Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Unik webshop med "automatik"

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal hurtigst muligt have en unik webshop i et smart design på benene. Den skal kunne

  • rumme mange varenumre/produkter  (10-12.000 enheder)
  • tilpasses mine fastlagte (75%) designønsker
  • modtage data fra FTP og CD (tekst & foto)
  • udskifte data af samme vej (tekst & foto)

Jeg har brug for konkret jordnær rådgivning og er taknemmelig for hjælp eller henvisning til hvem der kan hjælpe.

Jeg er p.t. i dialog med Shop-udbyder, men synes at den tilbudte løsning er "gammeldaws" og iøvrigt for tung.

Problembeskrivelse:

  • Jeg modtager mine data fra de enkelte leverandører via CD's (ved enkelte via adgang til leverandørens FTP)  med alle deres produkter og data (dvs. varenr., vejl. udsalgspris, beskrivelse kort/lang ligesom nogle anfører ting som størrelse, farve, vægt m.v.)
  • Nævnte data er i mængde og opsætning således ikke ens fra leverandør til leverandør. Fælles er at de fremgår af et regneark, der er forskellig mht. datamængde, ligesom den ene fx har prisen under "B" og den næste har den under "C" etc. etc.
  • Ved nogle kommer fotos på samme CD og ved andre får jeg dem særskilt.
  • Nogle af varene udskiftes sjældent, hvorimod andre skifter ud et par gange om året, hvor jeg så skal skifte data på fx 2.000

Hos nuv. shop-leverandør (sitet er under opbgning) skal jeg til min forundring flytte alle data fra leverandørens regneark over på et, som er tilpaset shoppen - og dernæst importeret il shoppen. En opgave, som jeg pga. mængden aldrig bliver færdig med. Og når data så ydermere skal skiftes efter blot få meneder kommer shoppen aldrig i gng.

Samme problem er omkring fotos, hvor de enkelte leverandører sender disse, men ikke ubetinget i samme størrelse. Der skal jeg dels størrelsestilpasse dem og dernæst importere. En umulig opgave ved mængden.Embarrassed

Jeg har derfor brug for en automatiseret proces (kan man vist kalde det). Hvem kan tilbyde det til en pris, som er til at betale for en ny virksomhed.

Ser at andre mindre firmaer med egen webshop også har mange produkterne der skiftes ud, så systemet må jo findes.

 

Forlods tak for rådgivningen Big Smile

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Delphin

Jeg er medejer af firmaet EasyFlow, og vi vil gerne havde lov at give et tilbud på opgaven.

Vi har erfaringer med ligende opgaver, og endda også i lidt større skala, f.eks. har vi lavet en shop med ca. 200.000 unikke varer, der automatisk opdateres udfra et datafeed og meget komplekst regel-sæt.

Iøvrigt er både import fra ftp-server og billede formatering en del af vores komponent bibliotek, så her kan vi spare en del tid og ikke mindst penge.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at vi kan skabe en fuldautomatiseret løsning til dig, som ville kunne spare dig meget tid, men det er sikkert at det er rentabelt eller kan gøres indenfor dit budget.

For at kunne give dig et kvalificeret tilbud, skal jeg bruge en kravspecifikation og en budgetramme. Du kan sende informationerne til mig, på mail: plu(snabela)easyflow.dk

 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Delphin,

Det er lige en opgave for mig. Jeg elsker sådanne udviklingsopgaver, og har en kreativ evne til at løse de specielle opgaver. Umildbart kan jeg ikke give en pris ud fra det du skriver her - der bliver jeg simpelthen nød til se filer o.s.v. helt konkret. Men jeg arbejder med en timepris på 265,00 kr. timen hvilket er i den billige ende.

Jeg tilbyder ikke en webshop løsning, en løsning på hvordan du få opdateret shoppen som du ønsker det i dette indlæg - hvis vi kan komme til enighed.

Se mere på http://freelancephp.dk

Med venlig hilsen
Casper Schneider

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du er velkommen til kontakte mig hvis du ønsker setup af Magento webshop + (semi)automatiserede import af data og billeder (evt. script til resize billeder til samme størrelse mv)

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kig nærmere på Think-e-biz

Og tag evt. en snak med Max. Vi launcher vores nye shop fra dem i starten af november. Shoppen bliver tilpasset og udviklet specielt til de behov man står med. Arbejdsgangene hos os bliver meget nemmere end de var førhen - og automatisering er efterhånden et af mine ynglingsord :·) Det er i hvert fald værd at kigge nærmere på i forhold til de problemer du nævner.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Vi kan tilbyde en Magento webshop der opfylder dine krav. Bemærk dog ifm import:

- Magento kan lave det de kalder "import/export profiler" hvor man kan definere sine import formater. Det letteste vil dog være hvis du kan bruge det format Magento allerede forventer. Dette er dog kun muligt med såkaldte "simple produkter" out-of-the-box. Eksempler på produkttyper der ikke er supporteret er fx "configurable products" hvor produktet egentligt består af andre produkter.

Vores pris starter på 9.995,- for en køreklar webshop med unikt design (inkl. profesionnel hosting og betalingsgateway første år). Bemærk dog at du så selv skal sørge for at sætte denne import op (men at det som sagt er understøttet af systemet).

Du kan kontakte mig herinde eller læse mere på http://getashop.dk

Fra København
Tilmeldt 3. Jan 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Delphin,

Puha - som du selv siger så kommer man aldrig igennem så meget data, hvis det skal flyttes manuelt - det siger sig selv. Selvom man så fik banket sig selv igennem det, så er chancen for fejl stor - så det skal klart automatiseres!

I Redpitt har vi lavet forskellige automatiserede løsninger - i korte træk går det ud på at sætte forskellige "presets" op som kan indstilles individuelt i forhold til f.eks. leverandør. Disse presets kan dernæst sættes op i vores scheduler, som sørger for at alt køre automatisk.

Billedstørrelser kan man vælge at få tilpasset "on the fly", dvs. når billedet vises på shoppen - det har altså ingen betydning, hvor stort original billedet er.

Giv mig et kald eller smid en mail - så kan vi se nærmere på mulighederne.

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)