Dette er en meeegeet lang sag... jeg prøver at gøre det lidt simpelt uden at undlade vigtige info.. ellers må jeg tilføje jo... Jeg køber en ret stor ordre hos en leverandør i england.... jeg får det leveret på vores adresse hvor jeg sammen med fragtmanden der leverer det opdager at motorhjelmen er blevet påkørt af en gaffeltruck (der er 2 mærker fra en truck i kassen) den ene er heldigvis gået forbi varen, den anden til gengæld har smadret varen... desværre så meget at produktet mere eller mindre er ubrugeligt (det er lavet af Carbon og kan derfor ikke repareres som udgangspunkt) fragtmanden ringer til hovedkontoret og siger vi skriver på sedlen det var beskadiget ved modtagelse og så burde det ikke give problemer... Derefter kæmper jeg nu med Schenker som er speditør og står på fragtsedlen i 6 lange måneder.. jeg ringer til dem utallige gange og skriver mails mv. de siger det er Schenker england som skal erstatte da det er dem fragten er købt igennem... til sidst ender jeg ved distriktchefen for jylland som nu siger jeg skal gøre krav til min leverandør og de intet ansvar har til at skulle erstatte.... min leverandør har jo sendt en vare der ubeskadiget, så jeg kan da ikke kræve han skal betale når Schenker har smadret varen.... Jeg sidder bare fast og bliver jo syndebukken... jeg har en hjelm til 6000 DKK som er ubrugelig... efter 4 måneders venten holder jeg 2 betalinger tilbage fra Schenker da vi selv bruger dem til fragt for at presse dem til en løsning, efter 3 rykkere aftaler jeg med en i deres økonomi afdeling at jeg godt vil betale men kræver der findes en løsning på reklamationssagen for jeg gider ikke bare blive overset længere... pludselig starter rykkerne forfra og nu er det en ny person der står for det og der er intet at gøre de er rent ud sagt total ligeglade og sender mig til inkasso... Efter at have klaget til deres jyllands chef tilbyder han mig nu 500 DKK krediteret på de næste 4 faktura, MEN under forudsætning af jeg betale inkasso omkostninger på 1750 DKK.... Altså seriøst... jeg har endda nu været så flink at betale de udestående faktura til dem... måske dumt, men jeg ORKER ikke at bruge mere tid på det her... hvad gør jeg?? Problemet er min leverandør siger Schenker england afviser reklamationssagen fordi der ikke er tegnet ekstra forsikring... men ja... de har påkørt den med truck.. skal jeg bare forvente at det kan holde ti ldet? |
Kan da ikke se noget problem i at det er din leverandørs problem, da de jo åbentbart har frasagt sig forsikring på forsendelsen.
Så i mine øjne er det et mellemværende mellem dig og din leverandør.