Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør jeg???

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

men hvorfor er du bekymret for hvad de tager ved de andre - når det i princippet er deres skyld, fordi de ikke vil betale regningerne??

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For det første, så vil banken undersøge, hvad de forskellige har af værdier. Og da det ikke er særligt nemt at finde ud af, så vil de meget hurtigt stævne jer alle 15 for at få deres penge hjem.

Så begynder hele møllen og folk skal så i skifteretten erklære, hvad de kan betale og hvad de ejer - etc etc etc.

Du skal ikke tænke på de øvrige her, for du skal fokusere på, at du ikke bliver ribbet til skindet og samtidig ender med at betale de næste 20 år. Tænk på, hvordan du bedst beskytter dine værdier og din familie fremover.

Alle kender deres risici, når de går ind i den slags arrangementer her. Det gjorde banken også. I renten afspejles risici sig som regel også.

Husk: Hvis du betaler en million af dit gode hjerte, fordi du synes at du har en forpligtelse til det - så er der ingen der forhindrer kreditor i at synes at du også skal betale de resterende 2. Med andre ord, få overdraget samtlige værdier til konen. Det er set massevis af gange før.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg har 3 børn - 5, 6, 7 år

Jo, selvfølgelig har mine ejendomme en værdi, og som jeg starter med at skrive så er der vel en friværdi på det hele på mellem 5-6 mio., men jeg ved også at hvis jeg kører ned til ejendomsmægleren og får ham til at lave en salgsvurdering og siger at det skal være solgt meget hurtigt, og fremhæver alt det dårlige, ja så vil han formentlig komme med en vurdering der ligger en del under hvad den ville blive udbudt til i fri handel

Som jeg før har skrevet så siger min advokat at det ikke dur med et selskab, da jeg jo ejer dette og alt hvad jeg ejer kan de tage? har han ret i dette?

Hilsen Reelk

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

REELK:

Problemet er at disse I/S projekter med ca. 15 - 20 interassanter hæfter solidarisk, ... [snip]... men problemet er at andre ikke betaler, og derfor skal os der holder stand betale endnu mere for ikke at ejendommene går på tvangsauktion

 

Hej REELK,

Det er en rigtig kedelig situation du er havnet i, og jeg håber du finder den rigtige løsning, som gør at du kommer ud af det uden problemer. Jeg vil mene, at du finder den bedste løsning ved så hurtigt som muligt at overdrage dine sunde aktiver til konen.

Til alle: Jeg vil jeg lige benytte lejligheden til at advare dig og andre generelt mod I/S projekter. Gå aldrig ind i sådanne projekter eller firmakonstruktioner. Den beskrevne situation er desværre set alt for ofte, og det kan medføre personlig konkurs uden at man selv er skyld i det.

 

Fra Holstebro
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Rigtig kedelig situation du er havnet i. Et Aps er en selvstændig juridisk enhed. Men derfor kan der nok godt gås efter det alligevel.  

Hvis jeg skulle komme med et forslag.

Da din økonomi umiddelbart ser ud til, at være sund.

Ville jeg som ovenstående. Få overdraget hvad du kan til konen. Og dernæst prøve, at bearbejde de andre interessenter til at sælge deres dele.

Hvad med at kontakte nogle af de der stadig kan betale. Evt. lave en aftale med dem om, at få de der ikke betaler ud.

Håber du kan bruge det til noget.

/Madsen

Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Madsen,

Ja jeg har en sund økonomi.

Jeg har besluttet at jeg giver konen en stor julegave(så slipper jeg da for at gå rundt i magasin den 23/12), så vi skal bare have formaliteterne klaret ved advokaten, dette sker i løbet af den kommende uge

Dit forslag om at købe de andre ud har jeg faktisk arbejdet på i et par mdr., den er svær da banken kræver fuld sikkerhed, dvs. stort set hele lånet skal indfries kontant, de ved godt at de har 15 personnumre at gå efter, og at det sådan set er sikret 100%

Andelshaverne kræver også at hvis de skal betale for at komme ud af det så vil de have en sikkerhed for at de bliver slettet fra lånene, så det hele bider sig i halen, så den er meget svær, på grænsen til det umulige

Hilsen

Reelk

Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

 

Tusind tak for jeres info, jeg kan sige at der er fuld gang i "damage control" som min advokta kalder det

Derudover arbejder jeg på en løsning med at "købe" de andre ud, dvs. de skal aflevere penge for at blive fritstillet

Jeg har derfor lige brug for noget seriøst input vedr. SKAT

Jeg har været hos en revisor og har siger at når det er et I/S med flere end 10 andele, så bliver skatten opgjort den dag firmaet likvideres, det samme har jeg fra et bolig administrationsselskab som har med disse ejendomme at gøre

Dvs. følgende:

Ejendommen er købt i 2004 for kr. 6.300.000 

Der er fra 2004 til og med regnskabet for 2008 et akumuleret underskud på ca. 850.000

Ejendommen bliver solgt 2009 for kr. 4.000.000

Fordelt på 15 andele

Ifølge min reg. revisor så ser det ud som følgende rent skattemæssigt:

tab på ejendom : 6.300.000 - 4.000.000 = 2.300.000 / 15 = 153.333 pr. andel

Acc driftsunderskud: 850.000 / 15 =  56.666 pr. andel

Dvs. et skattefradrag på 153.333 + 56.666 = 209.999 pr. andel i skattefradrag, som f.eks. kan bruges hvis du har personlig løninkomst

Er dette korrekt, bare i grove træk????

Der er noget med at I/S til og med 10 andele afregner skatten årligt, hvor I/S med 11 og derover afregner ved virksomedens ophør????

Jeg håber der er nogle af jer der kan komme med noget info

REELK

 

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)