Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp en nybegynder - anbefal en bog!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-folket

Jeg har forgæves søgt i arkiverne efter en lignende tråd, så nu vover jeg pelsen. Jeg er fuldstændig ny i det her "game", men er alligevel draget af tanken om at være min egen herre ved at styre egen virksomhed. Derfor vil jeg høre hvilke bøger, artikler m.m. i kan anbefale som grundlæggende viden for at blive godt klædt på til hvad entreprenør-livet må bringe.Her tænker jeg på emner som idé-udvikling osv..

Jeg har ingen intentioner om at skabe et forretningsimperium, men snarere en lille og effektiv virksomhed der vil kunne gøre mig finansielt uafhængig.

Alt godt

Sigurd

Fra Benalmadena
Tilmeldt 5. Jun 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

2 bøger jeg har fået rigtig meget ud af er:

4-timers arbejdsuge.. En fantastisk bog, der i bund og grund fortæller hvordan du kan optimere din arbejdstid. Arbejd det halve og tjen det dobbelte!

Rich dad, poor dad.. En forælling om to fædre der opdrager sit barn på hver deres måde. Super bog der kan få dig til at se penge på en helt ny måde..

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Begge ovenstående bøger er super gode.

det er også "tænk dig rig" & "vind venner" og så 2 klassikerer.

Men eller skriv lidt om hvor du gerne vil starte din viden. Er det bøger om salg, ledelse, markedsføring, konceptudvikling,personligudvikling eller biografier af succesfulde forretningsfolk du leder efter?

Fra Odense
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er uheldigvis kørt fast i et meget tidligt stadie: Jeg ved ikke hvilken markedsniche jeg skal beskæftige mig med og hvilke produkt jeg her skal sælge. Jeg har ingen erfaring med produktudvikling eller videresalg af produkter, og ved derfor ikke hvad der bedst kan "betale" sig i dag. Men jeg vil lige tage et kig på de bøger i har anbefalet mig indtil videre, bortset fra 4-timers arbejdsuge som allerede ligger og hygger sig på mit skrivebord.

 

Alt godt

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj B. Müllertz:

2 bøger jeg har fået rigtig meget ud af er:

4-timers arbejdsuge.. En fantastisk bog, der i bund og grund fortæller hvordan du kan optimere din arbejdstid. Arbejd det halve og tjen det dobbelte!

Rich dad, poor dad.. En forælling om to fædre der opdrager sit barn på hver deres måde. Super bog der kan få dig til at se penge på en helt ny måde..

Helt klart også på min top liste Yes

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Et par gode råd.

tag et stykke papir og tænk over følgende: (skriv alle dine tanker ned)

Hvad vil være sjovt at arbejde med?

Har du en hobby?

Er der et emne du ved mere om en de fleste andre?

Hvis du ikke skulle tænke over økonomi hvad ville du så lave?

find selv på flere...

Bagefter gå ind på http://www.startvaekst.dk/uge47.dk og prøv at lave de ihværksætter test der er der inde.

De er lidt overfladiske med aligevel meget gode når man som dig barer skal havde sat tankerne igang.

 

 

Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sigurd,

Har en bog du burde kigge på - Begå dig godt - af Stephanie Palmer. Denne har ikke noget med idé-udvikling at gøre, men som alle iværksættere / forretningsdrivende er det relevant at vide, hvorledes man bedst sælger sig selv og sit produkt.

I bogen tages der afstand fra den traditionelle elevatortale og den tidligere Holywood direktør Stephanie Palmer beskriver blandt andet 5 trin man skal beherske i et personligt møde, hvordan man undgår elementer i de første halvandet minut som ødelægger aftalen, hvordan man fremstår selvsikker i pressede situationer og hvordan man gør sin generelle præsentation bedre og mere virkningsfuld.

Jeg håber at det er en bog du kan bruge.

 Mvh.

Michael

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Middelfart
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sigurd

Jeg tror det er farligt at begynde at tænkte over hvad der kan "betale" sig. Når du er på så tideligt et stadie, så sæt dig ned og kig på hvad du gerne vil arbejde med, hvad interesserer dig? Næsten uanset hvilken branche du bevæger dig indenfor, gælder det om at kunne levere noget specielt. Det kan godt være der er mange som dig i branchen, men der skal være en twist, der gør at du skiller dig ud fra de andre.

Og så mener jeg desuden at det jo ikke handler om at vælge et produkt i blinde og vente på det gør dig økonomisk uafhægig, og derfor er det super vigtigt at du vælger noget du gerne vil arbejde med noget du brænder for, også i de sene aftentimer eller i weekenden - tror ikke altid det er lige rosenrødt at være sin egen herre, og så skal gnisten være der.

Held og lykke med detSmile

Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sigurd - du kan hente Opfinderbogen gratis på  www.lumia.dk . Der står noget af det du efterlyser.

hilsen Mike

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)