Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisen på ½ palle fra US til DK

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle,

Er der nogle af jer, som har erfaring med fragtpriser og kan hjælpe mig en et kvalificeret overslag.

Jeg skal have en ½ palle transporteret fra en havn i US til en havn i DK. Hvad koster dette, som en slag på tasken...?

Håber der er én der kan hjælpe mig.

Claus

 

 

 

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus_Schrøder:

Kære Alle,

Er der nogle af jer, som har erfaring med fragtpriser og kan hjælpe mig en et kvalificeret overslag.

Jeg skal have en ½ palle transporteret fra en havn i US til en havn i DK. Hvad koster dette, som en slag på tasken...?

Håber der er én der kan hjælpe mig.

Claus

Du bliver altså nødt til at være mere specifik hvis du forventer et brugbart svar.  USA er et stort land så så det er absolut ikke ligegyldingt hvad havn vi snakker  om.   HVor mange Kg / volumen ?  er det farligt gods?

Har du iøvrigt overvejet om det ikke er billigere at flyve godset hjem?

Mvh

Ravn

 

Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, det er der nok noget om.

Kassen/måler mål er 40*64 inch og vejer 250lb

Det må svarer til 101,60cm x 162,56cm og vægten må være ca 113,40kg

Kassen kan sejles (eller flyves) fra en by jeg vælger...

Nogle der kan hjælpe nu!

Claus

 

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus,

Der mangler et mål på kassen. Man siger længde x bredde x højde for at få rumfanget af kassen? Hvis den nu er 162 cm høj skal den på maindeck i luftfragt og der har du kun et begrænset antal maskiner der flyver da det skal på en fragter eller en combi? Hvis det nu er fra østkysten esk. N.Y kan du sende den som LCL eller dagligt tale stykgods via skib. Tager transittiden normalt 10-12 dage. Luftfragt alt efter udbyder 1-3 dage.

Prisen er variable da dine oplysninger ikke er 100%  

Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os antage at kasse er 1m høj, således at kasse har følgende mål;

101,60cm x 162,56cm x 100cm ( LxBxH) og vægten er ca 113,40kg

kassen afsende fra NY og sende til KBH.

Nogle der kan give et god prisgæt på denne del.

Claus

 

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

For et par år siden ga' jeg knap 25.000 for en tilsvarende forsendelse - ½ palle med ca. 100 kilo på - fordi jeg var så naiv og lade afsenderen vælge transportform på min DHL konto. Det kan stærkt frarådes :)   Havde jeg fået den sendt med skib istedet for fly, så havde prisen nok været mere fornuftig. Så et godt råd er at du sikrer dig 100% hvilken service du bruger, og hvad prisen er.  PS: Husk forsikring af forsendelsen.  Ring evt. til UPS og hør hvad de skal ha' for sådan en forsendelse.

Mvh
Leif

 

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

UPS er et no go, de kan ikke løfte paller i deres system, samt at deres max vægt er 60 kgs. Du skal nok kontakte Fedex da de har en service der hedder IPF, dertil kan du vælge deres economy løsning. For skibsfragt er min formodning at det kan gøres port - dør for ca. 3500, luft ca. 5000,- Men tag fat i de mindrere speditører på markedet, så du ikke får listepriser. Bud kan være Interscan, Bendix og Prime Cargo. Og eller kan du prøve de store da de har fordele ved at selv samle gods og derved opnå større rabatter.: DSV, DHL Forwarding, Kuhne & Nagel evt, Schenker.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)