Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betting og monopol

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg er desværre meget uvidende omkring hvilke regler der er indenfor betting området og håber virkeligt, at nogen kan gøre mig lidt klogere på dette område.
Som jeg forstår det, så er der statsmonopol på betting herhjemme? Jeg har dog hørt at DK har været på anklagebænken for, at hæmme den frie konkurrence i denne sammenhæng - har nogen hørt noget nyt omkring dette?

Og hvad er det som definerer betegnelsen "betting"?

Ville det være "betting" hvis VEN A og VEN B gik ind på en hjemmeside og hver smed 100 virtuelle points på, at VEN A's påstand om, at VEN B tror at dagens tre første superligakampe vil ende uafgjort - er forkert? Altså vi er ovre i en tankegang om, at man "gambler" på, at en fysisk persons påstand omkring et eller andet, er rigtig iforhold til en andens.
Vil det være det samme som, at du specifikt går ind på danskespil og gambler på, at kamp 1 ender uafgjort? (fysisk person imod systemet).

Håber det giver nogenlunde mening :)

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej MrSam. 

Ja, det du taler om er gambling og falder ind under Danske Spils monopol, da det ikke er skill-based. Dvs., du må gerne lade ven A og ven B hver smide 100 point (som jeg går ud fra, de kan konvertere til penge senere?), på hvem der hurtigst kan stave korrekt til et givent ord eksempelvis, men ikke på det andet, da det er held-baseret. 

Der er dog et lovforslag på banen, om at nedlægge Danske Spils monopol på en række områder (undtagen lotto og skrabespil).  Man skal købe en licens, for at få lov til at tilbyde den slags gambling - og den licens kommer til at koste ca. 3 millioner kroner, per år. Plus, at 15-20% af omsætningen skal direkte i statskassen... dertil kommer der noget grimrian-noget med blokering af sites, fra danske ISP'er osv - men hvad ville et dansk lovforslag være, under denne regering, uden begrænsning af folkets rettigheder? ;-)

 

 

 

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone,

Mange tak for dit svar! Ja, jeg tænkte nok, at det røg ind under betegnelsen gambling... Og den licens får jeg nok ikke råd til foreløbigt :) Men de lovforslag har da vidst været undervejs i et godt stykke tid. Jeg mindes da bestemt at kunne huske, at der også var en hel del snak omkring emnet for en fem års tid tilbage :)

Men bare lige for at forstå det helt korrekt. Så længe det drejer sig om noget der er ikke er skill based, som mit eksempel, så vil det være gambling og derved også ulovligt - ligegyldigt om der er penge involveret? Altså, ville det også være ulovligt, hvis det hele var bygget op omkring virtuelle points, som på ingen måde kunne konverteres til rigtige penge?

(offtopic: må lige rose dig meget for dine illustrationer på offwhite.dk - meget imponerende!)

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 02:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sam. 

(Tak for rosen af mine illustrationer) ;-)

Hvis pointene ikke kan konverteres til noget af værdi, må du gøre hvad du har lyst til - så er det ikke gambling. 
Der er vist noget gråzone-værk, hvis pointene eksempelvis kan konverteres til lodder til en konkurrence, hvor jo flere lodder = større chance for at vinde... Men så skal du monetize det lotteri på en anden måde, end ved indbetalinger fra brugerene.

Det "farlige" ligger i, at tage penge fra brugerne.  Dvs., hvis man skal KØBE point, for at bette dem på et eller andet skillbased, så får du problemer - men hvis man optjener dem på en eller anden måde, som du monetizer via noget andet end brugerbetaling, så... kunne det eventuelt godt gå - men I så fald, ville jeg lige smide en mønt efter nogle advokater og få dem til at undersøge det for dig. 

 

 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 02:40
Hvor mange stjerner giver du? :

mrsam:

Men de lovforslag har da vidst været undervejs i et godt stykke tid.

Ladbrokes har netop droppet at køre deres sag mod den danske stat videre i højesteret, da de mener at det er spild af tid og penge da en dansk liberalisering af spillemonopolet er så tæt på at blive en realitet.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 13. Nov 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 04:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu spiller jeg selv en del poker, dog på lavt plan. Men jeg ved af alle seriøse pokerspiller/sportsbettere, går efter Bookmakers med EU licens. Så vil sige de penge de vinde er skatte frie. Og det er et kæmpe plus.

 

Ved godt det ikke har så meget af gøre med det du spørger om, men bare et lille input. Smile

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt der indvolvere penge på en eller anden måde anses for hasardspil. Så kan et givent væddemål på en eller anden måde indløses til penge, så er det ik lovligt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så blev jeg også lidt klogere på det.

Kan godt se, at der kan være nogle gråzoner i det her, som man måske kan udnytte - men som Lone nævner, så skal det nok lige forbi en advokat..

Tak for alle svarene.

Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tag fat i spillemyndigheden. Det er en offentlig myndighed og det er dem der søger at opretholde det danske monopol på spil.  De kan afgøre om det er et skill game eller gambling. Men monopolet falder. Det er kun et spm. om tid.

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)