Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris - logo

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har fået mulighed for at udarbejde et logo for en offentlig institution, hvilket er rigtig spændende. Jeg er dog ikke uddannet grafiker eller noget, der ligner og er derfor i tvivl om, hvilken pris jeg skal tage for mit arbejde.

Er der nogen, der har en idé om, hvad det almindeligvis koster i dag at få lavet et logo og hvor lang tid, det tager for de professionelle?

Tilmeldt 20. Jul 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette.

Det er meget forskelligt.

Har set herinde at der er folk der gør det for både 100 og 200kr... Men det er jo nok bare folk der gør det fordi de vil have lidt hurtige penge..

Men ville personligt nok tage lidt mere (afhængig af hvor i måneden vi er ;)

hvis du gør som de fleste med først at tegne skitser, og siden bearbejde det på computer osv. ville prisen nok ligge på 600kr og opefter.. men det er kun min vudering, andre mener nok noget andet.

Men en grafiker tager vel fra 600kr op opefter pr. time, men der går hurtigt mange timer, hvis du først tegner i hånden osv.

Det var en start fra mig af :)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Timebetaling når du arbejder med det på ikke under 600,00 i timen. Der er ingen grund til at sælge dig selv for billigt. Og brug tid på at forklare dem hvorfor du er kommet frem til det du er når du præsenterer det :-)

Ingen får npget forørende ;-)

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vel også forskel på hvordan opgaven skal "afleveres"...  Jeg mener er det en fast pris for fx. 5 udkast ? eller er det en fast pris for et udkast og så timeløn for rettelser her til ? eller måske et større beløb og så uendelig antal udkast indtil de er tilfredse ?

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Tilmeldt 20. Jul 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville heller ikke mene at et logo er ud for timeprisen... I så fald kan det blive en meget dyr omgang for at få lavet et logo.. Jeg ville også give dem en fast pris.. Den ville jeg nok ligge på 1200kr for et logo med rettelser inden for rimelighedens grænser

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Tak for de mange gode svar. Grunden til at jeg skal give en ca. tid er, at jeg er på dagpenge, så jeg skal jo følge reglerne. Og da jeg ikke er uddannet bliver der ikke noget med at tegne i hånden, det bliver på computeren fra starten af. Men jeg vil klart foreslå dem, at jeg laver nogle ideudkast, som de så derefter kan vælge (hvis de vil) og som jeg så kan arbejde videre med.

Jeg tænker på nuværende tidspunkt, at jeg foreslår omkring 1000 - 1500 og så sætter et eller andet timeantal på. Det vigtigste for mig er nemlig også at få muligheden for at lave logoet. Hvem ved hvilke døre det senere kan åbne :-)

God søndag

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

lige_begyndt:
Har set herinde at der er folk der gør det for både 100 og 200kr...

De folk du ser arbejder "gratis" her er næppe uddannede grafikereSmile

Men ja 600kr i timen hvis du kan dit kram, men ellers afhænger det jo meget af hvor meget tid der bruges.

 

/allan

Tilmeldt 20. Jul 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

det lyder også meget fornuftigt med 1000-1500kr..

Jeg ville nok ikke tage ud fra hvor mange timer du bruger, men sig at du f.eks. har brugt 2 timer og så sig f.eks. 1200kr.. For hvis du f.eks. laver 3 forskellige logo´er har du i hvert fald brugt 2 timer.. men det lyder også vildt hvis du siger du skal have 3000kr fordi du har brugt 5 timer..

Fra Odense
Tilmeldt 15. Sep 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Også lige en melding herfra.

600 i timen er næsten standart. eller tag en fast pris måsk 1000,- og så lave max 2-3 udkast, ellers kan du blive ved.

Men nu er det offentlige ikke de mest besværlige kunder.

Men sælg aldrig dig selv for billigt.

Claus Lillevang

Telic - WebDesign

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette!

Når vi giver folk et tilbud på et logo, så er det oftes en fast pris. Det kan kunden regne med. Jeg tror at mange kunder synes det er rart at vide præcis hvad de skal slippe for arbejdet og om der nu bliver brugt et par ekstra minutter, så det bliver afregnet som en påbegyndt time.

Derfor tage vi hos Curo Media som regel kun faste priser for vores arbejde.

Hvad du skal tage for dit arbejde, er svært at sige. Som du siger, lyder 1000 kr. meget fair. Dog vil jeg sige at mange kunder synes det er rart med "ubegrænset" antal rettelser. Du kan jo ikke sidde og lave rettelser til dine dages ende, men du skal regne med at kunden er rimelig på bar bund, hvis at han/hun løber tør for rettelser.

Håber at du kan bruge dette til noget! :-)

Mvh.

Nikolaj

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)