Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lad os snakke om snyd med Postdanmark erhvervsaftale.

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 03:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kandetpasse

Først ser jeg du beskylder os for snyd i mit debatindlæg her: http://www.amino.dk/forums/p/77421/490462.aspx#490462

Og så kommer jeg herind og ser du gør det samme.

Helt ærlig, jeg synes du skal moderere dine indlægAmino. Du har intet kendskab til vores forretning og dermed ingen baggrund for at beskylde os.

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 06:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:

Jesper Laugesen:

Selvfølgelig kan du vælge at gøre en lang sag ud af dette, med en kamp mod systemet - hvis det er det du vil bruge 2010 på.

Principielt giver jeg dig ret, men jeg gad ikke selv bruge energi på det.

Yes

 

 

Kan ikke være mere enig. Spar på krudtet og spar en masse penge, nu du jo mere eller mindre har fået PD's accept på at gøre det.

Fra Fredericia
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen.

Jeg ved dette blot er en ny brik i hele den lange tråd, men jeg kan nu ikke lade være ;)

Jeg forstår dit argument 100% og har selv haft fat i PD af samme grund.

Min kone får kontaktlinser fra Louis Nielsen (der kører med lavpris-koncept) - alle disse pakker hun får tilsendt er sendt som erhvervspakker.

Jeg har to gange kontaktet PD omkring dette, da jeg netop ikke synes det er ok med disse konkurrencevridende vilkår.
Jeg skelner selv mellem erhverv og privat - endnu!

Post Danmark siger til mig at de vil tage fat i Louis Nielsen, men jeg har en stærk formodning om at der intet sker.
Politimand eller ej - hvis der ikke bliver taget fat i dette problem som virkelig betyder noget for en webshop, så er det noget man virkelig skal overveje hvorvidt overhovedet HAR en betydning for PD. Hvis de er ligeglade - så gider jeg bestemt ikke bruge mit krudt på at overholde deres egne regler.

Så nu venter jeg blot på næste pakke fra Louis Nielsen....sendt som erhverv, så kaster jeg håndklædet i ringen og "sletter" mit valgfelt "privat" når jeg fremover bruger PD :)

Rigtig godt nytår til jer alle :)

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem snyder egentlig hvem ??

Post Danmark snyder sig selv for mange flere kroner til private pakker, afsendt som erhvervspakker!!

Butikker snyder Post Danmark ved at påhæfte forkerte labels...

Den arme postmand klager over at skulle slæbe en over 20 kg pakke til 4. sal, men er det dog ikke hans arbejde, uanset vægt eller sted ??

Godt Nytår

mvh

 

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har nu bestilt nogle ting hos nogle konkurrenter og har indsamlet "beviser" i form af erhvervspakker sendt til damen derhjemme på privatadressen. Jeg har gemt og scannet disse pakkelabels.

Jeg har haft kontakt til Postdanmark herom - de har erkendt at de ikke har nogen som helst kontrol med om Deres forretningsbetingelser som opfordrer folk til at sende erhvervspakker som erhvervspakker og privatpakker som privatpakker, bliver overholdt - de henholder sig til at det er imod deres forretningsbetingelser og "gældende regler".

Det tyder ikke på at sagen interesserer dem synderligt.

Jeg kan ikke se det skulle være imod "gældende regler" - hvis jeg bare sørger for at momse den andel af mine privatpakker jeg sender som momsede erhvervspakker hvert kvartal er det ikke imod gældende skatte- eller momsregler - jeg er selv regnskabsmand og jeg har fået dette bekræftet i mit netværk også.

 

Jeg har dog efterspurgt fair play og bedt om lov til at sende samtlige af mine pakker som erhvervspakker - det har jeg ikke fået lov til. Derfor synes jeg denne situation er rimelig problematisk.

 

Jeg kan få en erhvervspakke for 36kr + moms = 45kr - en erhvervspakke koster til sammenligning 62kr.

Jeg ved altså at mine konkurrenter tillader sig en kontant besparelse på 17kr pr. pakke og således kan sælge varer til indkøbspris eller under indkøbspris. I sådan en situation er gode råd dyre.

 

Eftersom det ikke er imod gældende regler, kun imod Postdanmarks forretningsbetingelser, noget der ikke bliver ført kontrol med er det jo meget fristende selv at gå i gang på baggrund af en ren cost/benefit-analyse.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen. Jeg syntes det er svineri fra PD side at de tillader sådan noget, også når du spørger indtil om du kan gøre som de konkurrenter at det er et No Go..

 

Dont hate the players hate the game? Også ellers bare spille spillet med de spilleregler og bøjninger af reglerne der er? som alle andre.

