Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du anbefale skrivekursus?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Er der nogen er kan anbefale et skrivekursus?

Kommunikation er vigtigt! Og nu til dags udgør skriftlig kommunikation en utrolig stor del af i hvert fald min hverdag. Men hvordan lærer man at skrive bedre? Hvordan lærer man om nogle af de sproglige virkemidler der er? Hvordan sørger man for at få bedst mulig respons ud af sine tekster? Og hvordan tilpasser man teksterne til de forskellige medier? I dag skriver vi både salgstekster til shoppen, salgsbreve, mails, brugervejledninger til produkter, nyhedsbreve, fødselsdagsinvitationer, inlæd på div. fora og hvad ved jeg.

Tænk på hvor stor forskel det vil gøre hvis man havde en klar strategi for ens kommunikation, og hvis man vidste lidt om hvordan man får det bedste ud af sproget?

Det synes jeg er tankevækkende!

Og det er ikke kun hvordan man sætter komma og punktum jeg er ude efter. Jeg er heller ikke kun ude efter at lære hvodan man sætter et salgsbrev op, eller at få at vide " det er vigtigt at starte med en god overskrift" - det skal være af mere praktisk karakter, så jeg rent faktisk lærer HVAD en god overskrift er???

Nogen der har forslag til denne slags reklameskribents kursus? Eller evt. gode blogs eller bøger om emnet?

Hilsen Morten 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes generelt du skriver meget nydeligt! men jeg kan godt følge dig i hvor fedt det kunne være med et skrivekurser, jeg kunne nok godt finde på at tage et.
Og sætte min kommende makker/partner på et..

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Elkjær:
Jeg synes generelt du skriver meget nydeligt!

Tak Embarrassed

Har man tiden til det, så er det muligt for de fleste at formulere sig nogenlunde fornuftigt. Men derfra er der rigtig langt til at skrive/kommunikere efter en klar overordnet strategi. Og jeg er sikker på at effekten er enorm. Ved du fx hvordan andre opfatter dig ud fra måden du skriver?

Jeg tænker også på helt konkrete råd og gode tips. Der er lidt i e-pusher hvor Martin fx skriver at et "p.s." ALTID (næste...) bliver læst. Det havde jeg da aldrig tænkt på...

For noget tid siden var der også en tråd hvor der var en der linkede til et blogindlæg om hvordan man skriver gode overskrifter. Jeg kan ikke finde tråden eller hjemmesiden, men det var fantastiske gode råd.

Jeg har også læst lidt i en bog der fortæller noget om vigtigheden af at skrive i metaforer og skrive visuelt. Igen var der nogle rigtig gode punkter, men jeg vil have mere. Mere. Mere. Mere. Mere. Mere. Mere. Mere........................ Big Smile

Hilsen Morten

Fra Dragør
Tilmeldt 12. Sep 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Der findes naturligvis kurser f.eks. under journalistforbundet og Markedsføringsforbundet, ellers kan jeg anbefale dig at kigge ind forbi kforum.dk. Her er dels en række debatter, samt kursusudbud om forskellige former for kommunikation. Som en lille start har jeg tidligere skrevet et indlæg med nogle tekstfif, du kan se dem her: www.amino.dk/forums/t/54585.aspx

mvh

Jacob

Vil du ha' flere kunder til dit outlet? Eller bare gode outlet tilbud? Prøv www.outletters.dk

Vil du hellere have råd til og om markedsføring, så kig ind på www.Ordkontoret.dk

Fra Valby
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 140
Fra  Monera ApS Skrevet kl. 01:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man ønsker at forstå kommunikation på et dybt plan, bør man studere retorik.

Jeg er selv i gang med at tage kurset "Almen retorik" ude på Københavns Universitet som aftenkursus. Det giver en god teoretisk forståelse af hvad forskellige virkemidler i kommunikation gør, fremfor du bare tager de første og bedste tips.

Det er selvfølgelig også en lang proces som er besværlig. Tager man 80/20 reglen kan det diskuteres om det er det værd.

Er i gang med at lave verdens bedste inkassobureau hos Likvido Inkasso.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 02:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt dette er lidt et sidespor, men efter at have læst en del af dine indlæg, så tror jeg godt jeg vil have lov til at linke til denne youtube video:

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mcoroklo:

Hvis man ønsker at forstå kommunikation på et dybt plan, bør man studere retorik.

Jeg er selv i gang med at tage kurset "Almen retorik" ude på Københavns Universitet som aftenkursus. Det giver en god teoretisk forståelse af hvad forskellige virkemidler i kommunikation gør, fremfor du bare tager de første og bedste tips.

Det er selvfølgelig også en lang proces som er besværlig. Tager man 80/20 reglen kan det diskuteres om det er det værd.

Hej Mcoroklo

Ja jeg ved godt at en uddannelse indenfor kommunikation vil være et stort plus hvis man vil være bedre til at kommunikere Wink Jeg tager hatten af for at du er gået igang på KBH Universitet. Men det er pt ikke realistisk - i hvert fald ikke i mit tilfælde - og derfor leder jeg efter noget der er lidt mere håndgribeligt.

Hilsen Morten

@ Kristioffer.

Tak for linket. Alle gode råd modtages med kyshånd.

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 06:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Jeg har endnu ikke fundet et passende kursus (indrømmet - jeg har heller ikke gjort meget for at finde et), men jeg har fundet et par bøger om emnet.

Denne ser mest interessant ud: Write to sell. Er der nogen der kender den?

Hilsen Morten

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten.

Jeg planlægger faktisk at lave den slags kurser.
Hvis der kan samles et hold, skal jeg gerne arrangere et kursus.

Lad mig høre næremre om dine - og andres ønsker, så jeg kan få skruet det helt rigtigt sammen.

mvh Hans

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Aalborg Handelsskole afholder dette kursus:

Skriftlig kommunikation - virksomhedens image - 4 dage
Kursusbeskrivelse:

Deltageren kan i forbindelse med administrative funktioner deltage i at designe og gennemføre mindre kommunikationsopgaver, så som brochurer, opdatering af hjemmesider og intranet, der har til formål at fastholde og udvikle virksomhedens profil og kultur både internt og eksternt.
Deltageren kan sætte den skriftlige kommunikation i relation til indhold, udformning, sprogtone og sprogmønster, som afspejler virksomhedens kultur.

http://www.ahkurser.dk/index.php?id=101&single=1388

Mon ikke også at andre Handelsskoler i landet har et tilsvarende kursus.

Venlig hilsen

Per Thomsen

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)