Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange børn er der herinde

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Lemvig
Tilmeldt 24. Mar 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Den her 'debat' er godtnok kørt af sporet.

Det er ikke meget tydeligt for mig hvad der motiverede den, udover at der er nogle som "tuder over at der har været nogen inden i deres indlæg og åbenbart skrevet noget forkert". Det er så vagt, at jeg slet ikke kan forstå hvorfor MartinL overhovedet opretter en debat om det. Det er ihvertfald ikke hamrende konstruktivt.

Når folk så herinde føler sig truffet pga overskriften der antyder at det er ubehageligt når 'børn' bruger denne side, så kører det da helt galt.

Indtil videre ser jeg fem kerneområder der er blevet drøftet:

1. "Hvor er det trælst når folk skriver forkerte ting inde i indlæg"

2. "Hvor er det trælst når folk brokker sig over at der er skrevet forkerte ting inde i indlæg"

3. "Jeg syntes det er okay at smække folk lussinger når de tager fejl"

4. "Jeg syntes det er irriterende at have folk under 18 herinde på amino"

5. "Jeg syntes ikke man skal aldersdiskriminere herinde på amino"

 

Jeg tror ikke een debat kan rumme altsammen. Koblingerne imellem 1 og 2 og 3 er tydelige, det samme gælder for koblingen imellem 4 og 5.

Hvis jeg skal give mit besyv med på hele pakken, så må jeg tilstå at det er en umoden debat med mange umodne indlæg - og dén rammer uanset alder.

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexanderk:
Hvis jeg skal give mit besyv med på hele pakken, så må jeg tilstå at det er en umoden debat med mange umodne indlæg - og dén rammer uanset alder.

Og den smøre kan du så komme til at gentage mange gange i din tid her på Amino - tro mig Geeked

Fra Lemvig
Tilmeldt 24. Mar 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Var det en kritik af aminos brugere, eller af mit indlæg og 'smøren'? - Jeg tror slet ikke på dig.. Surprise

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Alexanderk:

Var det en kritik af aminos brugere, eller af mit indlæg og 'smøren'? - Jeg tror slet ikke på dig.. Surprise

Begge - men ikke nødvendigvis brugere i denne tråd. Det kan såmænd også være helt nye aminoer, som sarboterer en debat - og om du vil tro mig, må du selvfølgelig selv om.

Dit indlæg er muligvis det Martin kalder for en 'kindhest' og uanset hvor mange du retter på, at folk skal holde sig til emnet, vil det aldrig komme til at ske. Der er nok gennemsnitligt en tråd som denne  i ugen og det ændrer da ikke noget. Så husk, at i et forum som dette, har vi kun det sjov vi selv sidder på og det er sommetider vigtigt i en krisetid - for det ER krisetid. Jeg har aldrig følt mig truffet eller ramt (også meget yndede ord herinde) - jeg deltager bare i de tråde, jeg finder interessant.

Jeg går ud fra, at du er ny på Amino, så prøv at studere terrænet først.

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:

Tonen er hård herinde, men jeg synes det er helt i orden at få - og give - en lussing, for et svar der er decideret forkert. 
Hvis man hyggechatter om sit nye krøllejern i café, kan folk stort set skrive, hvad de vil - men hvis folk søger råd og vejledning om eksempelvis Jura, så går det sgu da ikke, at man sidder som Fjollefar og gætter med på sidelinien. 
Lad dem der ved noget om emnet, komme til orde.  Så bliver det et meget bedre sted - og værktøj.

 

 

Jeg kan ikke være mere enig.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes Amino er inspirerende netop fordi der er så mange forskellige mennesker. Jeg synes også det giver noget lidt andet at man ikke ved ”hvem” det er man skriver med.

For mit vedkommende betyder det nogle nye vinkler og perspektiver på nogle emner, og en lidt mere fordomsfri dialog end jeg ellers ville have haft.

Eks det med alderen, det er ikke helt så nemt at sige ”du aner ikke hvad du taler om fordi du er så ung” når man ikke ved hvem det er man taler med, og det synes jeg nogen gange er lærerigt.

 

Omvendt skal man jo også gøre sig meget klart at ulempen ved at ”alle er lige” er at de klaphatte der råber højt nogen gange for meget plads, og der er jo virkelig også nogle herinde der ikke har et klap forstand på hvad de taler om og alligevel udråber sig selv til eksperter. Og det kan være svært at skelne skidt og kanel. Til gengæld synes jeg Amino er ret fedt lige netop til det, og jeg synes det ville være synd at gøre det mere lukket, for uanset om jeg er enig eller ej, synes jeg det kan være interessant at høre hvad en 17 årig / en jyde / borgerlig eller hvad det nu måtte være mener.

 

For mit vedkommende betyder det at jeg bruger det som inspiration og et sted at få nogle synspunkter jeg ellers aldrig ville få, men ”vigtige” spørgsmål vil jeg ALTID dobbeltchekke med en ”ekspert” om det så var revisor, advokat eller andet.

 

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)