Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget skal en sælger have i provision

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jun 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg har fået en distributionsaftale på nogle tasker fra USA. Men jeg ved også godt, at min stærke side, ikke er at køre ud og sparke døre ind, så derfor har jeg aftalt nogle møder med nogle potentielle sælgere.

Det er alle sælgere, som kører rundt med andre varer (tøj) og som derfor ser det som et supplement til de aftaler de har i forvejen.

Det vil være en 100% provisionsaftale.

Men jeg har brug for lidt input til, hvad normalen er for hvor mange % af salget en sælger i den branche kan få. Jeg har selv en ide, men vil gerne se om jeg rammer helt ved siden af :-)

På forhånd tak for hjælpen

Janne

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det var mig der kunne få lokket en sælger til at tage mine produkter med ud på ren provision, så ville jeg tilbyde mellem 30 og 50% af dækningsbidraget i provision.  Du skal tænke på at du har ingen omkostninger ved det - så hellere gi' lidt mere end han/hun forventer, for at gøre det interessant at tale om dine produkter før alle de andre.

Mvh
Leif

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janne

Det er jo helt op til dig, men jo større provision jo større lyst til at gøre en ekstra indsats for netop dine varer.

Det er jo i høj grad et spørgsmål om, hvor meget du selv tjener på tingene.

Jeg vil normalt sige du tager dit eget db og deler 60% til dig og 40% til sælger.

Mvh

Ohm

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

50/50... Du kan fortsætte dine ordre efter sælgeren har fået den først ordre i hus.

Så investere lidt ekstra penge i en sælger og næste ordre får du måske uden nogen udgifter ;-)

Jeg ville selv ligge min provision lidt over 50% til sælgeren, da jeg jo kan tjene på den næste ordre eller det næste abonnement..

Håber du kan bruge de til noget

 

Mikkel

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Jun 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle

Mange tak for jeres input, det giver en masse stof til eftertanke - klart noget jeg kunne bruge.

Hilsen

Janne

Fra Ny Vestergade 5, 1471 København K
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne være at dine tasker øgede salget af sælgerens andre produkter  Big Smile Hvis det er tilfældet skal provisionen være 0.

Få styr på arbejdstiden - Lav en plan - Se hvordan på www.ondutyplanner.dk - Planlægning af vagter og booking af vikarer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)