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Bautik:
Dont hate the players hate the game? Også ellers bare spille spillet med de spilleregler og bøjninger af reglerne der er? som alle andre.

Det er virkelig ikke noget der tiltaler mig - jeg forsøger at finde nogle alternative løsninger - jeg har f.eks. brugt AB-transport som et prisbilligt alternativ til Posten - men de har vidst lige kastet håndklædet i ringen - nu venter jeg spændt på den næste der tør tage kampen op - det er åbenbart svært når Postdanmark har momsfordelen :(

 

Jeg ved ikke om jeg er en tøsedreng, men jeg tør sgu ikke bygge min virksomhed op på svindel. Det kan jo være mine konkurrenter har gode venner i Posten der gerne vil køre lidt kontrol på min virksomhed.

 

Jeg synes det er en sag for Christiansborg at give virksomheder lige konkurrencevilkår - og det er jo ikke småpenge - det er noget med millioner der bliver kørt ind i de forkerte selskaber.

Der må være nogle magthavere der har den opfattelse at det ikke behøver være nemt for folk med dårlig moral at kradse millioner ind ved hjælp af lumre fiduser.

Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har bare brug for at få ryddet lidt op i IT-branchen med henblik på en situation hvor det ikke længere kan betale sig at sælge varer med 0-avance eller tab.

 

Jeg har selv været i branchen en del år, og har primært sendt privatpakker, dog via dropshipping fra min Århusianske grossist, her fik jeg ALLE pakker uanset om det var privat eller til firma sendt for 30kr. x moms på pakker op til 10kg. 40kr. op til 20kg, en palle for sølle 200k. osv.

Du skriver det er i IT branchen, og her er det altså nok de store leverandørerne der er de store "syndere" da de sender direkte til dine kunder. Jeg protesterede bestemt ikke over mine priser, da det er en ydelse jeg købte af min leverandør, de har jo blot vidersolgt et produkt fra PD til mig.

Du kan snakke med en hvilken som helst distributør, især inden for IT, og de tilbyder alle dropshipping, om de så sender som privat eller erhverspakke, ja det er vel ikke dit problem, da du køber en ydelse af dem. IT branchen er især råddent på dette punkt da konkurrencen er så knivskarp at det er svært at tjene til dagen og vejen med et DB på ca. 5% (nogen endnu mindre) så hvis du er inden for IT branchen, glem ALT om eget lager det er ren selvmord.(med mindre du har rigtig mange trofaste kunder:-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

SÅ KLAGDOG!

Post Danmark par pt. en så skrantende økonomi at der fra politisk side har været tale om ikke at udbringe breve hver dag!

Dette burde være grund nok til at Post Danmark eller specielt Deres ejerere ( staten / og en privat kapital fondt)  vil være meget lydhøre hvis der kommer en veldokumenteret klage! 

Husk du skal have en veldokumenteret klage men mange eksempler så den ikke kan afvises med begrundelse at der var tale om fejl labelling. Du kunne jo bl.a Som Thomas Hansen her nævner undersøge om f.eks Louise Nielsen stadig sender kontaktlinser til private som erhvevspakker.

Klagen skal i første omgang sendes til Post Danmarks hovedkontor

Derefter kan den ankes til posttilsynet under færdselsstyrelsen  http://www.trm.dk/sw22283.asp

Giver det ikke en fornyftig løsning vil jeg anbefale en klage til Ombudsmanden samt Rigsrevision.

Man må da næste antage at når så store formaer som Louise Nielsen kan sende privat pakker som erhvevspakker er Post Danmark vidende om det,  er det tilfældet er det vil en sag for Kokurencestyrelsen.

Mvh

Ravn

 

 

/

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

torben79:
Jeg har bare brug for at få ryddet lidt op i IT-branchen med henblik på en situation hvor det ikke længere kan betale sig at sælge varer med 0-avance eller tab.

Jeg fatter ikke hvordan masser af virksomheder kører hinanden i sænk med 0 avance.... Hvor er det sjove i det??? It branchen's private kunder skriger efter information, sikkerhed, tryghed osv. Det firma der kan gøre dette rigtigt kan igen komme til at tjene penge - hvis de altså tager skyklapper på overfor konkurrenterne.

Vi tager 49 kr i fragt. Mange af vores konkurrenter har gratis fragt. Hvorfor kunderne så køber hos os ved jeg ikke helt bestemt - men fakta er at det gør de. Så det handler altså ikke kun om prisportaler, sammenligninger og enkroner. Hellere bygge en sund virksomhed stille og roligt op - og få de gode kunder!

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)