Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør jeg???

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du nu også sikker? min advokat mener at den er næsten sikker, han kan /vil selvfølgelig ikke garentere at den holder i retten

 

Men pointen er jo at der reelt ikke flyttes nogle værdier, og derfor unddrager jeg heller ikke nogle noget. Hvis gælden havde været 0 og værdien er 2 mio, ja så har du ret, men hvis gælden er 2 mio og værdien er 2 mio, så er der jo ingen penge, vel??

 Hilsen

REELK

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal lige have udpenslet problemet:

Taber de andre interessenter ligeså meget som dig, hvis ejendommene ryger på tvangsauktion?

Hvorfor ryger de måske på tvang? Kan de ikke lejes ud?

/Rikke

 

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej reelk

Har du nogle børn?
I så flad kan det med at oprette et selskab godt bruges. Du skal selvfølgelig få ejendommene vurderet som din adv. siger, dette i forhold til bevisbyrde.
Herefter bliver det en sag for dine kreditorer om de vil forsøge at omstøde dispositionen, men jeg tvivler såfremt du har flere enslydende vurderinger.
Du skal få vurderingerne foretaget som var det tvangssalg, for det er jo den situation du vil komme i.
Selskabet kan selvfølgelig også oprettes i din konens navn eller en kombination.
Der var noget jeg ikke helt forstod for du nævner at ejendommene ikke var belånt eller var betalt ud?
I så fald har du jo et problem, for der skal i den handel du gennemfører, kunne registreres en reel overdragelse af overdragelses summen, hvorfor du så må igang med at belåne aktiverne, hvorved du opnår rådighed over kapital!
Din sag er umiddelbart ikke så enkelt at den kan løses gennem dette forum, vil du have en snak om det kan du kontakte mig på 98311022 / 29924519,
eller se på www.sag-partners.dk.

Mvh

Bertil Vrou Thomsen
SAG-partners ApS

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at kritisable transaktioner umiddelbart op til konkurs kan omstødes. Men er der ikke i I/S kontrakten noget omkring medsalgsret og pligt, så du kun skal have tilsagn fra en del af kreditorerne, men ikke alle?

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der mulighed for at i kan få de to ejendomme sendt over i to anparts selskaber ? eller er der ikke værdier til det i ejendommene.. så stopper sorteper jo der for alle parter.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Hvis du flytter formuen på den måde er jeg nu ret sikker på at det kan blive omstødt af en dommer, det er jo netop gjort for at snyde dine kreditorer.

Jeg kan ikke huske hvad det hedder på "juridisk" men jeg er overbevist om at der er nogle muligheder for din kreditor der.

Du handler jo i 100% ond tro når du netop gør det i sidste øjeblik for at undgå at de tager dit hus.

Det mener jeg ikke er korrekt. For at det skal kunne omstødes, så skal man på tidspunktet for overdragelsen være i ond tro, plus at der nok også skal være meget stor sandsynlighed for at et krav rettes mod een personligt. Her er kravet et godt stykke tid ude i fremtiden, selv om det dog er sandsynligt at det kommer.

Desuden er der ikke noget i vejen for at overdrage til konen til tæt på ejendomsvurderingen eller op til 10% under (mener jeg). Det er der massevis af fallenter, der har gjort gennem årene og man har ikke taget skridt til at ændre på den praksis. Muligvis fordi, at disse mennesker skal jo stadig have noget at bo i, når man har taget alt andet fra dem. Desuden er der ikke opsparet den store værdi i huset efter hvad jeg forstår af indlægget - så der er jo reelt ikke noget at komme efter.

Selv ville jeg dog sælge de øvrige ejendomme og nedbringe den samlede gæld i familiens bolig. Eller har hele denne øvelse jo stort set intet formål, dog bortset fra en mulig værdistigning/friværdi om nogle år.

Og så krydser jeg fingre for, at konen bliver til den bitre ende - ellers bliver det bare for træls.

Held og lykke med det.

Flemming

 

Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, jeg må vist lige ridse problemet op:

 

Jeg har købt 2 stk.  I/S projekter med hver især imellem 15 og 20 intressenter, selskabets eneste formål er at købe og udleje 2 ejendomme.

