Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

vil være selvstændig smed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er uddannet rustfast kleinsmed , og har mit faste arbejde i en virksomhed som laver storkøkkener i rustfrit stål. på trods af "krisen" har vi haft forrygende travlt i flere år. det der nager mig er at mester skummer fløden, imens vi andre pukler. Iøvrigt har jeg altid haft en enorm iværksætter trang.

Derfor går jeg med tankerne om at starte selvstændigt, men som så mange andre har jeg ikke en kæmpe opsparing til at starte det op. jeg er klar over at jeg kan gå i banken og snakke med dem, men før jeg gør det, er der så mange spørgsmål. Jeg vil som opstart lave det som jeg kender til (køkkener) men vil med tiden tage alle opgaver. 

Jeg har bygningerne og pladsen da jeg har en mindre nedlagt landbrugsejendom, bygningerne skal der dog laves en del ved, men det vil dog betyde at jeg ikke også skal tjene til huslejen.

det jeg mangler er maskiner, og leasing  er ikke en mulighed som jeg vil overveje, men er indstillet på at jeg kan starte med brugte maskiner.

har regnet ud at jeg skal bruge ca. 350000 kr for lige at havde det mest nødvendige og et materale lager af uspeciferbar  størrelse(50000), men maskiner og byginger giver ingen kunder,er ikke i tvivl om at jeg vil få kunder er bange for den "døde" periode i starten 

 

Spørgsmål:

 tiden fra hvor firmaet starter, til tiden hvor der er kunder. skal jeg i den periode- låne til min egen løn?

kan jeg trække ombygning og forbedringer fra mine bygn./lokaler, når jeg bliver momsregistreret?

er det moralsk forkert allerede nu  at stemme dørklokker ved potentielle kunder, eller vil det betragtes som useriøst.?

hvis jeg tager et erhverslån på f.eks 500000kr til opstart af virksomhed og ombygning til dette,

hvor meget skal jeg så afdrage med om måneden?

Der er sikkert mere jeg er i tvivl om, men håber i vel kommentere og ell. besvare mine spørgsmål.

Fra odense
Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Snak med jani Methmann fra da hånværker og industi hun kan hjælpe dig på vej

Fra odense
Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld det hedder DS Håndværker og Industri

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)