Efter at have talt en time med Martin Thorborg, er jeg kommet ud med en helt ny strategi, energi og mod til at angribe markedsføring på en ny måde, for min webshops sikkerhedseksperten.dk.
Jeg vil i 2010 (og de følgende år) aggrasivt arbejde med at promere mig selv som sikkerhedsekspert indenfor sikkerhed i hjemmet og især brandsikkerhed. Dette betyder at der fra mig i det nye år vil komme masse af pressemeddelelser og blogindlæg, der skal gøre at jeg på et tidspunkt selv bliver kontakter af medierne. Dertil er der langt endnu, men vi skal alle starte et sted :)
Jeg har siden den 18 december udsendt to pressemeddelelser, hvilke jeg har været i avis og radio med...så god start.
Selve tidspunktet for udsendelsen er jo ikke valgt tilfældigt, over ti mennesker er omkommet i brand de sidste 10 dage, så den kommer på "rette" tid. Især en ganske forfærdelig historie med to børn bliver pt. vendt i medierne, og på en måde, kan man sige jeg tjener penge på andres død.
Hvad mener du? Er jeg gået over grænsen til det ulækre og vulkære og skal jeg holde mig fra disse katastrofe nyheder?
Du tjener ikke på andres død, men deres dumhed. Det er desværre ikke alle der kan se vigtigheden af at passe på andre og ikke mindst en selv. Jeg har fuldstændig samme problem i min hverdag. Det er når der sker ting som dem der på alles læber at man må forklare vigtigheden af at passe på sig selv og sine medmenesker.
Jeg synes også bare du skal gå videre, men måske ændre teksten lidt, så det mere er et spørgsmål om, at du fremover kan redde liv og ikke et spørgsmål om, at du skriver: "Flere liv kunne reddes", men i stedet for: "Flere liv kan reddes". Så kan folk selv tænke sit og du bliver ikke helt så fordømmende i din kommunikation.
Jeg synes, at du holder dig fint på den rigtige side af grænsen og synes ikke at du udnytter de katastrofe situationer, som man risikerer, hvis man ikke gør noget for at højne brandsikkerheden i hjemmet, i virksomheden og andre steder.
Så længe du ikke nævner konkrete dødsfald eller lignende katastrofer i din markedsføring, vil det ikke virke frastødende på mig. Man skal jo stadig forholde sig til den risiko, der er, hvis man ikke har røgalarmer m.v. i hjemmet.
Aggressiv (nogle kalder det energisk eller påholdende) markedsføring er der efter min mening ikke noget galt i.
Det kan i øvrigt varmt anbefales, sådan et sparringsmøde med Martin Thorborg! Jeg arbejder også p.t. med en masse idéer til min IT sikkerheds- og support virksomhed efter mit sparringsmøde med den ustoppelige power-dynamo Thorborg. Men det er en anden sag.
Held og lykke med dit 2010.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold. Find mig på LinkedIn
Tusind tak for Jeres indlæg og synspunkter. Det er rart at få det ved med flere øjne end sine egne og jeg føler mig nu endnu mere på rette vej end før.
Også et godt nytår til Jer.
@ John, ja en samtale med Martin er guld værd, han forstår at ramme hoved på sømmen :)