Hej Hvor mange gange kan det anbefales at gentage ens vigtigste søgeord i hhv. title og description tagget ?? Hvor mange tegn kan hhv. et title tag og et description tag indeholde ? |
70 karakterer og 160 karakterer
Hej Læs du denne tråd og de bøger der foreslås, så bliver du helt sikkert klogere :) /allan
|
Det kan anbefales at skrive sit vigtigste søgeord en enkelt gang i title og også gerne en enkelt gang i description. Det skal stå i title, fordi det lægger Google temmeligt meget vægt på i rangeringen af sider. Og det skal stå i description for at øge sandsynligheden for, at din description tekst bliver valgt som snippet, når google viser søgeresultater. Og hvis du vil være helt sikker på at Google viser hele din title, skal du ikke bruge mere end 65 tegn. Google viser op mod 70 tegn, men kan finde på at skære ord af, hvis man bruger mere end 65. (Har du tålmodighed, og er de sidste par tegn vigtige for dig, kan du jo prøve dig frem). |
Hej Hjensen Vi har for kort tid siden lavet et lille gratis værktøj på SEO.dk/seoplus, hvor du kan få visualiseret dine Google-resultater. Så behøver du ikke at tænke på title- og descripton-længder m.m., da ordene bliver kortet af på samme måde som Google vil gøre det. Du er velkommen til at prøve om værktøjet er noget for dig. Mvh. Torbjørn |
Hvad mener du med dette : Og det skal stå i description for at øge sandsynligheden for, at din description tekst bliver valgt som snippet, når google viser søgeresultater. |
Hej Torbjørn, Skal man være logget ind i jeres system for at kunne prøve værktøjet? |
Den stump tekst blev vist en anelse indforstået. Snippet er nørdenavnet for den stump tekst under overskriften, som Google viser i søgeresultaterne. Hvis du har descriptionteksten "Vi producerer landets bedste havenisser. Kom ind og se alle de flotte billeder af vores produktionsfaciliteter og de søde nisser", betyder det, at den stump tekst med stor sandsynlighed vil blive brugt, hvis folk søger på "havenisser" og får vist din side. Hvis du ikke havde haft ordet "havenisser" med i description, ville Google nok selv have fundet en stump passende tekst på din side, hvori ordet indgår. Hvis du inkluderer de forventede væsentligste søgeord for en side i description vil du dermed få markant bedre kontrol over, hvad Google viser. |