Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fornyelse = bedre placering i Google?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Den gode placering (4. plads eller i hvert fald top ti) havde vi i 11 måneder inden det gik galt.
Nej, der var ingen af vores gode, eksterne links som faldt bort.
Og nej, vi var slet ikke i gang med at skaffe eksterne links i månederne op til oktober og november i år, hvor det hele gik galt.

Netbutikken var inde i så positiv en vækst, at vi det meste af 2009 bare tilpassede titler og interne links i et forsøg på at guide vores potentielle kunder.

Det eneste der stikker i øjnene, er den opgradering, som vi var i gang med. Den ligger på nettet mens vi arbejder på den. Så min første mistanke var dublicate content. Men søger man i Google med "site:(opgraderingURL)" kommer der ingen resultater. Og så kan der vel ikke være noget med dublicate content?

mvh. Bo Jensen
Butik Go'aften

Besøg vores specialbutik med sexlegetøj og alt til erotiske rollespil. Følg med i vores blog med test og anmeldelser af sexlegetøj.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Den opgradering i har gang i... Hvordan skal det forstås? Er i ved at ligge det hele over på et nyt system eller hvordan? 

Mvh. 

fluer

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

kunne dette skyldes double content ?

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg støtter Frank med henblik på at det ikke har nogen negativ effekt. Jeg har flere sidder i luften som ligger virkelig formidabelt -og har gjort det siden jeg stoppede med at lave på dem for år siden. Derimod er der nogle negative ting på disse sider. Googlebot kommer ikke så tit forbi! Dette kan være meget frustrerende hvis man kører en hjemmeside man har interesse i at få op i søgemaskinerne.

Derudover har nyt indhold også en smule at skulle ha' sagt i søgeresultaterne. Hvis du opdatere dine søgeord ofte og gør dette med relevant indhold, så vil det påvirke i positiv stil. Men en bræt ændring i opdateringer (som fx. at stoppe fra den ene dag til den anden -og lade det ligge), har jeg mindre gode erfaringer med. Dette kan jeg forestille mig at Google tænker "Er hjemmesiden pludselig ikke vigtig nok til regelmæssige opdateringer mere?". Dette er min opfattelse at det giver en forholdsvis kortvarig nedgang i søgeresultaterne.

Derudover vil jeg også kommentere din monotone linkning i bunden af dine indlæg. Der er en grund til at Amino har forsynet os med en signatur!

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

OK. Tak for svarene.

Hvis vi nu udelukker

- dublicate content
- at vi har gjort noget “ulovligt”
- at man bliver straffet for passivitet...



...hvad kan så RENT TEORETISK tænkes at kunne forårsage et fald på 40% i antal besøgende fra Google?



mvh. Bo Jensen

Butik Go’aften

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bo

Hvis i er skiftet over til en ny teknisk platform, er det måske også ny kode bag?

Derved kunne det måske tænkes, at det var ændringer i HTML'en som Google læser der gør at i er røget ned i Google placering. F.eks. kunne det være at der efter ændringerne eller i anden forbindelse er kommet fatale fejl i HTML'en som får jer straffet.
Jeg har f.eks. set hvor et systemskifte gjorde at rigtig meget indhold fejlagtigt blev omkrandset af h1 tags (altså overskrift/heading, selv om det var paragraphs/afsnit eller brødtekst).

Det kunne måske også være andre HTML tekniske ting, selvom indhold og siden som sådan ikke har ændret sig, kunne det være at meta data, character encoding eller lign. giver jer problemer, fx hvis der er danske tegnsæt/bogstaver i jeres vigtige søgeord.

Bare et par bud, håber da for jer at i kommer op igen på den liste der :)

Mvh. Lars 

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er heller ikke det, der er problemet, for vi er ikke skiftet over til den opgraderede version endnu.

mvh. Bo Jensen
Butik Go'aften

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Bo, det er ikke så usædvanligt, at opleve store udsving i trafikken fra søgemaskiner. Dette gælder særligt for websites der ikke er så solidt funderet (endnu), websites hvor vigtige dele af optimeringen har været for ensidigt fokuseret, eller i markeder med stor omskiftelighed.

Den mest almindelige årsag er faktisk skiftende forhold i markedet. Når nye websites kommer til eller eksisterende ændres meget, så påvirker det hele dit marked.

En anden meget almindelig årsag er, at søgemaskinerne hele tiden laver justeringer af deres systemer. Hvis din eksisterende optimering i for høj grad bygger på bestemte elementer - f.eks. links fra kataloger eller andre ensidige kanaler, så kan du rammes hårdt, når deres justeres på disse dele.

For bedre at forstå hvad det er der sker i sådanne situationer er det MEGET vigtigt at du løbende overvåger og analyserer de vigtigste faktorer for din synlighed - og markedet som helhed. Det er lige præcis det vi gør på SEO SUpporten.

Hvis du har sat dit website op i SEO Supporten kan du løbende følge udviklingen af både indeksering, ranking, backlinks osv - samt overvåge hvem det faktisk er, der scorer højest - samlet set (det vi kalder Visibility Score), i dit marked (via det vi kalder Konkurrent Hitlisten). På den måde kan du, når du f.eks. oplever store fald i trafikken, gå ind og analysere årsagerne til dette og få et godt overblik over ændringerne i markedet. Er der kommet nye sites til, som pludselig scorer bedre. Er en masse af dine backlinks forsvundet? Eller er de bare faldet relativt i forhold til dine konkurrenter?

Og nu hvor der er kommet en gratis version af SEO Supporten er der ikke rigtig nogle gode undskyldinger tilbage for ikke at få sat en konto op! :)

 

 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)