Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift af landingsside - hvad siger Google til det?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

hej seo-fyre

På søgningen "ure til mænd" ligger jeg p.t. nummer 1 - http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=ure+til+mænd&btnG=Google-søgning&meta=

Jeg kunne tænke mig at skifte landingssiden ud fra /pages/ure-til-maend til /collections/ure-til-maend for at få Shopify til at flette produkter ind i sideteksten dynamisk (hvorfor dette ikke er muligt under /pages er et helt andet spørgsmål)

Jeg har tre muligheder:

1) at lade shoppen redirecte dynamisk fra /pages til /collections - svarende til at rette i htaccess i andre systemer.

2) at sætte en 301 redirect op i DNS

3) at lade helt være med at røre det

Hvad siger Google til at den endelige url ikke er den de forskellige indgående links peger på (sådan nogle har jeg nemlig også) ?

Hvad er bedst i forhold til at beholde min nuværende #1 placering. 

Venlig hilsen
Ole 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Du må endelig ikke ødelægge din placering med et redirect. Det kan godt lade sig gøre at beholde sin placering med en redirect, men hvis alting ikke bliver stillet korrekt op osv. mister du din placering. Arbejd i stedet på dit "andet spørgsmål", hvor du kan få mast produkter ind på siden!

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole,

Jeg går ud fra, at metode 1 giver et helt fint og korrekt 301 redirect.

I så fald synes jeg bare, at du skal kaste dig ud i version 1 og få den landing page, du ønsker dig. Det kan give en smule skvulp i søgeresultaterne, da der sker en mindre dæmpning af linkværdien med en 301 redirect.

Men er det ikke væsentligt at kunne bestemme over din landing page i stedet for at være slave af skrækken for at ændre noget af hensyn til den nuværende placering i søgeresultaterne? Jeg går ud fra, at du forventer en højere konverteringsrate ved den nye side? I så fald vil det hurtigt blive en gevinst med ændringen. Også selvom du midlertidigt måtte bevæge dig en smule i søgeresultaterne.

Og mht. hvad Google siger til, at den endelige URL ikke er den, der modtager de indgående links, så skulle store G gerne sige "Nå, der er opsat en 301 redirect. Det betyder, at siden er flyttet permanent til et nyt sted. Jeg (og linkværdien af de indgående links) må hellere følge med". I dit tilfælde skal du slet ikke bekymre dig om at det måtte blive opfattet som noget snavs.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk ikke lang tid siden at jeg ændrede min URL til noget jeg syntes var mere passende, og det tog ikke mere end 2-3 dage, så havde Google selv rettet URL adressen, og jeg lå på samme placering som før. Dette skete uden at overhovedet at lave en 301.

Det kommer naturligvis an på hvornår Google crawler siden, og du går jo glip af evt. besøgende indtil Google får rettet url adressen. Pointen er såmen også blot at jeg ikke syntes at du skal være bange for at begive dig ud i det, og selvom man gør som "dovne" mig i dette tilfælde, så kan man godt slippe godt fra det hvis man er heldig. :) (Ikke at det har noget med held at gøre). he he. Det kommer jo bla. an på hvordan og i hvor står en grad der linkes til den gamle url adresse.

Se min side med gratis spil for børn og unge. Feedback er velkommen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk ikke lang tid siden at jeg ændrede min URL til noget jeg syntes var mere passende, og det tog ikke mere end 2-3 dage, så havde Google selv rettet URL adressen, og jeg lå på samme placering som før. Dette skete uden at overhovedet at lave en 301.

Det kommer naturligvis an på hvornår Google crawler siden, og du går jo glip af evt. besøgende indtil Google får rettet url adressen. Pointen er såmen også blot at jeg ikke syntes at du skal være bange for at begive dig ud i det, og selvom man gør som "dovne" mig i dette tilfælde, så kan man godt slippe godt fra det hvis man er heldig. :) (Ikke at det har noget med held at gøre). he he. Det kommer jo bla. an på hvordan og i hvor står en grad der linkes til den gamle url adresse.

Se min side med gratis spil for børn og unge. Feedback er velkommen.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres indlæg. Jeg valgte Patricks spark i r... og fik lusket mine produkter ind på siden, så jeg nu via en collection i Shopify kan styre, hvilke produkter, som skal præsenteres på landingsside.

Løsningen i Shopify (hvis det ellers interesserer nogen) hedder "alternate templates", hvor den ene side så anvender en renderingsskabelon, som er anderledes bygget op end de normale sider - her fletter jeg så indholdet fra en collection ind.

Venlig hilsen
Ole 

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Anders Nielsen:

Det er faktisk ikke lang tid siden at jeg ændrede min URL til noget jeg syntes var mere passende, og det tog ikke mere end 2-3 dage, så havde Google selv rettet URL adressen, og jeg lå på samme placering som før. Dette skete uden at overhovedet at lave en 301.

Det kommer naturligvis an på hvornår Google crawler siden, og du går jo glip af evt. besøgende indtil Google får rettet url adressen. Pointen er såmen også blot at jeg ikke syntes at du skal være bange for at begive dig ud i det, og selvom man gør som "dovne" mig i dette tilfælde, så kan man godt slippe godt fra det hvis man er heldig. :) (Ikke at det har noget med held at gøre). he he. Det kommer jo bla. an på hvordan og i hvor står en grad der linkes til den gamle url adresse.

Hej Anders

Den url du omtaler må være en totalt uden konkurrence, for den fremgangsmåde du beskriver er absolut ikke noget der kan tilrådes, faktisk tværtimod.

Du opfordrer til at ændre url uden at redirecte, hvordan forestiller du dig at google skulle kunne holde styr på den slags hvis folk bare skiftede deres url'er som det passede dem? At du måske har været heldig eller hvad der er foregået kan jeg ikke udtale mig om, men hvis du vil sælge dig selv som seo'er, skulle du nok udtale dig ud fra decideret viden, og ikke baseret på held.

Du kan sikkert ikke lide kritikken, men den er ment som en hjælp til dem der eventuelt skulle læse det her og tro at du ved hvad du taler om.

Janno

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var mest også bare en sluder for en slader min lille histore om at man godt kan slippe afsted med at være doven nogle gange Janno. Det var indenfor et søgeord næsten uden konkurrence ja. :-)

Så hvis jeg ikke skrev det tydeligt nok, så vil jeg da godt nu gøre opmærksom på at jeg ikke kan anbefale at gøre som jeg beskrev tidligere. :-)

Se min side med gratis spil for børn og unge. Feedback er velkommen.

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Anders Nielsen:

Det var mest også bare en sluder for en slader min lille histore om at man godt kan slippe afsted med at være doven nogle gange Janno. Det var indenfor et søgeord næsten uden konkurrence ja. :-)

Så hvis jeg ikke skrev det tydeligt nok, så vil jeg da godt nu gøre opmærksom på at jeg ikke kan anbefale at gøre som jeg beskrev tidligere. :-)

Det er jeg glad for at du skriver, og jeg håber da at du undlader at skrive den slags fremover, da folk let kan opleve dig som ekspert og følge det.
Der er nemlig mange der har stor tiltro til denne del af amino.

Janno Smile

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)