Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til det offentlige (regioner, kommuner o.lign.) - erfaringer søges

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Ringkøbing
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 44
Fra  KeySmart.dk Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer!

 

Jeg går og pusler med et par idéer til kurser, som jeg tænker vil være oplagte at sælge til et segment i det offentlige - herunder kommunerne.

 

Derfor søger jeg erfaringer med salg hertil og meget gerne historier om indgangsvinkler til denne - lidt specielle - kunde. Ja det ved jeg ikke om det er - men det er andeledes end de kunder, som jeg arbejder sammen med i mit daglige arbejde.

Jeg glæder mig til at høre jeres guldkorn.

 

 

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det offentlige køber min service (primært kommuner i nordsjælland), men det er ikke nemme kunder. De er meget længe om at betale, og beslutningsvejene er alt for politisk orienteret.

For mig ser jeg dem mere som en strategisk vigtig kunde, for at profilere firmaet yderligere hos mine andre kunder

Du får brug for to ting.
1 - tålmodighed
2 - en økonomi der tillader at de først betaler dig efter 50-60 dage efter du har faktureret dem.

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Har selv haft et par opgaver for kommunen og ja.....de har som regel en lang betalingsfrist. Jeg har dog haft held med at gøre opmærksom på dette problem fra starten, og fået fremskyndet betalingen til "min" frist, nemlig 14 dage.

Held og lykke

Nanna

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 44
Fra  KeySmart.dk Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer

 

Tak for det hurtige svar!

Jeg var nok lidt bange for, at det var noget i den stil, som folk ville skrive :-S

 

Min tanke var egentlig, at jeg ville starte op med at udbyde de her kurser "ved siden af" mit nuværende faste job og på den måde skabe grundlag for at tage det sidste spring helt.

Baggrunden for ønsket om at sælge til netop det offentlige er jo, at der trods betalingstiden dog er "sikkerhed" for at pengene kommer. Og så hedder det sig jo, at hvis man først er indenfor i varmen hos dem, så holder de som regel fast i ens ydelser.

 

Hvad har du brugt som indgang til dem, da du ville sælge dine ydelser? Eller henvendte dig sig til dig? Jeg tænker om der er anden vej end at finde ud af, hvem der har ansvaret for området og så gå igang med en omgang god gammeldags canvas salg....

 

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 44
Fra  KeySmart.dk Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej NannaP

 

Tak for svaret :-D

 

Nu er betalingsfristen ikke min største bekymring, som udgangspunkt, da jeg regner med at starte med dette segment, som et supplement til min nuværende indtægt.

Jeg er derimod noget mere opmærksom på de politiske udfordringer, der kan ligge i at sælge til denne kunde, som Kristoffer lidt inde på.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)