Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktudvikling og design

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har en drøm om, at få gjort noget ved en ide jeg længe har haft. Mit problem er, at både udviklingen og designet helt sikkert skal laves af andre end mig selv. Men hvis jeg umiddelbart mener, at produktet er så innovativt, hvad gør jeg så for at min ide forbliver min ide så lang tid, at jeg får min return of investment.

Altså hvordan sørger jeg fra ide til design til udvikling og lancering på kort tid, således at jeg kan nå at tjene penge på det. 

Det jeg egentlig frygter, er at ideen bliver snuppet, og den der snupper den er hurtigere end mig til at gå gennem de nævnte faser. 

Hvordan forsvarer jeg min ide gennem alle de faser på bedst mulige måde?

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver en hemmeligholdelsesaftale med alle indvolderede parter :)

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Og er det en advokat der udarbejder den?

Hvad med patent, har det noget at sige

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nauche:

Og er det en advokat der udarbejder den?

Hvad med patent, har det noget at sige

Du bør starte med patentet.

99% af alle de ideer vi kommer med omkring fysiske produkter eksisterer allerede og er beskrevet i patentlitteraturen.

At du ikke er faldet over det er der ikke så meget at sige til - så derfor bør du starte med at bruge et par time på at søge på Google.

Hvis det ikke giver resultat, kan du for et beløb få Patent - og varemærkestyrelsen til at gennemføre en nyhedsundersøgelse.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs. jeg godt kan tale med patent og varemærkestyrelsen vedr. et produkt som kun er en ide? 

 

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er igang med et produkt og det er ret dyrt bare patenter koster 2.5 mill. og dertil komme udviklingen som koster 2mill det skal gøres salgsklart 1mill så inden det er klart på markedet koster det  5-6 mill så jeg har solgt ideen og har selv andel i den.

Preben

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nauche:

Dvs. jeg godt kan tale med patent og varemærkestyrelsen vedr. et produkt som kun er en ide? 

Ja, det kan du godt - de har tavshedspligt

Og nu behøver det ikke, at være så dyrt som Preben beskriver - det kommer helt an på, hvor kompleks ideen er og en lang række andre forhold.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Super

Jeg sætter mig ind i patent og varemærkestyrelsen retningslinier m.m. inden jeg går skridtet videre.

Mht en hemmeligholdsaftale, kan den bruges flere gange. Altså hvis jeg gerne vil have et udkast fra 10 designer, kan jeg så gennem den aftale sikre mig tavshedspligt fra dem alle sammen.

Eller ryger hemmeligheden i takt med flere indvolveres

Fra Esbjerg Ø
Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du kan også forsøge at søge i patentdatabasen : www.patentstorm.com  Det kræves, at du opretter dig som bruger men det er gratis og hvis du er god til engelsk er patentdatabasen meget nem at søge i. Medmindre din opfindelse er helt unik skal du dog nok være forberedt på, at der kommer mange søgeresultater frem.

Med venlig hilsen: Jesper Boesen Nielsen

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis jeg skal komme med mine 50 cents...

Så bør du lægge din "frygt" langt væk.
Ofte er frygten med til at blokere ens motivation... frygten for at andre tager ens idé, står direkte i kontrast til hvad vi alle ønsker - anerkendelse for det vi laver.
Kan du ikke dele din idérigdom med andre, kan ingen anerkende dig, før et slutprodukt kommer ud... og der kan gå år før det sker.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Du skal huske på hvilke faktorer der skal være opfyldt før andre tager din idé...

  • De skal være blottet for moral (okay okay, mange er.. når det kommer til penge).
  • De skal kunne klare sig uden din sparring.
  • De skal selv sammensætte et team.
  • De skal selv have penge/tid og mulighed for at gennemføre det.
  • De skal ville det, og se det samme potentiale som dig.
  • De skal kunne gå udenom de loyale mennesker, firmaer etc. som du allerede har haft kontakt til.


Well, og så er der undtagelsen... for ja, hvis du opfinder et skraber med 6 barberblade, så kan de fleste der allerede er i branchen nok gøre kunsten efter. Men så er det nok også spørgsmålet hvor fantastisk innovativt det er.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Husk på hvad du selv kan gøre, for at nå længere og dermed føle dig rustet til at dele din idé... (jo tættere man er på det færdige produkt, desto mindre risiko er føler man der er ved at dele sin idé.... og desto større risiko er der for at man har ramt ved siden af målgruppen/resultatet, uden at vide det).

  • Lav en eller anden reklame for produktet, sådan som du ønsker dig produktet fortalt.
  • Lav en instruktionsvideo til produktet (også selvom det ikke er lavet), sådan som du ønsker dig folk bruger den.
  • Skær/drej/snit det i træ, flamingo, ispinde whatever.
  • Lav en planche med udklip over ting der ligner, noget der agere på samme måde.
  • Lav et moodboard, hvordan skal folk reagere når de bruger dit produkt.
  • Lav en planche med konkurrerende produkter.
  • Brainstorm med nogen du føler dig trygge med.
  • Tegn, beskriv, mal dig til et resultat.
  • Beskriv et scenarie og lav nogle personas over dem der skal bruge det.


Der skal helt sikkert nok være en udtryksform du behersker... og dermed når du længere i processen...

Og så er der Google og patentsøgning - som andre har været inde på...

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Enjoy!
Håber du får et super produktivt forløb...

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)