi kan derefter flå hinanden inbyrdes :(

Jeg ejer selv en villa, 3 udlejnings sommerhuse, en sommerhusgrund, en erhvervslejlighed (igennem mit personlige firma) flere af ejendommene er stort set betalt ud, og jeg vil tro at hvis jeg solgte alt til dagens ejendomspriser ville jeg har et overskud på 6 mio kr.

Hvad gør jeg for at beskytte mig selv? kan jeg sælge alt over i et ApS eller er der andre muligheder? og derefter gå personligt konkurs?

På forhånd tak

 

REELK

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om der er nogen forhindringer i det men skynd dig at få det flyttet over i et selskab.
Jeg kunne forstille mig at du ikke kan flytte I/S Projekterne over i et selskab uden accept for de andre, men det afhænger selvfølgelig af jeres kontrakt?

 

 

Fra Suldrup
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

At lave et eller flere aps. i en aller heledevedes fart og få alle dine ejendomme flyttet over i dem, så de ikke kan røres!! kontakt en advokat asap i en fart og hør hvad der er det beste for dig!

Googd luck;)

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig, advokat NU.

Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg tror i har ret, jeg ringer til advokaten i morgen.

Jeg har tilbudt de andre intressanter at købe dem ud, dvs. de skal betale for at jeg overtager deres andel, samt deres gæld, men i det ene projekt er der 17, og i det andet er der 22, så chancen for at alle(eller næsten alle) vil være med/kan betale er nok ikke så stor :(

 REELK

Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har noget familie der står i samme problem, hvor nogen investeringer i udlejningsejendomme i england er ved at hive dem ned med nakken.

 

Hvis du er gift ( fremgår ikke i teksten ) kan du sælge jeres private ejendom og evt andet til din hustro hende kan de ikke tage det fra, og så vidt jeg ved er det den billigste måde administrativt.

Men ja snak med din advokat:)  Og Held og lykke!

Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg er gift

Så vidt jeg ved er det kun mig der har skrevet under(kan ikke lige huske det)  men de fleste ejendomme er nogle jeg har taget med i ægteskabet ikke fordi jeg har særeje eller noget i den stil, ved ikke om det har nogen betydning.

Dvs. hvis det kun er mig der har skrevet under, så skal ejendommene bare sælges til konen?

Så mangler det bare at konen skrider med en eller anden stodder, så er det fuldendt :(

REELK

Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe ja det er rigtigt, i så fald kan du kun miste halvdelen når i jo skal dele:) 

 Min far har lige solgt sine sommerhuse til sin kone så kan de ikke tage dem da det er hende der står som ejer, selvom de jo i principper begge ejer dem når de er gift:)

Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

 

Tak for de gode svar,

 

Jeg har været hos en advokat, han mente ikke at jeg kunne flytte mine ejendomme over i et ApS, da jeg jo ville eje dette selskab, og dermed også ejendommene?

Han var inde på at jeg skulle få nogle ejendomsvurderinger fra ejendomsmægleren, og sørge for at de var så lave som overhovedet muligt, så f.eks at salgsprisen var tæt på det som jeg skylder i ejendommen, derefter kan jeg give min kone en gave(et hus) så det derefter er hendes hus, jeg vil formentlig stadig stå som debitor hos kreditforeningen.

På den måde havde jeg sikret familiens hus, og jeg har ikke gjort noget ulovligt som kan omstødes, da det hus jeg flytter har den samme værdi som gælden, så jeg har reelt ikke unddraget kreditorerne for nogle penge(det er her ejendomsmæglervurderingen kommer ind) det hele koster selvfølgelig et stempelgebyr til staten :( - hvad siger i til den løsning?

Hilsen REELK

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du flytter formuen på den måde er jeg nu ret sikker på at det kan blive omstødt af en dommer, det er jo netop gjort for at snyde dine kreditorer.

Jeg kan ikke huske hvad det hedder på "juridisk" men jeg er overbevist om at der er nogle muligheder for din kreditor der.

Du handler jo i 100% ond tro når du netop gør det i sidste øjeblik for at undgå at de tager dit hus.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)