Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.info domains - hvordan ranker de?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

For et par år siden var der en masse diskussion omkring .info domains.

Google smed en masse info domains ud af index'et en dag og straffede en del andre. Dette var angiveligt grundet prisen der tiltrak spammere.

 

Vil gerne have nogle kommentarer på hvordan de nu ranker i forhold til de 3 traditionelle TLDs?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg husker nu ikke, at der var nogen udbredt straf af .info-domæner. Men jeg husker tydeligt at alle .info-domæner var helt væk en dags tid. Et klart tegn på, at Google har en vis skepsis overfor dem.

Når det er sagt, skulle der ikke generelt være en forskel på ranking i forhold til .com/net/org/osv. Min egen erfaring viser det samme, nemlig at .info bliver behandlet på lige fod med de andre. 

(Ren egen spekulation kan det meget vel være, at visse spam-indikatorer er lidt mere følsomme overfor .info-domæner end de øvrige).

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ranker på samme måde som andre, det er bare ikke så nemt at brande som de kendte

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er personligt meget imod .info domæner og holder mig langt væk fra hjemmesider med det TLD. Tror en del brugere deler samme skepsis.

 

Der er ikke nogen fordel ved at vælge .info frem fra de mere traditionelle domæner.

Se min side med gratis spil for børn og unge. Feedback er velkommen.

Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 276
Fra  Startenwebshop.dk Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Nielsen:

Jeg er personligt meget imod .info domæner og holder mig langt væk fra hjemmesider med det TLD. Tror en del brugere deler samme skepsis.

 

Der er ikke nogen fordel ved at vælge .info frem fra de mere traditionelle domæner.

De ranker på samme måde, men jeg er enig i man skal tænke sig om ingen man køber det. For det er svært at brande. De fleste folk vil skrive .com når de skal besøge din hjemmeside igen.

Men da spørgsmålet var vedrørende ranking, så er svaret stadig det samme.

En af årsagerne til man køber .info er jo at det keyword man leder efter ikke er tilgængelig i de gængse domæner længere. Et eks er hvis du googler "google pagerank" - der ligger www.prchecker.info

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg svarer også på spørgsmålet ang. ranking. (Måske lidt kryptisk dog) og vi er enige.

 

Men som du siger så vælger man jo typisk et andet TLD for at få et godt keyword, men der er så stadig en del andre jeg ville kigge på inden jeg ville vælge et .info TLD. :D

Se min side med gratis spil for børn og unge. Feedback er velkommen.

Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er angående ranking og ikke branding.

Tak for svarerne. Ser ud til der er generel konsensus om at info domains ikke ranker dårligere end com domains under de samme forudsætninger.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger masser af .info-domæner uden problemer. Dog benytter jeg typisk et .com-domæne for email.

Hilsen, Robert

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)