Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekstforfatter søges deltid

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har efterhånden set en del talentfulde iværksættertekstforfattere her på Amino, og jeg kunne vældig godt bruge noget hjælp til den slags opgaver. Jeg overvejer at søge en fuldtidsansat, men jeg kunne måske nøjes med en på deltid, som arbejder hjemmefra, hvis ellers kemien passer.

Opgaverne:


Din primære opgave bliver at skrive omtaler af tilbud, som jeg bruger i diverse nyhedsbreve. Der følger typisk et tekstforslag med fra annoncøren, men dem kan jeg ikke bruge, de er upersonlige og lyder lagt væk af reklame. Din opgave er at omskrive tilbudet, så det bliver mere personligt - det skal mere lyde som et godt tilbud, som du eller jeg har fundet til læseren.

En omtale består typisk af en fængende overskrift og fire sætninger. Første sætning plejer at handle direkte om fordelen for læseren, og den sidste sætning opfordrer til at klikke på linket, der fører til annoncørens landingpage.

Jeg har gemt næsten alle de nyhedsbreve og omtaler, jeg har skrevet gennem tiden, dem kan du få at se og tage bestik af, hvis du synes ovenstående lyder som et håndværk, du kan bestride. Skrivestilen og tilbudene minder ofte lidt om den slags, du kan finde i postordrekataloger.

Sekundært kunne du også få opgaver med at skrive omtaler af ikke-kommercielle tilbud og websites, som jeg bruger til at fylde i nyhedsbrevene, så det ikke bare er ren reklame læseren får i hovedet. Emneområdet er typisk forbrugerstof.

OK, men hvad vil du gi'' for det?

Jeg har brug for, at du kan skrive mellem 20-30 omtaler om måneden, og jeg forestiller mig at betale dig et beløb på  5.000-7.000 kr. fast om måneden. Jeg bruger selv mellem 30-45 minutter på at skrive en god omtale, men det kan sagtens være, at du er hurtigere til det end jeg. Det har størst værdi for mig, hvis du kan bruge lidt tid på opgaven hver dag (kun hverdage), så jeg kan bruge dine omtaler senest den efterfølgende morgen.

Du har selvfølgelig din fulde frihed til at drive tekstforfattervirksomhed eller andet ved siden af, dog må du ikke tilbyde tilsvarende tekster til nyhedsbreve af samme type som mine. Min største betænkelighed ved at hyre en udefra til denne opgave er, at jeg er bange for, at du kvitter jobbet med kort varsel, så det skal vi have fundet en kontraktlig løsning på. Jeg forestiller mig f.eks. en måneds prøvetid, og derefter ser jeg gerne, at du binder dig for et halvt år af gangen (hvis du er interesseret i fuldtidsarbejde, skal arbejdet foregå på mit kontor i Esbjerg).

Jeg lægger vægt på, at du staver fejlfrit, har fuldstændig styr på tegnsætning, og at du kan udtrykke dig levende. Du må gerne have et personligt udtryk, så læseren føler, at det er et menneske og ikke en robot, som skriver til dem.

Så har du brug for lidt fast indtægt til at supplere din teksforfatterforretning, eller synes du bare at ovenstående lige lyder som en opgave for dig, så send mig en PM med dine kontaktoplysninger eller en mail til tekstforfatterjob@gmail.com, så kontakter jeg dig med mere information.

PS. Jeg betaler altid til tiden!
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
hov glemte at skrive, at jeg er kommunnikationsuddannet, og ikke har noget tekstforfatterbureau ved siden af. Jeg staver som en mis, er blevet testet med den sværeste test for to dage siden etc etc.

 

mvh

 

Line

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej mcdarwin

 

Det er naturligvis mig, du leder efter.

Jeg gøder mine sproglige blomster dagligt og luger flittigt ud i de verbale frø af ugræs, som måtte fyge over hegnet.

 

mvh Hans

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg fik i alt ni henvendelser på mit opslag og sender hermed en varm tak til både bagmæng og brugere på Amino, det har været en kæmpehjælp for mit firma!

Også en tak til de, som brugte tid på at vise interesse og fremsende forslag til omtaler. Jeg endte med at indlede samarbejde med tre personer, og indgik i hvert tilfælde aftale om betaling afregnet pr. opgave.

Man er fortsat velkommen til at fremsende ansøgninger, i tilfælde af at opgavemængden skulle vokse, eller at nogen af de nuværende falder fra. Det er dog en forudsætning for at blive taget i betragtning, at man kan dokumentere professionel erfaring med tekstforfatteropgaver, da jeg har fået flere overordentlig velkvalificerede ansøgninger allerede - også blandt dem, som ikke blev udvalgt i første omgang. Da jeg pt. har mit opgavebehov fuldt dækket, må man også være forberedt på noget længere svartider, da det er tidskrævende at fortage en vurdering og udvælgelse af folk.

Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 7. Oct 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Det vil jeg gerne.

Ring 26743844

Bedste Hilsner Peter

Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 26. May 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Det lyder meget spændende og lige som en opgave for mig :-)


 

Jeg starter som freelance tekstforfatter pr. 1. juni med kontor i Filmbyen, Århus. Min hjemmeside bliver en større historie, og det lader ikke til, at den er i luften før henover sommeren engang. Imidertid har jeg lavet en blog

 



 


Jeg er uddannet cand. mag. i dansk og dramaturgi og har bureauerfaring fra Designit A/S i Århus.


 

Håber meget at høre fra dig.


Side 1 ud af 1 (8 indlæg)