Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Schenker - Snyder mig?? Hjælp :o(

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 92
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette er en meeegeet lang sag... jeg prøver at gøre det lidt simpelt uden at undlade vigtige info.. ellers må jeg tilføje jo...

Jeg køber en ret stor ordre hos en leverandør i england.... jeg får det leveret på vores adresse hvor jeg sammen med fragtmanden der leverer det opdager at motorhjelmen er blevet påkørt af en gaffeltruck (der er 2 mærker fra en truck i kassen) den ene er heldigvis gået forbi varen, den anden til gengæld har smadret varen... desværre så meget at produktet mere eller mindre er ubrugeligt (det er lavet af Carbon og kan derfor ikke repareres som udgangspunkt) fragtmanden ringer til hovedkontoret og siger vi skriver på sedlen det var beskadiget ved modtagelse og så burde det ikke give problemer...

Derefter kæmper jeg nu med Schenker som er speditør og står på fragtsedlen i 6 lange måneder.. jeg ringer til dem utallige gange og skriver mails mv. de siger det er Schenker england som skal erstatte da det er dem fragten er købt igennem... til sidst ender jeg ved distriktchefen for jylland som nu siger jeg skal gøre krav til min leverandør og de intet ansvar har til at skulle erstatte.... min leverandør har jo sendt en vare der ubeskadiget, så jeg kan da ikke kræve han skal betale når Schenker har smadret varen....

Jeg sidder bare fast og bliver jo syndebukken... jeg har en hjelm til 6000 DKK som er ubrugelig... efter 4 måneders venten holder jeg 2 betalinger tilbage fra Schenker da vi selv bruger dem til fragt for at presse dem til en løsning, efter 3 rykkere aftaler jeg med en i deres økonomi afdeling at jeg godt vil betale men kræver der findes en løsning på reklamationssagen for jeg gider ikke bare blive overset længere... pludselig starter rykkerne forfra og nu er det en ny person der står for det og der er intet at gøre de er rent ud sagt total ligeglade og sender mig til inkasso...

Efter at have klaget til deres jyllands chef tilbyder han mig nu 500 DKK krediteret på de næste 4 faktura, MEN under forudsætning af jeg betale inkasso omkostninger på 1750 DKK....

Altså seriøst... jeg har endda nu været så flink at betale de udestående faktura til dem... måske dumt, men jeg ORKER ikke at bruge mere tid på det her... hvad gør jeg?? Problemet er min leverandør siger Schenker england afviser reklamationssagen fordi der ikke er tegnet ekstra forsikring... men ja... de har påkørt den med truck.. skal jeg bare forvente at det kan holde ti ldet?

astina.dk alt i styling unikt biludstyr

Fra Odense
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan da ikke se noget problem i at det er din leverandørs problem, da de jo åbentbart har frasagt sig forsikring på forsendelsen.

Så i mine øjne er det et mellemværende mellem dig og din leverandør.

JDATrading.dk - Erotisk Internet Handel - JDATrading.dk

Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 92
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Uhmm... forstår jeg ikke helt, så jeg skal hænge min leverandør op på en skade fragtfirmaet har lavet??? Han kan jo ikke gøre for de kører en gaffeltruck igennem hjelmen, ifølge Schenker er det lovgivningen, hvis jeg pissede sådan på mine kunder så ville jeg sku ikke holde længe, nogle gange må man godt bare lige se tingene lidt konstruktivt, i sådan en tydelig sag forstår jeg ikke hvorfor de ikke løser det, en ting var hvis varen var beskadiget i kassen, men når man har kørt en gaffeltruck igennem kassen.. altså comon, hvad kan holde til det?

astina.dk alt i styling unikt biludstyr

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem er ansvarlig for transporten /leveringen?

Er det din leverandør? Så er det en sag mellem leverandøren og fragtfirmaet.

Et det dig der skulle sørge for transporten er det en sag mellem dig og transportfirmaet.

Henrik

Fra Denpasar/Bali
Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene,

Find dig en advokat og lad ham gå papirerne igennem for at se om der er noget der kan gøres.

Med venlig hilsen

Lars

 

Fra København
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Eftersom det er din leverandør der har bestilt transporten er det også ham der skal rejse krav mod transportøren, at Schenker sender dig rykkere og til inkasso er de i deres bedste ret til, du er kun modtager på varen, og de har ingen forpligtelser overfor dig, i deres øjne skal du bare have noget gods som de transporter, så det er rigtigt hvad der bliver sagt at det er et forehold mellem dig og din leverandør.

Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 92
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er bare at Schenker england nægter at dække fordi jeg ikke har tegnet ekstra forsikring... Schenker Danmark siger så der er noget CMR Lovgivning godt nok et lille beløb kontra mit tab.. men stadig lidt.. forstår bare ikke at de ikke kan kommunikere med deres firma i England og få sagen løst... de kan godt ringe til Schenker tyskland og sige vi ikke betaler og så ringer Schenker tyskland til vore leverandører og stiller os i dårligt lys.... det er mere alle de aspekter...

Suk :o(

astina.dk alt i styling unikt biludstyr

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene,

Dette er en meget uheldig sag for dig? Du skal være opmærksom på følgende ting når du bestiller vare hjem rundt omkring i verden. Hvad er frankaturen på varerne (incoterms2000)? Hvis den er exw, vil det sige at du står for transporten samt forsikring. Dernæst skal du, når du modtager varerne ALTID checke dine vare for eventuelle skader, skulle der være skader skal du tage imod varerne med forbehold. Dette forbehold bliver så skrevet på fragtseddelen så transportøren er opmærksom på at der kan komme en claim på et senere tidspunkt? Schenker har faktisk retten på deres side, og jeg formoder også at der på alt korrespondence står at de arbejde ihenhold til NSAB2000, hvilket er et regelsæt for speditører, hvliket begrænser deres ansvar i disse situationer.

Mvh

CSL

Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 92
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget, det er bare irriterende at jeg har modtaget noget som er så tydeligt skadet af en truck og de vedkender sig skaden ved levering og så bagefter står jeg med regningen, heldigt nok var det til min egen bil så det ikke gik ud over en af mine kunder, vi har nu haft sådanne forsendelser i hele min firmas tid og aldrig haft problemer med at finde en fornuftig løsning med fragtfirma/leverandør, problemet i denne sag er at det ikke er en leverandør vi normalt benytter... så jeg har ikke noget forhold til mig så han kan i teorien være ligeglad med mig da vi nok ikke handler der igen alligevel...

Det er gjort og det står på fragtbrevet, transportgruppen leverede varerne hos os fra Schenker og de var mega flinke.. eller.. altså de virkede flinke,  som jeg kunne forstå på ham ved levering havde de ikke været opmærksom på skaden da de fik varerne i deres varetægt, og derfor endte de nok med at skulle betale, og så er det jeg ikke forstå hvorfor det er så svært, Schenker skal vel fakturere dem hvis skaden ikke har været bemærket før de leverer hos mig, så er det vel Transportgruppens ansvar at bevise skaden var der da de modtog det?

Men det er nok bare min tankegang der ikke er identisk med lovgivningen, det er bare mig der står med 2 aber i denne sag :o(

astina.dk alt i styling unikt biludstyr

Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 92
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager alle stave/skrive fejl er bare så sur og skuffet over Schenker.... totalt :o(

De kan godt ringe til tyskland og stille os i dårligt lys hos vore leverandører, men de kan ikke ringe til england og få afklaret denne sag...  fatter det bare ik i min lille hjerne

astina.dk alt i styling unikt biludstyr

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)