Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændrer indhold i Word dokument direkte på server

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Oxkjær:

wolfie:

Programmet startes

Filen downloades og gemmes

Den nye gemte fil åbnes for brugeren (i word) af programmet

Når programmet registrere at word dokumentet er blevet ændret, sletter programmet den gamle word-fil og uploader den nye

Se det lyder jo som noget der kunne bruges, spørgsmålet er så bare hvordan hulen det skal skrues sammen rent praktisk?

Det skal bruges i forbindelse med et webbaseret CRM som er programmeret i ASP (classic)

 

Jeg er glad for måske at kunne lede dig frem til en løsning for dine kunder Smile

Hvilke forbindelser skal der skabes mellem programmet og CRM systemet?

Skal programmet kun udsendes til bestemte kunder, eller skal programmet produceres til mange kunder, så sikkerheden ikke længere kan være baseret på brute-force, da forbindelsen kan blive tilset af en evt. hacker hvis han bruger programmet på sin computer?


FTP delen burde ikke give store problemer, da jeg ikke kan se hvor problemer med platformene skulle stå i vejen for udviklingen.

Edit:

Læste at det skulle være webbaseret? De eksempler jeg har givet kan kun bruges i et "stand-alone" program (I sprog som c++, c#, java osv). Kunne godt tænke mig frem til en anden form for løsning på nettet, men jeg programmerer ikke i asp, desværre.

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 717
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kig på programmet NetDrive, bruger det også selv og det fungerer ganske fint. Det er nok det der kommer tættest på.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Oxkjær:

John Nielsen, Nielco IT :

Og hvis flere vil ændre i dokumentet samtidigt? Wink

Hvilken version af Windows server er det?
Nogle versioner af Small Business Server har SharePoint installeret, selv om det ikke benyttes. Smile

 

Der er kun én bruger der har adgang til hvert dokument, så utilsigtet overskrivning er ikke et problem.

Det skal køre i en webbaseret løsning, så brug af Sharepoint er ikke mulig.  

SharePoint kan også være webbaseret.

Anyway.. hvis dine brugere udelukkende skal kunne tilgå dokumenter, som de hver i sær har ekslusive fil-rettigheder til, kan de f.eks. benytte Internet Explorer som FTP-klient, så de tilgår dokumenternes placering via FTP i et stifinder lignende vindue.
Hvis de så har fuldt read/write/modify adgang i FTP og alle NTFS-rettigheder, opnår de mulighed for at editere dokumenterne direkte, som skrev de i dem i en lokal Windows Stifinder.

Håber du kan bruge det. Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld jeg blander mig, men lyder det her ikke som en oplagt mulighed for at bruge google docs?

Der kan man upload'e et word doc ( som så godt nok bliver til google doc, men kan downloades som word senere hen) Og dette dokument har jo sin egen url hos google. Man kan redigere i det og gemme og hente frem lige så tit man har lyst.

mvh

IT Konsulent

Martin Bolbroe

TiTiT 

Med venlig hilsen

Martin Bolbroe, www.TiTiT.dk

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen, Nielco IT :
SharePoint kan også være webbaseret.

Vrøvl, Sharepoint >er< webbaseret.....

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

IT-Konsulenten:

John Nielsen, Nielco IT :
SharePoint kan også være webbaseret.

Vrøvl, Sharepoint >er< webbaseret.....

 

Kan godt se, at mit 'wink' ikke kom med..

Der skulle selvfølgelig have stået "SharePoint kan også være webbaseret Wink"
Hvis man følger de links, jeg tilføjede det indlæg, står der jo også, at SharePoint er webbaseret.

Så rolig nu Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for svarene og prøver at kigge på FTP og Google Doc som nok er de løsninger som kunne gå hen og blive aktuelle.

 

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Download Totalcommander - http://www.totalcmd.dk -. FTP adgang er ikke besværligt med det program. Det er nemt at bruge. Når du har rettet i dit  Word dokument, spørger programmet om du vil overskrive får du lukker. Ingen problem i det.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvorfor det SKAL være i Word. Evt. så bare en tekstboks i en webside som gemmer teksten når man er færdig? Her kan man nemt lave noget versionsstyring så man kan se hvem der har skrevet hvad.

Hvis teksten så skal sendes ud til andre, så kan den sides som en vedhæftet PDF fil.

Er det fordi at der er skal være noget brevhoved m.m. så kan alt dette også laves i PDF.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)