Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Som hobbyvirksomhed, skal man have revisor til bogføring?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark B:
nej du skal ikke betrale skat hvis du tjener under 50.000 det er korrekt.


Hmmm Mark! Du mener vel moms? Husk at grænsen for registrering for moms er en OMSÆTNING på 50.000 og ikke en INDTJENING over en periode på 12 måneder.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenny Aaberg:

Skal lige høre om det er muligt at trække noget fra - af evt. udgifter? (Tænker her primært på et webhotel samt domæne, evt. en arbejdscomputer?)

Hvis ja - hvordan forgår sådan noget?

De udgifter som du har i forbindelse med din virksomhed kan du trække fra. Det gør du i dit regnskab. Dine indtægter minus din udgifter giver dit overskud. Det er overskud som du betaler skat af. og overskud som du skal skrive på selvangivelsen til sin tid.

Henrik

Fra Gentofte
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej henrik,

det jeg mente var at lad os sige du tjener under 50.000 kr, og det er med moms osv,

så skal man ikke betale SKAT af det ?

momsen skal selvfølgelig regnes ud for hvert kvartyal og angives ?

kan vi ikke blive enige om det ? : )

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark B:

Hej henrik,

det jeg mente var at lad os sige du tjener under 50.000 kr, og det er med moms osv,

så skal man ikke betale SKAT af det ?

momsen skal selvfølgelig regnes ud for hvert kvartyal og angives ?

kan vi ikke blive enige om det ? : )

Det er ikke tjener, men omsætningen.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Gentofte
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

 

Jeg mener bare at den profit du har optjent efter et år. hvis den er under 50.000 skal man ikke betale SKAT.

men selvfølgelig skal momsen regnes med i beløbet, og man skal indbetale momsen for hvert kvartal osv

kan vi blive nogenlunde enige om det ? : )

vh

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark B:

det jeg mente var at lad os sige du tjener under 50.000 kr, og det er med moms osv,

så skal man ikke betale SKAT af det ?

 

kan vi ikke blive enige om det ? : )

NEJ!

Der er ikke nogen minimumsgrænse for hvad der indgår i din skattepligtige indkomst.

Fra Gentofte
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

hej dennis,

 

hov der skete vidst lige en fejl,

ja jeg mener profitten : )

 

vh

Fra Gentofte
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Kenny,

så fandt jeg det,

http://www.startvaekst.dk/download

du går ind på linket og så scroller du lidt ned, og så bør du støde ind på "kasseklade"

når du downloader den, skulle den gerne komme frem og hedde "kurts kasseklade"

som sagt et møde med john merkelsen (er selvfølgelig gratis) ville være rigtig godt givet ud, da han gennemgår både kassekladen og diverse regler om moms osv : )

 

vh

Fra Gentofte
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm, du undre mig for det var hvad jeg fik at vide til et møde med en iværksætter konsulent,

at hvis jeg ikke ville tjene over de 50.000 kr,

så skulle jeg ikke bekymre mig om en selvangivelse ?

 

Men hvis det er forkert, så må du meget gerne lige forklarer det hurtigt, så jeg kan rette ind til siden : )

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark B:

hmm, du undre mig for det var hvad jeg fik at vide til et møde med en iværksætter konsulent,

at hvis jeg ikke ville tjene over de 50.000 kr,

så skulle jeg ikke bekymre mig om en selvangivelse ?

 

Men hvis det er forkert, så må du meget gerne lige forklarer det hurtigt, så jeg kan rette ind til siden : )

Du skal altid betale skat af din indkomst. Det er ligegyldigt om den er 2kr eller 50.000kr.
Det med den grænse på 50.000kr i omsætning i virksomheden, er en grænse om hvornår du SKAL momsregisteres. Omsætter du for under 50.000kr om året, så skal du ikke momsregisteres men kan vælge at gøre det, for at kunne opkræve moms og selv opnå en moms fordel.

Mark, så er du blevet rådgivet forkert - du skal angive din indkomst (dvs. overskud i virksomheden) på din selvangivelse.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)