Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af nabo lejlighed til brug for erhverv

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har det sidste år været fuldtid selvstændig (enkeltmandvirksomhed) og forsøger p.t at skaffe en medarbejder da jeg ikke selv kan følge med opgaverne.

I den forbindelse kigger jeg lidt efter erhverslokaler.

Mit spørgsmål er så om det er muligt/lovligt at købe en nabo lejlighed og indrette til erhverv, eller om der er regler som forhihndrer dette. Det skal i denne forbindelse nævnes at jeg bor i et nybyggeri hvor der stadig er lejligheder til salg, hvor der ikke er bopæls pligt.

Så vidt jeg kan forstå bliver der i lejlighederne bopælspligt så snart der er en der har haft folkeregister adresse i den enkelte lejlighed, så jeg går ud fra det betyder det vil være helt umuligt at købe en af de lejligheder hvor der har boet nogen, men at det muligvis kan lade sig gøre med dem som aldrig har været solgt endnu?

Mvh Paw

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan det ikke klares ved at det er et selskab der køber lejligheden?

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 6. Dec 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ved jeg ikke. Jeg er oprettet som ApS, men jeg forestiller mig der måske er nogen regler angående brug af "almindelige" lejligheder til erhverv?

- Paw

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Paw,

Ville det ikke være noget, som en ejendomsmægler burde kunne svare på? Jeg skulle mene, at såfremt han er professionel og dygtig til sit job, så ved han også den slags.

Alternativt, så kan hans informationer krydstjekkes med kommunen, sådan at du er sikker på, at du ikke gør noget forkert.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved, er det ikke alle kommuner, der har bopæls-pligt hvis du ejer en leglighed der.

Om der må drives erhverv fra en adresse eller ej, kan du f.eks. undersøge på kommune og tinglysning.

Nogle matrikler har tinglyst, at der ikke må drives erhverv fra adressen og i disse tilfælde skal der søges dispentation.

Som udgangspunkt, vil en kommune være glad for at der skabes en arbejdsplads eller 2 mere i deres kommune, ligesom der efterhånden er mange tomme ejer-lejligheder der ikke kan sælges.

Derfor er det et kæmpe + når du skal søge om at måtte drive erhverv fra nabo-lejligheden.

God fornøjelse...

Selvstændig med Aps - Internet-købmand og krejler af 1. grad... Yes

Tilmeldt 6. Dec 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svar. Jeg prøver at forhøre mig hos kommune og ejendomsmægler.

- Paw

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville passe meget på med at købe en nabolejlighed til boligen via et ApS. Det kunne nemt give en formodning for fribolig beskatning  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)