Hej Christian
Min erfaring er, at når man bliver presset, så kommer man let til at miste sit fokus. Jeg har selv haft en tendens til at kigge for meget efter de letteste løsninger, hvor jeg i virkeligheden havde mest brug for at lægge den hårde indsats, som for alvor kan gøre en forskel. Pludselig virker det vigtigt, at man finder på nye produkter, får lavet nye visitkort eller brochurer, fordyber sig i løsningsbeskrivelser, præsentationsmaterialer og alt muligt andet.
Mit råd, som jeg håber, at du kan bruge, er: Kig efter den korteste vej til penge på kistebunden!
Grib eventuelt telefonen, nu, med det samme, og ring til 10 kunder, som du ikke har været i kontakt med længe. Ring efterfølgende til 10 emner, som du tidligere har været i kontakt med, men som af den ene eller anden grund ikke blev til en kunde den gang. Måske er de klar til at handle med dig i dag? Ring eventuelt til sidst til 10 tilfældigt udvalgte potentielt nye emner, som du finder på Google, i telefonbogen eller andet for at høre, om du må give et bud på hvordan de kan få mere ud af deres tilstedeværelse på nettet.
Min pointe er, at du skal passe på, at du ikke bruger for meget tid og energi på at tænke i kreative udveje, og dermed glemmer, at det ofte er det hårde slid, som gør den største forskel. Tænk i stedet i hvordan du mest effektivt, billigst og på kortest tid kommer i kontakt med så mange potentielle kunder som muligt med henblik på at lave de få salg, som kan vende skuden igen.
Held og lykke med projektet.
Morten