Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomheder vader i dårlige kunder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Fredericia
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe jeg læste den på et andet medie her til morgen og ja, tror desværre det er sandt :)

Heldigvis er vi meget hårde med kreditgivning. Hold op jeg har sagt nej til mange i 2009. Giiiider ik tabe penge på dårlige betalere.

Desværre sidder jeg med en nar lige nu der fik kredit - så betaler dyret ikke.

Beløbet er kun 500 kr, men tre dage efter jeg oprettede ham på den første ordre, bestilte han for 5.000. SÅ ringede alarmklokkerne.

Desværre kan jeg ikke få forbindelse til ham mere - og mails svarer han ikke på. Surt show... :)

Men godt nytår - og held og lykke med oprydningen :)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv er jeg sluppet igennem første år uden et eneste tab. Smile

Tilgængæld kan jeg nikke genkendende til for sen betaling, og det tidsforbrug der er i den forbindelse Sad

Så jeg tænker på at indføje en straf rente + evt. gebyr på de sene betalere, som så automatisk bliver tilføjet næste faktura.

Men må jeg det , og hvilken rente samt gebyr må man tage i sådanne tilfælde ?

Jeg vil naturligvis informere om proceduren på alle fakturaer.

Mvh

Jesper

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant artikel som bekræfter mine tanker omkring hvilke kunder man tiltrækker sig.

Nu får vi jo betaling generelt hver gang da det er en online shop, men dårlige kunder kan være mange ting og ikke kun manglende betaling.

Vi har - sådan groft set - to slags kunder: Den ene som er den vi lever af og som gerne betaler hvad varerne koster - og den anden som kun melder sin ankomst når der er udsalg. Vi kan såmænd ikke undvære nogen af dem... men sidstnævnte tager bare mere tid og indimellem energi end førstnævnte. De kræver mere - og ofte urimelige krav... og det tager utrolig meget af vores tid, da vi gerne vil gøre det hele så godt.

Derfor har jeg valgt at vores forretning skal vækste på grundlag af den første kundegruppe. Jeg vil have positiv energi og glæde fra kunderne over vores varer og den service vi yder. Jeg vil gå glad på arbejde - og for at det kan lade sig gøre, skal kunderne være positivt indstillet. Er de det ikke, får vi dem hurtigt vendt om :·)

Det er et stort valg at tage. Og hvordan undgår man at man udelukkende har udsalgskunder... Jeg har valgt at gøre dette ved fast at tage 49 kr. i fragt. De fleste i børnetøjsbranchen kører med fragtfri levering ved køb over xxx kr. eller med en lav fragtomkostning for kunden. Der skal enormt mange varer over disken før den model kan betale sig - og det kræver ekstra mange medarbejdere og tidsressourcer. Vi sorterer altså en stor kundegruppe fra når det ikke lige er udsalg. Til gengæld vokser den kundegruppe som gerne betaler hvad det koster - og det betyder at vi har positiv vækst.

For at holde linien siger vi nej til alle former for rabatforespørgsler der kommer. Og vi snakker også om forespørgsler på 6-9000 kr. Det betyder også at der ikke går rygter om at man kan »tinge« om prisen hos os - hvilket igen minimerer den tid man skulle bruge på den del.

Nå, men summasumarum er i min verden, at man selv tiltrækker de kunder man vil - det er et valg man skal være meget bevidst om at tage stilling til. Der er ikke nogen model som er bedre end den anden - men det er i hvert fald vigtigt at man har en holdning til hvad det er for en type virksomhed og ikke mindst kunder man ønsker sig Smile

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:
Men må jeg det , og hvilken rente samt gebyr må man tage i sådanne tilfælde ?

For private gælder "Lov om renter ved forsinket betaling"

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1408

Gebyret til erhvervsdrivende må godt være højere end de 100 kr til alm. forbrugere, men du skal gøre opmærksom på dette i handelsbetingelserne.

Det næste du oplever er at mange når undlader at betale renten fordi beløbet er forholdsvis lille. Selv gjorde vi det tidligere at vi "slettede" det ved indbetalingen med mindre det havde en vis størrelse.....

Henrik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)