Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lav konvertering på webshop

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen, der har nogle forslag til, hvordan jeg kan øge konverteringen på min webshop?

Jeg er efterhånden løbet tør for idéer! Indifferent

Trafikken kommer primært fra organiske søgninger. Har tidligere benyttet Adwords, men der var konverteringsraten endnu lavere.

Jeg havde egentlig oplevet en fordobling i konverteringsraten henover sommeren (selvom den stadig var alt for lav), men den seneste måned er den desværre gået tilbage igen.

Shoppen er en DanDomain shop, hvilket betyder, at der kan være begrænsede muligheder i relation til ændringer i design osv.

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske er det de forkerte søgeord du bliver fundet på. Hvor meget har du brugt Adwords?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Har brugt det i ca. 1½ år. Havde et prof. firma til at hjælpe med at sætte det op fra starten, men det blve alt for dyrt i længden. Kostede mig i snit omkring kr. 300,- pr. transaktion Sad

 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger iøjeblikket ca. 200 kr. pr. solgt mobiltelefon, så det er en god forretning Smile

Har du overvejet selv at bruge lidt tid på at sætte en Adwords kampagne op. Du kunne jo starte med dine 100 vigtigste søgeord og et lille budget.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har skam selv været inde over flere gange og lavet ændringer og opdateringer, men lige lidt hjalp det. Generelt en dårlig forretning, når en gns. transaktion ligger på nogenlunde samme beløb.

Har besluttet mig for at jeg fremover vil satse på organisk trafik og har derfor arbejdet meget med SEO det sidste år. Dette har således resulteret i nogle ret gode placeringer på relevante søgeord. Så jeg kan ikke rigtig se noget argument for at spilde flere penge på Adwords.

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lise.

Har selv en Dandomain shop og har lige rettet designet til. Bruger godt nok bannere som et led i designet men er nu alligevel godt tilfreds. 

Jeg ville gøre din topmenu lidt større så den er lidt mere fremtrædende. Det samme gælder din produktmenu i især teksten. Du kan få teksten til at blive større når fok har klikket på den. Synes selv det er en fin detalje.

Ville ligeledes gøre din kurv lidt mindre, (fjerne det grønne trustpilot eller flytte den) og oprette nogle kampagne tilbud lige under så det er mere tydeligt. evt. kombineret med pladsen på forsiden. Det er fint du har  tilbud i selve produktmenuen men den er noget anonym som den er nu.

Kampagnen kan du eksempelvis kalde månedens tilbud, jule tilbud eller spar x antal % resten af året.Eller køb for x kr og få en pose hunde fodder uden beregning. 

Du tilbyder fri fragt ved køb over 800 kr. men den er igen meget anonym i dit topbanner og kan let blive overset.

Skriv lidt mere sælg ende tekst til dine produkter a la "forkæl din hund med eksklusiv hunde kurv" eller noget i den stil. 

Med hensyn til seo, ville jeg skrive noget tekst i lidt mindre skrift, over dit topbanner. Skriv de ord som du gerne vil findes på.  Har selv skrevet ReklameMusik.dk over mit topbanner og lavet det som et link

Mv.

Daniel K

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej

 

Har et par hurtige ideer som jeg er sikker på vil kunne ændre din købs %, her ser jeg på andre løsninger end hvordan du køber trafik, selvom det også er en væsentlig faktor at analysere på.

 

1/Din ”læg i kurv knap” burde du prøve at gøre lidt større og gerne teste en lidt mere skrig grøn farve ala den farve trustpilot har, alternativt prøv orange, denne skal også være ovre i den skrigende del af paletten hvis du foretrækker denne farve. Hvis muligt kan du også teste med at få ”læg i kurven” i toppen af siden under produkt billedet(henviser til denne type side http://www.designforpets.dk/shop/softbag-hundetaske-1190p.html)

 

2/Når man ligger i kurv, kommer man flot nok videre til kurven, om det er nødvendigt med info boksen er en smagssag. Men her har du en ”shop videre” + ”bestil knap”, i mine øjne forsvinder de helt i dit design, her kunne du med fordel gøre knapperne markant større og vælge den orange eller grønne farve til disse også så de ikke falder i et med resten af dit design. (henviser til denne side http://www.designforpets.dk/shop/showbasket.html )

 

3/kritisk fejl i min verden – i din købsproces fortæller du først om fragt omkostninger efter man har tastet sine oplysninger ind, denne omkostning burde kunden have været opmærksom på i kurven, hvis du benytter et analyse program bør du kunne se om jeg ikke har ret i at du mister en del kunder på grund at denne lidt sene besked om fragt omkostningen (henviser til denne side http://www.designforpets.dk/shop/order2.html&DoSalesDiscountCheck=1&RefreshShowBasket=0&RefreshAllPrices=1)

