Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg kunder igen :S

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Følg op på dine eksisterende kunder.
Lever din løsning fortsat op til deres behov?

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ramus

Tak for din inspiration. Jeg vil gå lidt i tænkebox og se om jeg kan komme op med en idé til et site, der kan generere nogle besøgende og en måde hvorpå jeg kan konvertere det til opgaver :)

Rigtig fin side du linker til, og god idé. Jeg har valgt at lave mit eget CMS da jeg følte at jeg på den måde ville kunne imødekomme mine kunders behov bedst.

Fra København
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Rigtig interessant idé du kommer med og helt rigtig at lægge vægt på konvertering frem for design.
Jeg vil prøve at arbejde lidt videre med idéen. Deler faktisk kontor med en dygtig flash programmør samt en banner ekspert der tigligere har siddet hos firmaet adpepper. Måske der kunne komme noget interresant ud af det :)

Tak for rådet

Fra København
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Jeg har jo løbende kontakt med nogle af dem, men skal da have fulgt op på dem alle :)

Tak

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Lund:
tak for din inspiration. Jeg vil gå lidt i tænkebox og se om jeg kan komme op med en idé til et site, der kan generere nogle besøgende og en måde hvorpå jeg kan konvertere det til opgaver :)

Selv tak :)

Noget jeg har tænkt på før, men aldrig har fået ført ud i livet er en god online kravsspecifikation rettet mod folk, der ivl have lavet en hjemmeside/et logo. Du er allerede godt på vej med din prisberegner 

Hvad med at du ubyggede den og lagde den på en domæne for sig selv. (kravsspecifikation.dk eller noget i den stil). Her kunne du så lave den meget mere avanceret, således at folk kunne vælge af udfylde den helt ned i detaljer, så de til sidst står med rigtig god kravsspecifikation, som de eks. kan linke til herinde fra amino, når de skal have lavet en opgave. 

Folk kan så selvfølgelig selv vælge hvor mange parametre de vil knytte til kravsspecifikationen. Den teknisk vidende kunde kan fx udfylde programmeringssprog, om det skal være med MVC-struktur, evt. vedlægge en overordnet domænemodel og meget mere. Ham, der ikke ved noget kan skrive at han gerne vil have en "fin gæstebog". 

Jeg mener, at en præcis kravsspecifikation er et rigtigt godt udgangspunkt for et samarbejde mellem udbyder og kunde. 

Dine (mulige) fordele ved at lave en gratis online kravsspecifikation

  • Du får besøgende, som ønsker at få lavet en hjemmeside. På siden kan du klistre dine egne reklamer og tilbud
  • Muligheden for at indsamle e-mailadresser, når folk bruger kravsspecifikationen (det kan du jo blot stille osm det eneste krav, for at de kan bruge din service). En lang e-mail liste med potentielle kunder er guld værd!
  • Du kan evt. lave en tjek-box til sidst i formularudfyldelsen med "Creativemedia må gerne kontakte mig med et uforpligtende tilbud". Her kan du jo så for mulighed for at kontakte folk.
  • Siden kan blive rigtig populær og du kan efterfølgende sælge den videre.
  • Du får selv bedre kravsspecifikationer fra start.
  • Du kan (ligesom henttilbud.dk) på sigt give andre webbureauer muligheder for at købe adgang til en database med ønskede opgaver.
  • Og meget meget mere :)

 

 

Fra København
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Meget sjovt du nævner det, for jeg går også med planer om at lave noget alla det du beskriver.

Jeg har lavet et opgaveformidlingssystem for en anden kunde. Det system ville jeg så lave en anden vesion af der rette sig mod design/webopgaver og køre det sammen med den type formular du netop selv beskriver. Her kan man også overveje personlig rådgivning til kunden i stedet for formularen.

Men rigtig god idé. Jeg håber jeg kommer videre med det i 2010

 

Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Min erfaring er, at når man bliver presset, så kommer man let til at miste sit fokus. Jeg har selv haft en tendens til at kigge for meget efter de letteste løsninger, hvor jeg i virkeligheden havde mest brug for at lægge den hårde indsats, som for alvor kan gøre en forskel. Pludselig virker det vigtigt, at man finder på nye produkter, får lavet nye visitkort eller brochurer, fordyber sig i løsningsbeskrivelser, præsentationsmaterialer og alt muligt andet.

Mit råd, som jeg håber, at du kan bruge, er: Kig efter den korteste vej til penge på kistebunden!

Grib eventuelt telefonen, nu, med det samme, og ring til 10 kunder, som du ikke har været i kontakt med længe. Ring efterfølgende til 10 emner, som du tidligere har været i kontakt med, men som af den ene eller anden grund ikke blev til en kunde den gang. Måske er de klar til at handle med dig i dag? Ring eventuelt til sidst til 10 tilfældigt udvalgte potentielt nye emner, som du finder på Google, i telefonbogen eller andet for at høre, om du må give et bud på hvordan de kan få mere ud af deres tilstedeværelse på nettet.

Min pointe er, at du skal passe på, at du ikke bruger for meget tid og energi på at tænke i kreative udveje, og dermed glemmer, at det ofte er det hårde slid, som gør den største forskel. Tænk i stedet i hvordan du mest effektivt, billigst og på kortest tid kommer i kontakt med så mange potentielle kunder som muligt med henblik på at lave de få salg, som kan vende skuden igen.

Held og lykke med projektet.

Morten

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)