Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grunde i udlandet

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Det er så vigtigt at folk indser at de såkaldte "eksperter/investeringsrådgivere" i bankerne er så ringe uddannet at det er rent bingo at følge deres råd.

Jeg tror ikke det er et uddannelses spørgmål, husk på at det ikke er den enkelt bankrådgiver som fastlægger bankens generelle udlånspolice.

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 01:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Ebler Nielsen:
Efaring med regler, og love i filippinerne?

Det har jeg.

1. Du maa ikke eje jord som udllænging i Filippinerne.

2. Du må ikke som udlægning eje 100% af en virksomhed i Filippinerne. Visse sektor er undtaget, f.eks IT sektoren når man eksporterer mere en 70%, minedrift o.a.

3. Du må gerne eje en lejlighed.

Alle regler kan omgås, f.eks ved at benytte en sagfører som stråmand eller lignende opsætninger, men når man omgår ting så er der en stor chance for at man kommer i lommen på nogen.

Som hovedregel gælder det om ikke at komme i lommen på nogen som helst i denne ende af verdenen.

Selv er jeg gift med en Filippiner, så jeg har ingen problemer.

Håber det hjælper.

Med venlig hilsen

Peter

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, min mand har en hel del erfaring med ejendomshandel / byggeri / investering i mellemøsten primært Egypten og Dubai, da han er egyptisk advokat med international bestaling til alle arabiske lande.

Nu er han ikke lige hjemme, så jeg udtaler mig som lægmand ud fra min hukommelse:

Jeg er helt sikker på disse regler gælder i Egypten og mener at huske reglerne er helt ligesådan i Dubai: En udlænding kan ikke eje jord, men jorden kan leases for op til 99år i en leasingskontrakt som selvfølgelig kan forlænges. De bygninger som opføres på jorden den kan ejes af udlændinge og udenlandske selskaber.

I Egypten skal man selv have 20% af det man vil låne til et projekt fx. et hus eller et byggeprojekt. 

Jeg kan simpelthen ikke huske, hvordan det er i Dubai omkring lån, men hvis du er interesseret i at vide det, så kan jeg gerne spørge min mand, når han kommer hjem??

 

Mvh. Lolaty  

Tilmeldt 25. Jan 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas,

Det er lang tid siden at du skrev ovenstående indlæg, men hvis du stadig er ude efter noget i udlandet har jeg en spændende mulighed.

Lad mig høre fra dig, hvis du stadig er i markedet efter nogle investeringsmuligheder i grunde.

mvh

Kristian

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)