Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket SSL certifikat skal jeg vælge, for at undgå Firefox advarselsskilte?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Sigulda, Letland
Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sanne,

Jatak, send mig gerne den vejledning. 

Esben Kalhøj, Letland

Fra Sigulda, Letland
Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Uffe,

På min faktura står der intet om Comodo. Jeg ved blot at jeg købte certifikatet hos Servage.net

Det er muligt at det virker på din firefox version, men fakta er at nogle af mine kunder, og også mig selv da jeg testede den på firefox, fik denne advarselsskilt op på på skærmen. Da jeg ikke har forstand på disse ting er jeg afhængig af at der er en der fortæller mig hvad jeg skal gøre, eller mod betaling får det til at virke for mig.

Esben

 

Esben Kalhøj, Letland

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes bare det er værd at bemærke at det virker fint i alle mine browsere. Det er nyt for mig at forskellige versionsnumre skulle gøre en forskel. Hvis nogen der har forstand på dette vil be- eller afkræfte det, vil det være storartet.

Men du er sikker på at den advarsel du ser har noget med certifikatet at gøre? Og at det ikke bare skyldes usikre elementer på siden? For den er jo klassisk..

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Ørum Djurs
Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Forskellige versioner af browsere kan godt have forskellige rod certifikater installeret, derudover kan operativ systemet også gøre en forskel.

Så længe certifikatet er relativt godt godkendt, vil det dog typisk være et spørgsmål om at intermediate certifikater ikke er installeret på serveren. Det er ikke alle klienter som har samtlige intermediate certifikater installeret og/eller som selv kan hente intermediate certifikatet. Hvis det dog er installeret på serveren som man anvender det på, vil alle SSL klienter som understøtter SSL protokollen korrekt kunne hente det fra denne.

Derfor er det vigtigt at installere intermediate certifikatet på serveren, selv om man ikke selv får en fejl i sin egen browser.

Jeg har sendt en vejledning til installation på en Windows server, da jeg ikke er klar over hvad serveren er hostet på...

Fra Ørum Djurs
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 40
Fra  FairSSL ApS Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Uffe Fey:

Jeg synes bare det er værd at bemærke at det virker fint i alle mine browsere. Det er nyt for mig at forskellige versionsnumre skulle gøre en forskel. Hvis nogen der har forstand på dette vil be- eller afkræfte det, vil det være storartet.

Men du er sikker på at den advarsel du ser har noget med certifikatet at gøre? Og at det ikke bare skyldes usikre elementer på siden? For den er jo klassisk..

Hvis den skal besvares 100% behøves en del flere informationer...

  • Hvilken version af Firefox prøves der med, hvilket operativ system og evt. version anvendes
  • Hvilken server hostes siden på, hvilken version og er intermediate certifikatet installeret?
  • Hvilken Firefox har Uffe og andre som ikke fik en fejl anvendt?
  • Hvilken fejlbesked kommer når siden tilgås, evt. screenshots og screenshot af fanebladet som viser certification path.

Men det store spørgsmål, er vel om det kan betale sig at bruge en masse tid på det? når man kan få et fuldt gyldigt certifikat til et sted imellem 300-1.500kr, som vil gælde et år frem og få problemet til at forsvinde her og nu.

Mvh Sole

FairSSL ApSwww.FairSSL.dk - Vi gør SSL let!

SSL med dansk vejledning & support på 77 345 678

Fra Sigulda, Letland
Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sole,

Hvis et nyt certifikat kan få problemet til at forsvinde, så er jeg klar til at købe et nyt. Også til et par tusinde hvis nødvendigt. Men da jeg ikke selv kan konstatere om det er det der er årsagen, skal jeg have en ekspert til at fastslå problemet, før jeg kan gå videre til den rigtige løsning.

Esben

Esben Kalhøj, Letland

Fra Ørum Djurs
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 40
Fra  FairSSL ApS Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Esben,

Har du adgang til en browser hvor det ikke virker ? Du nævnte en FireFox?

FairSSL ApSwww.FairSSL.dk - Vi gør SSL let!

SSL med dansk vejledning & support på 77 345 678

Fra Ørum Djurs
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 40
Fra  FairSSL ApS Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Har testet siden med omkring 25 forskellige browsere og operativ systemer.

Jeg fik bl.a. en certifikat fejl med følgende

Opera 7.54 - Windows XP
FireFox 3.5.2 - Debian
Opera 10.00 - Windows XP
SeaMonkey 1.1.14 - Windows XP
Opera 8.54. - Windows XP

Et eksempel på en god fejlbeskrivelse fra Opera:

Ud af de 25 fejlede ca. halvdelen, primært dem som kører lidt specielle browsere, linux operativ systemer, osv. så du har nok omkring 90-95% genkendelse lige nu.

Jeg er sikker på det er fordi serveren mangler mellemudstederen "PositiveSSL CA" certifikatet, surftown burde kunne hjælpe dig med at installere det, har faktisk lige kigget deres SSL vejledning igennem og er overrasket over der intet står om hvordan man installerer CA certifikater, da næsten samtlige certifikat udstedere i dag gør brug af det, plus Extended Validation certifikater direkte kræver det, måske en der kender Surftown bedre har erfaring med hvordan man gør?.

Derudover lagde jeg mærke til en af fejlbeskederne som gav følgende fejl "The site is using an outdated encryption method"
En fejl som tyder på at certifikatet er udstedt med en eller flere af følgende: SSL protokol v2, CSR med 512bit, 40-56bit kryptering - men jeg kan dog ikke bekræfte noget af ovenstående med dit certifikat, så kan bare være browserens måde at sige mellemudstederen mangler?

Hiv fat i Surftown :)

FairSSL ApSwww.FairSSL.dk - Vi gør SSL let!

SSL med dansk vejledning & support på 77 345 678

Fra Sigulda, Letland
Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Jeg vil kigge på det imorgen, og om det er hos Surftown fejlen ligger.

Tak,

Esben

 

Esben Kalhøj, Letland

Fra Ørum Djurs
Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Esben,

Jeg har sendt dig et tilbud pr. e-mail som forespurgt, med en opgradering af certifikatet til GlobalSign DomainSSL, inkl. fuld support, 3 server licenser, SGC som sikrer min. 128-256bit kryptering, gratis genudstedelser i certifikatets levetid, mobil kompabilitet, osv.

Derudover giver vi dig resterende levetid for dit nuværende SSL certifikat gratis og tilføjer yderligere 30 dage gratis udover den tid du køber.

Det samme gælder selvfølgelig andre fra Amino som overvejer at opgradere eller udskifte deres nuværende SSL certifikat!

Derudover så hjælper vi selvfølgelig med at få installeret mellemudsteder certifikatet hos SurfTown, hvis det på nogen måde er muligt :)

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)