Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

branche

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

min kone og jer er ved at udfylde vores ansødning til cvr nummer og er nået til branche, og vi skal som hovedregl køre på markeder, men skal også have internet salg ved siden af. 

nu er mit spørgsmål, skal vi tage det at køre på markede som hovedbranche og internet salg som bibranche eller kan  internet salget godt høre med under hovedbranchen ?

 

håber der en der kan svare på dette og på forhånd tak

 

Hilsen kenneth

Fra København N.
Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 13
Fra  Alex technology Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har ingen betydning for jer hvilken branchekode/navn i bruger ved oprettelse af jeres virksomhed.

Branchekoden bliver udelukkende brugt til danmarks statistisk og www.cvr.dk, og vil ikke have nogen indflydelse på jeres virksomhed.

Mvh.

Alex Lisbjerg

Fra Kerteminde
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Min mand og jeg har haft CVR nr i 11 år og i perioder også indenfor flere brancher. Vi har som hovedbranche valgt den branche, som hovedindtægten vil komme fra og valgte så f.eks. networkmarketing som bibranche i en periode, hvor vi arbejdede med det.

Så jeg vil anbefale dig at vælge hovedbranchen som det, du helst vil opføres som. Hvis du satser mest på internet salg, vil jeg vælge det. Du skal vide at dine oplysninger mest vil blive brugt til, at du vil blive kontaktet af diverse sælgere, der kan se at du er blevet oprettet i CVR registret, og som vil forsøge at sælge dig produkter og ydelser der kan være relevante for den valgte branchekode.

Ellers bruger Skat det til at vurdere, om du kan trække diverse omkostninger fra. Jeg kender f.eks. en selvstændig deltidslandmand og deltids programmør, der fik problemer med skat ,fordi han trak diesel olie fra i landbruget ,når han var opført som IT konsulent som hovedbranche. Vi har selv haft problemer med Skat i forhold til, at vi leverer forskellige ydelser indenfor rådgivning.

Held og lykke med virksomheden

Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alex

Mange tak for det hurtige svar, det var rat at vide så behøver vi ikke at bryde vores hjerne med det mere.

mvh

Kenneth Ulbeck Pedersen

Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Elsebeth

I vores tilfælde skal vi sælge det samme både på market og internet, så vi jo ikke få nogen problemer med skat. Som hvis vi havde 2 forskellige brancher.

mange tak for det hurtige svar.

mvh

Kenneth Ulbeck Pedersen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)