Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense og skat

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg har berørt emnet før, men synes ikke jeg har fået fyldestgørende svar (måske er jeg lidt tungnem).

Det drejer sig om beskatning af adsense indtægter og om hvorvidt der skal betales moms, når det er personlig B-indkomst og når det er indkomst gennem en enkeltmandsvirksomhed.

Her er det konkrete spørgsmål:

Skal man betale moms af adsense indtægter?

Er der et sted (på nettet), hvor nogle har fremlagt bindende svar fra skat hvor dette tydeliggøres - eller andet materiale man kan henvise til over for f.eks. en revisor eller skat.

Årsagen til min insisterende spørgsmål er, at jeg ønsker at undgå at skulle ud i nogle meget opslidende samtaler med skat, revisorer mv. for at få opklaret noget der burde være simpelt.

VH.

Vigga

 

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det link som Henrik henviser til beskriver helt rigtigt at der ikke skal afregnes moms når du har lavet en Aftale med Google i USA, men du skal være opmærksom på at Google i år har oprettet et selskab i Irland (altså EU) og de anmoder derfor om at adsense udgivere skifter til det Irske selskab (måske har du allerede accepteret flytningen?) Hvis din aftale er med Google i Irland så er reglerne anderledes, du skal stadig ikke betale moms, men du skal bruge googles moms nummer og lave noget specielt EU indberetning, snak med din revisor om hvordan det skal gøres - han ved det.

- Thomas

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)