Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Linkbytte med optimal SEO?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 30. Mar 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nogle hjemmesider som jeg gerne vil linke mellem - men af hensyn til SEO vil jeg kun have Google til at kunne se linket i den ene retning.

Hvad er den mest optimale metode?

Jeg bruger Joomla på begge side (hvis der nu lige skulle være lavet et smart modul til formålet).

/Carsten

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

SoftART:

Jeg har nogle hjemmesider som jeg gerne vil linke mellem - men af hensyn til SEO vil jeg kun have Google til at kunne se linket i den ene retning.

Hvad er den mest optimale metode?

Hvis du kun har to sider, så er der ikke ret meget at hente, i forhold til SEO, ved at linke mellem dem. Google tillægger ikke A/B-byttelinks ret stor værdi.

En mere givende måde er en løsning, der omfatter A/B/C, hvor A linker til B, som linker til C, som linker til A. Værdien deri er så som så. Det kommer blandt andet an på, om siderne ligger på samme server, og hvor relevante siderne er, i forhold til hinanden.

Sådan cirka Smile

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Tilmeldt 26. Sep 09
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Den eneste måde du kan få noget ud af link bytte er hvis du vælger en side som de andre skal booste, mens de selv lider.

Så har du en favorit side du mener er mere vigtig så er det et nemt valg. Men er de alle lige vigtige er dette ikke en løsning.

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

lad den mindst vigitge side linke til alle de andre, den næst mindst vigtige linker til alle undtagen den første:

a - b,c,d,f

b - c,d,f

c - d,f

d - f

f linker ikke til nogen.

Fra Holstebro
Tilmeldt 30. Mar 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er med på det med at linke mellem sider, jeg prøver lige at formulere mig på en anden måde:

Jeg har to, A og B, som jeg af hensyn til besøgende gerne vil linke til hinanden - det får jeg ikke meget ud af SEO mæssigt..

Derfor vil jeg gerne have Google til kun at følge linket i den ene retning, jeg det i det midste gavner én af siderne.

Jeg ved det kan gøres på flere måden, men hvilken er den mest korrekte/optimale?

/Carsten

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det kun skal følge linket en vej, så brug "no follow" i selve linket

<a rel="nofollow" href="http://www.example.com/">Anchor Text</a>

Tilmeldt 3. May 09
Indlæg ialt: 10
Fra  youCMS / Spang Media Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Som kommentar til ovenstående forslag: Noget tyder på at nofollow links også kan 'tage linkværdi med ud' af siden. (Jeg har ikke lige referencen, men søg på nyere skriv om at det er slut med page rank herding vha. nofollow, så dukker der måske noget op).

 

Jeg ville lave et rent javascript-link på det site, som der ikke skal læses link fra, hvis jeg var meget opsat på at linket ikke skulle have værdi.

 

However, ville jeg tage særligt hensyn til SEO-værdien af at linke mellem to af mine egne sites, hvis begge havde kvalitet og var relevante? Næh, jeg ville som regel nok linke helt almindeligt af hensyn til brugerne, måske med forskellige keywords hver vej. Er der blot tale om to sites med hver deres unikke indhold rykker det næppe det store ved søgeresultaterne at du linker begge veje. Derudover er et link altid bedre end ingen links - du får også eksponeret en del af dine faktiske brugere for begge sites ved at linke.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SoftART:

Jeg er med på det med at linke mellem sider, jeg prøver lige at formulere mig på en anden måde:

Jeg har to, A og B, som jeg af hensyn til besøgende gerne vil linke til hinanden - det får jeg ikke meget ud af SEO mæssigt..

Derfor vil jeg gerne have Google til kun at følge linket i den ene retning, jeg det i det midste gavner én af siderne.

Jeg ved det kan gøres på flere måden, men hvilken er den mest korrekte/optimale?

Hej Carsten

Det er simpelthen ikke krudtet værd at spekulere i SEO, når vi taler om links mellem 2 eller 10 af dine egne sider. Det er en dråbe i havet, så brug hellere tiden på at få nogle gode kvalitets links udefra - og mange af dem! :-)

Her kan du i øvrigt se lidt overvejelser om linkstrukturer fra en af de hårde hunde, som kaster rundt med rigtigt mange links: http://www.semoblog.com/link-struktur-192.html

Mvh Anders

 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)