 

4/Godkendelse af ordre, test med en større ”godkend ordre knap” + test med en pil over til tjek boksen hvor kunden skal betingelserne. (henviser til denne side http://www.designforpets.dk/shop/order3.html&pid=63&shid=48)

 

Generelt i købs processen bør du gøre dine aktion knapper meget tydeligere, så de skiller sig ud af dit design, test gerne med flere størrelser og farver, vi har gode erfaringer med Grøn og orange, hvis ikke du have opdaget det)

 

Ps. har ikke selv en standart shop så jeg kender ikke til dine begrænsninger

 

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Rødovre
Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lise.

Du kan overveje, hvorvidt det vil være en fordel for dig at ændre din kundestrategi fra en tiltrækningsstrategi til en fastholdelses- udviklingsstrategi?

Det er min bedste overbevisning, at dine kunder er engagerede dyreelskere, som du relativt hurtigt vil kunne motivere til at modtage et nyhedsbrev med kampagnetilbud etc.

Altså:

  • Gør det synligt for de besøgende du har et nyhedsbrev de kan tilmelde sig
  • Brug dit nyhedsbrev til kampagne- og relationssalg
  • Opnå maksimal konverteringsrate i dit nyhedsbrev
  • Og brug generelt nyhedsbrevet som din primære budskabs platform for at fastholde og udvikle dine kunder

Hvis du har spørgsmål, brug for uddybning eller hjælp til at gennemføre strategien, så må du meget gerne skrive til mig på ja@wogw.dk

Mvh

Jens Adamsen

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak til jer alle for de mange brugbare input. Nu vil jeg lige i samarbejde med min webdesigner se på, hvad der kan lade sig gøre.

Vi prøvede så sent som igår at teste det med at rykke købsknappen op til højre. Men det gik lidt i ged på de produktsider, der indeholder flere billeder.

Det med den orange farve er da værd at prøve af. Har for nylig fået købsknappen lavet grøn, men de andre knapper flader stadig lidt for meget ind i designet.

Har lagt mærke til, at jeg ind imellem mister kunder efter Step 3, dvs. når de har tastet navn og adresseoplysninger. Jeg ved jo så ikke om, det er fordi det kommer bag på dem, at der kommer fragt oven i, eller om det er fordi, de synes der mangler en betalingsmulighed. Havde egentligt overvejet at spørge dem. Ved ikke om man kan tillade sig det?

Har også overvejet det med flashboks med tilbud og nyheder osv. Men syntes ikke rigtig, der var plads til det, efter jeg har fået TrustPilot på. Ved ikke om det kan flyttes, men fjerne det vil jeg i hvert fald ikke. Så er der jo ikke nogen idé med det!

Jeg var slet ikke klar over, at man kunne skrive tekst ovenover Topbanneret. Hvis det er muligt, vil jeg da helt klart overveje det!

Nyhedsbreve har jeg ikke gjort så meget i endnu. Desværre har jeg ikke fået så meget respons på dem, selvom jeg synes, jeg har gjort ret meget ud af dem. Jeg er også modstander af at sende nyhedsbreve ud i tide og utide. Synes man er nødt til at have noget på hjerte Wink

Det kan være jeg lige tillader mig at vende tilbage vedr. nogle af forslagene, så jeg lige kan få nogle flere input, når jeg kommer der til.

Jeg siger foreløbig tak og ønsker jer en fortsat god weekend Big Smile

 

 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lise

Nogle forslag fra mig:

1) Lav dine "unique selling propositions" (på dansk, de unikke fordele, som kunderne får hos dig) som en integreret del af hver eneste produktvisning, så kunderne på ingen måde er tvivl om hvad der "kommer med i kurven" (hundekurven - ha ha Smile) lige præcis hos dig. Du har dem allerede i dit topbanner - sikker betaling, gratis fragt > 800,-, tilfredse kunder på TP etc. - måske er der gemt nogle flere et eller andet sted. Se fx her som inspiration.

2) Dine handelsvilkår. Alt for langhåret og indviklet. Ryd kraftigt op. Meget af det kan sagtens undværes og lægges over i en "Spørgmål & svar" sektion et andet sted. Husk på at nogle (ikke alle) kunder rent faktisk læser de her betingelser igennem inden de handler og der er ingen grund til at lægge dem barrierer i vejen i form af lange, tunge tekster.

Venlig hilsen
Ole 

 

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)