Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mac vs PC

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 13. Nov 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

 

Hvilken arbejdscomputer fortrækker i Mac eller PC?

Skal snart ud og investere i en ny computer, og har ikke særlig meget forstand på computer markedet. Så håber i kunne hjælpe lidt.

 

C. Storgaard


Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Mac :-)

Er du ligesom mig træt af at tænke på hvordan du skal få pc'en til at virke, i stedet for at tænke på det du faktisk skal lave, ja - så kan jeg kun anbefale mac. Det virker altid, og det er super simpelt at bruge - det eneste negative er prisen.

Mvh

Kristian

Tilmeldt 13. Nov 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Øllegaard:
det eneste negative er prisen.

Men er den så pengene værd? :) bruger du Mac Pro?

Fra København
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vigtigste spørgs du skal stille dig selv er, om du har programmer som du er afhængige af i forhold til dit firma? Hvis ja, kan disse programmer køre under mac? Hvis nej, vil du så køre disse programmer en virtuel maskine fx?

Dette vil så være en ekstra udgift i forhold til licenser.

Office programmer kan du vælge open office som er et godt alternativ til microsoft office, dog skal du være opmærksom på at regnearks delen er lidt mangelfuld i forhold til Excel.

Jeg bruger selv MacBook Pro og er glad for det, men det er ikke det rigtige valg til alle.

Fra Odense C
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med ovenstående! Jeg skiftede til udelukkende Macintosh fra PC da jeg startede mit lille firma op. Jeg kommer aldrig til at eje en PC igen, som det ser ud på nuværende tidspunkt.
Jeg anvender Mac Pro til grafisk/foto arbejde og Macbook Pro til alt det andet.
Mac koster mere ingen tvivl om det, men det er pengene værd, du har ikke problemmer med virusprogrammer der skal opdateres og betales til. Computeren stater hver gang og står ikke og skal bruge lang tid på at åbne div. programmer.

Mac virker bare, så hvis du ikke vil bruge tid på at bøvle med din computer så find en mac. Skal du kun have en computer kan en Macbook Pro anbefales, ekstern skærm samt tastatur og mus kan evt. bruges "på kontoret". Tunget grafiskarbejde, foto, video ect. så er Mac Pro "the way to go" - du vil ikke fortryde.

Har du specifikke spørgsmål til foreskellen svare jeg gerne på dette. Har arbejdet mange år på PC inden jeg skiftede.

Venligst
Kristoffer

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer Bjørn:
Computeren stater hver gang og står ikke og skal bruge lang tid på at åbne div. programmer.

Det gør min pc til 3500 også. Samtidig er jeg sikker på, at alle programmer virker på min platform.

Kristoffer Bjørn:
du har ikke problemmer med virusprogrammer der skal opdateres og betales til.

Avg free koster - sjovt nok - ikke en krone og tager 3minutter at installere.

Kristoffer Bjørn:

Mac virker bare, så hvis du ikke vil bruge tid på at bøvle med din computer så find en mac. Skal du kun have en computer kan en Macbook Pro anbefales, ekstern skærm samt tastatur og mus kan evt. bruges "på kontoret". Tunget grafiskarbejde, foto, video ect. så er Mac Pro "the way to go" - du vil ikke fortryde.

Ser du fx på photoshop, så får du klart mere hastighed pr. betalt krone, end du får hvis du køber en mac.


@trådstarter: Du vil få en masse forskellige forslag fra folk, som du i bund og grund ikke vil kunne bruge til meget. Jeg foreslår dig istedet at du låner en mac af en ven, eller går ned i en butik og prøver den nogle timer.... Det er kun dig selv, der kan afgøre hvad du mener er bedst.

Denne diskussion er lidt ligesom "pepsi" og "Coca Cola" og folk bliver aldrig enige. Personligt har jeg ikke meget til overs for mac computere - derfor har jeg ladet være med at købe en :)

Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg holder mig også til PC grundet at de programmer jeg bruger og kommer til at bruge oftes er lavet til windows. Jeg har hverken lyst til at køre en virituel udgave eller vente på at de udkommer til Mac (eks. vente på folk laver fixes så de kan køre fint på mac)

Men hvis vi snakker musik og medier så virker det som om Mac har en klar fordel. Aner ikke hvorfor.

Tilmeldt 13. Nov 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke noget med en Mac også godt kan køre Windows? Hvis "Ja" køre det så ligesom på en normal PC?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Cazz1234:

Hvilken arbejdscomputer fortrækker i Mac eller PC?

årh nej... ikke igen ;) Det er sådan en tråd der vækker følelser i folk.

For et par år siden vil jeg sige at det kommer an på hvad du skal bruge den til, men nu er vi der hvor du kan installere Windows på en Mac og med virtuel computer i MacOS kan du bruge Windows/Linux eller hvad du har lyst til.

Det er nok mere din egen smag hvad du mest er til. Men jeg vil mene at Mac mere udstråler design end hvad pc gør. Hvis du ikke har så meget forstand på markedet så overvej hvad du selv står og skal bruge den til.

 

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Er selv inkarneret mac-bruger gennem snart 20 år, men anbefaler det ikke til hvem som helst. Det er meget svært at anbefale noget, når vi ikke ved, hvad du skal bruge den til?

Og ja - du kan sagtens køre XP/vista/windows 7 på en mac.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)