Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på ide søges

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej


Jeg håber du kan give mig lidt sparring på en af mine forretningsideer.


Hvor går iværksættere/mindre virksomheder hen for at få kvalificeret rådgivning/sparring omkring salg og markedsføring, uden af det koster en formue.


Ydelserne kunne være :


Virksomhedens strategisk platform    
Go to market model    
Markedsanalyse    
Markedsføringsstrategi    
Markedsføringsplan

 


Afhængig af virksomhedens behov.


Er der efter din mening et marked for disse ydelser til mindre virksomheder ?

Hvor får du i dag denne rådgivning ?

Hvad betaler du evt. for denne type rådgivning i dag ?


Tak for hjælpen :=)



Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Optimize,

 

Netop den type ydelser, og andre, er hvad jeg forsøger mig med i mit GetAdvice firma at skabe et virksomhedgrundlag for. Ydelsen er rådgivning og vejledning til virksomheder der føler et behov for at stå bedre i konkurrencen på deres pågældende marked.

Det findes en del af den slags rådgivningvirksomheder - både mange små enmandsvirksomheder og store mere etablerede navne. De store er ofte huse med implicit funktion som rekruttering, out-placement, o.lign. Jeg har endnu ikke været ude at markedsføre mig og har hellere ikke endnu skabt et kundegrundlag der sikrer en indkomst - men jeg er endnu heller ikke afhængig af den.

Jeg er overbevist om at det bliver svært - og endnu ikke ovevrbevist om at det lader sig gøre, men giver det den tid jeg har til rådighed økonomisk. Det er et svært produkt at markedsføre og sælge - for det er udelukkende ens egen kompetence (viden og erfaring) der skal skabes tillid til. Jeg har hørt priser på den slags ydelser fra 500 - 900 DKK i timen, men der er sikkert endnu større vederlag fra de store firmaer.

Der BØR være et kundegrundlag, men det kræver måske nok en ændring i normal indstilling til at varetage disse funktioner inhouse. Men jeg følger spændt tråden - jeg kan sikkert lære en masse undervejs.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Lige en kommentar fra den anden side af bordet...

Jeg synes at rådgivnings-/konsulentmarkedet er ualmindelig vanskelig at overskue. Hvis jeg skulle bruge en rådgiver/konsulent til at få styr på nogle ting i min virksomhed, ville jeg ikke vide hvem jeg skulle vælge, hvis jeg bare Googlede efter et firma. 

De rådgivere jeg har tilknyttet mit firma er enten nogle jeg kender privat, nogle der er i mit netværk, eller nogle jeg har fået anbefalet.

Jeg tror at det er nogle ydelser der er vanskelige at markedsføre, og jeg tror at folk i branchen får en meget stor andel af deres kunder på anbefalinger, gennem netværk og lignende. Hvis man forsøger at markedsføre sine ydelser, tror jeg at man skal dele sine ydelser op i klart definerede kasser, eller produkter om man vil, hvor kunden kan vælge mellem forskellige afgrænsede rådgivningspakker. Det er langt nemmere at tage stilling til, end når en rådgiver siger, at han/hun kan hjælpe med det hele.

mvh Carsten
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 05:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu er det her godtnok en ældre tråd. Men for den nye er alting nyt ;)

Jeg tror det i allerhøjeste grad er networking der gør forskellen mellem succes og fiasko hvad iværksætter-coaches angår. No cure - no pay og overskudsandele burde være langt mere udbredt efter min mening.
Hvis man alligevel ikke tror nok på idéen til at turde investere sin arbejdstid i håb om "fuglene på taget" burde man jo have rådgivet folk til aldrig at gå igang allerede ved første møde, ik?

Ja! Der er et marked.
Forumet her er vel i sig selv et dundrende JA på det spørgsmål, eller...?

/imekko
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)