Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kontakter jeg nye boligejere?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne i kontakt med de ca. 50.000 mennesker der årligt køber ny bolig. - Og jeg vil gerne i kontakt med dem inden for den første måned efter de er flyttet ind. Men hvor kan jeg mon tilegne mig en liste over disse mennesker?

Jeg har selv købt og flyttet bolig en del gange indenfor de seneste år, og har lagt mærke til at jeg hver gang straks har modtaget adresseret direct mail fra flere forskellige firmaer, der alle havde gode tilbud lige præcis til mig i min situation som ny boligejer.... Men hvordan finder de mig?

Man kunne måske gå ud og lave en aftale af en eller anden art med diverse ejendomsmægler kæder, hvis de i det hele taget må videregive oplysninger fra deres kundedatabase. Men er der nogen der har nogle gode idéer?

På forhånd tak.  

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan kigge på statstidende.dk her bliver alle tinglysninger og andet offentliggjort.

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ellers har Geomatic muligvis data eller kan skaffe data på det ud ønsker.

 

 

Peter Vendel

Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jepsen:

Du kan kigge på statstidende.dk her bliver alle tinglysninger og andet offentliggjort.

 

 

Tja desværre koster det op til 130kr at få en enkelt forespørgsel på en specifik adresse ... Jeg kan desværre ikke søge på flere af gangen, hvilket gør statstidende.dk ubrugelig til mit formål 

Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Vendel:

Ellers har Geomatic muligvis data eller kan skaffe data på det ud ønsker.

 

 

Peter Vendel

 

Ja hvis geomatic ligger inde med de oplysninger, vil jeg jo helst vide hvor de har dem fra ;-)

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at kontakte folkeregisteret. De har jo CPR-søgningen som der kan købes adgang til, så det kunne være at man også kunne købe en service omrking flytninger.

mvh

JAn

Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan,

- Jeg kontaktede CPR kontoret, men ingen kunne fortælle mig hvorvidt jeg kan søge nationalt på adresseflytninger indenfor de sidste 30 dage. Jeg kan så vælge at punge ca. 2.000 kr ud for at få adgang, for sandsynligvis at finde ud af at jeg ikke kan søge på den måde. - Og selv om jeg kan, så kan en søgning alligevel ikke fortælle mig om der er flyttet til en ejerbolig, eller lejebolig.

Boligsites som eks. boliga.com er lige så langsomme som tinglysningskontoret. - Jeg kan godt få info derfra, men begge steder er informationerne ca. 3 månder gamle. - Og så er jeg for sent ude.

Man må da for hulan kunne komme i kontakt med de mennesker der lige har handlet bolig og skal til at flytte ind i ders nye hus/lejlighed. But how?  Smile 

Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå nu tror jeg skisme jeg fik en idé. Mon ikke alle de husejere der har deres hus til salg, planlægger at flytte i ny ejerbolig når de får solgt? - Det er jo super nemt at få en liste over boliger til salg, og så kan jeg jo kontakte folk allerede dér! - Godt nok får jeg ikke fat i førstegangskøberne, men jeg rammer en ret stor del af de personer jeg gerne vil.

- Der er nu ikke noget som at svare på sit eget spørgsmål Big Smile

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jelm

Det var jo en god idé - husk blot markedsføringsloven, der fortæller noget om, hvem du må kontakte og med hvad. Måske en jurist kan give svaret herinde.

Kunne egentlig godt tænke mig at vide, hvad du skal bruge det til, da jeg selv var på jagt efter det samme engang. Jeg skal gerne fortælle først, hvis du skulle være bange for at løfte sløret (det har du dog ikke grund til Smile). Skriv en PM, hvis du vil drøfte koncept.

Michael

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)