Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Website - forskellige priser

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Jan 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Faktisk syntes jeg at:

1. Rigtigt mange Aminoer har ideer til webshops eller web-løsninger

2. Rigtigt mange Aminoer ønsker en pris på konstruktionen af en sådan 

Her på sitet er der adskillige eksempler på en forretningsplan...Hvorfor er der ikke også eksempler på en god kravspecifikation - altså en der viste sig at være præcis - eller omfattende og detaljeret nok til at give web designeren/programmøren et tilstrækkeligt godt grundlag for at give et tilbud der var til begge parters tilfredshed.  

 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Selektiv:

Du kan se et eksempel på en kravspecifikation, som jeg har lavet her:

http://www.amino.dk/forums/t/56632.aspx

Denne specifikatione er MEGET lang, og så er den tilmed KUN et supplement til et eksisterende system, dvs. 90% af funktionaliteterne kommer ud over denne specifikation.

Det kunne være meget lærerigt, at høre hvordan udviklingen af dit projekt så faktisk gik.

Bevirkede din kravspecifikation, at du fik leveret det ønskede system til den aftalte tid og pris?

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

elund.dk:

Selektiv:

Du kan se et eksempel på en kravspecifikation, som jeg har lavet her:

http://www.amino.dk/forums/t/56632.aspx

Denne specifikatione er MEGET lang, og så er den tilmed KUN et supplement til et eksisterende system, dvs. 90% af funktionaliteterne kommer ud over denne specifikation.

Det kunne være meget lærerigt, at høre hvordan udviklingen af dit projekt så faktisk gik.

Bevirkede din kravspecifikation, at du fik leveret det ønskede system til den aftalte tid og pris?

Desværre må jeg sige, at den første leverandør på projektet ikke var god, og de blev droppet igen sammen med den første deadline.

Min nuværende leverandør er jeg dog rigtig glad for!

Nu drejer dette sig dog om nuanceringen og udarbejdelsen af en  kravspecifikation, og her er min klare erfaring, at selv om, at det tog rigtig lang tid at lave denne kravspecifikation, har det på alle måder talt til min fordel!!  Simpelthen fordi der er mindre at diskutere, når alt er skrevet ned. Den ulempe der er ved at bruge rigtig lang tid på kravspecifikationen kommer derfor mange gang igen - også i en konflikt, da en leverandør ikke kan rende fra klare krav i en kontrakt, hvilket den første leverandør også måtte sande og hoste op med en erstatning for ikke at nå deadline! En god kravspecifikation kan beskytte mod meget, men idioter uden forretningsetik kan selv verdens mest nuancerede kravspecifikation ikke garantere imod - men den kan straffe idioterne for ikke at opføre sig ordentligt!

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selv en erfaren softwareudvilker og er meget enig i dine betragtninger omkring kravspecifikationen.

Kombinerer man kravspecifikationen med Lundsbys betragtninger omkring tillid er man meget godt kørende.

NB: Jeg nåede lige at se din nye hjemmeside, inden du fjernede linket ;-) Det ser rigtig godt ud :-)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har nu fået to tilbud. Få dog leverandørerne til at bryde tallene ned og fortælle dig hvad de dækker over. Alt andet lige er deres timepriser nok også forskellige.

Prisen er også meget afhængig af forudsætningerne. Det kan være at den dyre virksomhed koder meget af det fra bunden, mens det andet mest bare kombinerer eksisterende open source løsninger.

I vores tilfælde kan vi levere en køreklar webshop inkl. første års hosting og betalingsgateway til 9.995 som inkluderer det du umiddelbart skriver (dog uden forum delen). Men der er "rating" af produkter og man kan lave afstemninger osv. Se mere på http://getashop.dk eller kontakt mig hvis du har spørgsmål.

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Hej Miloz

Jeg har lidt en anden mening, end de andre har i tråden. For jeg tror nemlig ikke din kravspecifikation kan rede dig i den jungle der er at købe et it-projekt.
Sagen er nemlig den, at det er utroligt svært at skrive en utvetydig, og selv hvis det lykkedes, så er det 100 % sikkert at dine krav ændre sig undervejs.

Men hvad kan man så bruge, ja det er lidt ligesom at sætte sin bil til mekanikeren, det er de 3 T'er, tillid, tillid og tillid.

Du skal finde den mest troværdige leverandør, dem der har referencer iorden og virker som om de forstår din forretning. Så fremlægger du din forretningside for dem, med alle detaljer inkl. budget, og så kan i fællesskab begynde at stille nogle krav op! Hvis leverandøren er seriøs, vil de også hurtigt forventnings afstemme med dig, hvad der er realistisk at nå indenfor dit budget.

Det er ofte overset, men den "rigtige" web-leverandør hjælper dig ikke bare med at udvikle dit site, men også din forretning. Og den forretnings udvikling, kan sagtens være afgørende for om du får succes eller ej.

  

Et rigtig godt svar imo. Jeg har selv arbejdet med pojekter, som udvikler, projektleder og som udviklingschef.... fra 300-65.000 timer. Det er praktisk talt umuligt at beskrive et projekt 100% korrekt, så der ikke kan opstå tvivl, uenigheder osv. (kravspec skal dog altid laves og er et super udgangspunkt).

Det er vigtigt at din leverandør ser det som Jeres fælles opgave at sikre at du får det der skal til, for at du kan drive din forretning med succes. Derfor er jeg meget enig i at det med tillid er en af hjørnestenene i succesfuld udvikling. Leverandører der skaber kløfter er ikke rare at arbejde sammen med, lige som kunder der kræver langt mere end de har bestilt (uden at ville betale ekstra) heller ikke er det ;o)

Vigtigst er det imo at leverandøren har tilfredse kunder, så få nogle referencer. Så kan I i fællesskab sikre at du får det du har behov for og så skal leverandøren nok sørge for at få afstemt forventninger gennem hele forløbet.

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)