Jeg har planer om at gøre brug af diverse sociale medier i min fremtidige markedsføring, da jeg synes at der er spændende muligheder indenfor disse rent firmamæssigt og meget at udforske. Jeg er dog stødt på en forhindring allerede inden start, som jeg ikke helt kan greje hvordan jeg skal tackle. Jeg starter min webshop op på det danske marked, men håber på senere hen at udvide til bla. Sverige og Tyskland. Der vil dog ikke blive tale om en international webshop i den forstand, da jeg gerne vil holde indtrykket på de respektive sider meget "lokalt". Dvs. at den danske side er på dansk, den tyske på tysk osv., med alt hvad der nu følger med af sproglige og kulturelle forskelligheder osv. Og hvad gør man så for at nå igennem til alle? Det virker jo i så fald fuldstændig malplaceret at lave sine sociale sider på f.eks. engelsk. Man kunne selvfølgelig oprette én konto til hvert sprog, men så skal man jo for det første til at lave forskellige brugernavne som "firmanavn", "firmanavn1" og "firmanavn2". Det synes jeg virker irriterende (man vil jo bare gerne hedde sit firmanavn - punktum) og selvfølgelig også en anelse mere tidskrævende og besværligt. Der må være andre der på et tidspunkt har stået med samme overvejelser/problemstilling. Hvordan har i løst det, så det fungerede mest tilfredsstillende for jer? Er der evt. funktioner på diverse sider der løser dette problem, som jeg bare ikke er opmærksom på? Skyd endelig løs, jeg har brudt min lille hjerne med det noget tid nu og det irriterer mig grænseløst at jeg ikke er kommet en løsning nærmere. Jeg ved godt at det i princippet slet ikke er aktuelt lige pt. og at jeg måske burde vente med at bekymre mig om det til jeg rent faktisk udvider engang, men det ligger altså bare ikke til min natur. Must... know... now! Ønsker jer alle en forrygende dejlig dag. ~ Amaris |
Er der slet ingen der har nogen bud på ovenstående? =)
~ Amaris