Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmanavn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at starte en virksomhed med rådgivning inden for indkøb, men er meget i tvivl om mit firmanavn. Jeg vil gerne have et navn hvor indkøb indgår, men det giver lidt problemer med hensyn til hjemmeside og e-mail.

Er der nogen som har en idé ?

Det skal være et enkelt navn på dansk og ikke for fancy!

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan i dag godt benytte æøå i hjemmeside adresser hvis det er dét du tænker på? Går udfra at det samme gælder mail-adresser. Derfor er "indkøbshjælp" måske ikke et dårligt bud?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil sige, da jeg har arb.med markedsføring før-at du skal overveje at dit firmanavn skal sælge--

så hvorfor ikke finde et usædvaneligt navn-som har seriøsitet samtidg?

thebuyer.dk er måske lidt fancy.......men navnet kan måske give dig opmærksomhed på markedet-

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt følge din tanke med at være "usædvanlig" men  den lille håndværker kan også være min kunde, og jeg tror ikke han kontakter mig hvis han har svært ved at udtale mit navn........Smile

Men er der ikke e-mail problemer når der er ø i adressen ?

Fra Brønderslev
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har undervist iværksættere i flere år og min erfaring er at alle gerne vil være specielle :-) og det skal man også, men mest i kraft af det man gør. Hvis du gør et godt indtryk skal kunderne nok huske dig. Selvfølgelig er det også vigtigt at dit firma navn er godt, men det der umiddelbart virker smart og speciel lige her og nu er også det du hurtigst bliver træt af.

Vælg et navn som du kan identificere dig med og som lyder pænt og enkelt - pyt med æ ø og å - det er et tekniks problem, der kan løses. Tænk på din virksomhed som et barn - du skal finde et navn som du virkelig godt kan lide.

 

Lone

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan prøve at angribe på forskellige måder:

Skriv det op, som du har som absolutte krav, f.eks. at det skal være et dansk navn, at gerne må/slet ikke må indeholde æøå osv.

Hvis der er noget du helt sikkert IKKE vil have, så skriv det op også. Eksempel: for nogle år siden var 'QC' og 'Quality' meget meget populært eller forskellige bogstavskombinationer (ABC-Catering, ABC-rengøring, ABC ..... fortsæt selv)

Overvej om du vil bruge dit eget navn eller dele af det i firmanavnet, der er både fordele og ulemper ved et 'personligt' navn.

Hver gang du finder på et navn, så skriv det op.

Inviter naboer, familie, venner til navnebrainstorm, kast ideer og associationer op på bordet, lad der være frit slag for fortolkninger osv.

Læg mærke til om der er nogle få navne(variationer) som du hele tiden vender tilbage til, det er sikkert de navne du har det godt med.

God fornøjelse, Sanne

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)