Okokomien i disse selskaber er desværre ikke god, til dels er vi blevet snydt så vandet driver(prøv at google Jesper Kock Andersen)

Problemet er at der er nogle der ikke indbetaler (ca. 50.000 årligt) og det gør at vi andre skal betale yderligere, for at kunne betale terminer og sørge for driften iøvrigt.

Vi kan ikke sælge ejendommene da det kræver at alle i I/S vil sælge, og det vil dem der intet har betalt ikke, da de indtil videre har kunnet køre på frihjul, og ved et salg bliver tabet realiseret( ca. 175.000 pr. andelshaver + evt. gæld til I/S)

Eneste løsning er desværre nok en tvangsauktion, ved en auktion vil mit skøn være at vi får en gæld på ca. 3 mio. der skal deles imellem ca. 15 intressenter (300.000 pr stk.)

Kreditor har ca. 15 personnumre der hæfter for det samlede lån, de tager derfor fra en ende, dvs. f.eks mig. så ryger mit hus på tvang, derefter mit sommerhus, derefter det andet sommerhus osv. når jeg måske har betalt hele gælden, dvs. vi skylder ikke mere til kreditor for denne ejendom, så har jeg regress mod de andre intressenter.

Når jeg har regress med dem, så vil det sige at de 3 mio, bliver delt op i 15 andele(antal anpartshavere i I/S , dvs. det er kr. 300.000 som jeg kan sende en regning til alle de andre(pr. stk.)

Problemeter at jeg vil ikke være den/de første der mister hus og hjem til banken, men vil gerne betale min gæld på 300.000 til en af de andre intressenter(som har mistet hus og har regress mod mig)

Derfor vil jeg sikre det jeg ejer personligt, det har altså ikke noget med de 2 I/S projekter at gøre, men et spørgsmål om at sikre det jeg har.

Som jeg skrev ovenover, så vil jeg gerne betale min gæld, men først når den er divideret ud på antale intressenter, jeg har ikke lyst til at være den der skal lægge hele beløbet ud, og måske aldrig få pengene fra de andre.

 

Jeg håber det gav lidt mere klarhed

Hilsen REELK

 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Jeg synes, at det fremgik klart nok af dit første indlæg, at du ikke var ude på at snyde nogen, men blot sikre dig selv bedst muligt og indenfor lovens bogstav. Det er naturligt og da også kun fair, så længe at det foregår helt lovligt.

Det er desværre en rigtig møgsituation, som I er kommet i - specielt i og med at nogen ikke betaler, men bare lader jer andre overtage regningen. Det er lige præcis det, der gør at jeg aldrig ville røre timands-projekter eller I/S-projekter med en ildtang. For selv om selve projektet kan være nok så godt, så kan det stadig kuldsejle, hvis nogen ikke svarer det som de skal. Selve projektet kan være nærmest guldrandet, men betaler folk ikke og man ikke selv kan dække de andres manglende indbetalinger, så kan det hele jo være ligegyldigt.

Jeg mener stadig, at du skal flytte alt over i konens navn. Og du skal ikke begrænse det til familieboligen alene, men det hele. Det kan du og det må du, så vidt jeg er orienteret.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:
at overdrage til konen til tæt på ejendomsvurderingen eller op til 10% under (mener jeg).

Det er korrekt blot er det  -15%,

 

Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det jo sådan er banken har ca. 15 debitorer, hvis jeg flytter lidt rundt på værdierne, vil banken vel bare tage nogle andre først, banken skal nok få deres penge det er jeg ikke i tvivl om.

Så selvom jeg giver min kone hendes livs største julegave, og transaktionen måske var lidt ulden i kanten, tror i så at banken vil begynde at grave i dette, vil de ikke bare tage en anden, eller måske 2 eller 3 andre debitorer, de skal som sagt nok få deres penge når vi er så mange.

Der er jo ingen grund til som kreditor at begynde at køre en omstødelses sag på mig, når de bare kan hente pengene hos de andre

Det var noget helt andet hvis der kun var mig der var debitor, hvad tror i?

Hilsen REELK

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)