Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PR steder

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jun 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, som nævnt i tidligere indlæg starter jeg meget snart min web-shop.



Jeg skal sælge legetøj og i den forbindelse, har jeg jo selv tænkt på nogle mulige steder, hvor jeg vil reklamere, men jeg vil meget gerne have nogle input fra jer. Jeg har selv tænkt mig at koncentrere mig om annoncering her på nettet, på diverse forældresider - men det kunne være rart at høre lidt erfaringer i den forbindelse; giver det nogle besøg på siden, eller er der andre reklameformer, der virker bedre ?



 



Mvh. Lone



Tilmeldt 19. Jun 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :
synes dit spørgsmål så lidt ubesvaret ud.. så

 

Blev lidt overrasket over at se tråden med titlen PR handle om alm. reklame

 

anyway. her er nogle ideer:

 

Du kan fx prøve

- optimering af din webshops konvertering

- søgemaskineoptimering

- ppc el. SEM (fx betalte søgeord på Google Adwords, Overture/Yahoo mm)

- banner reklamer

- Omtale af din webshop i de medier som har "dine brugere"

 

Mht. bannerreklamer skal du nok tænke på at det typisk er den dårligst konverterende trafik der findes på nettet.

Du kan gå efter salgsbaserede aftaler med diverse netværk.

Søgemaskine optimering er en proces som kan være ret tidskrævende, men til gengæld kan skabe meget, og meget godt konverterende trafik.

SEM kan give dig trafik nu og her, og kontrolleret ift. dit budget og jeres trafik behov.

Du kan også ligge en strategi for omtale af din shop. Det kræver et bevidst arbejde over tid, og en god kreativ proces men tænkning "ud af boxen".

De vigtigste/primære punkt er i virkeligheden det første - konverteringen i din butik.

Test, test, test det inden du smider for mange ressourcer efter dyr markedsføring.

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 07:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lone.

Nu siger du, at du udelukkende vælger at annoncere på nettet - det er også fint nok, men i nogle sammenhæng kan andet også være godt.

Lige i din forbindelse, hvor du skal ramme forældre, tror jeg også at det vil give pot - hvis du annoncere i magasiner og andre blad-former som forældrene læser. Mange forældre i dag har ikke tid til at sidder og surfe på nettet, og derfor kan det være godt også at ramme nogle af dem som normalt handler i Fætter BR - og få dem ind på nettet.

Men ellers så få lavet en god pressemeddelelse, og kom ud med den rigtige historie. PR er altid en succes :-)

// Jesper Skov

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)