Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilladelse til salg af is

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

hvis jeg vil sælge is i min butik (softice,gammeldags)skal jeg så søge om tilladelse hos kommunen ?

Jeg ved at jeg skal ha' fat i fødevareregionen og på kursus, men jeg kan ikke finde ud af om kommunen skal gi' tilladelse ?

på forhånd tak

Fra Fredericia
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa! :)

For kommunens skyld kan du endelig blot sælge løs! :) De har ingen mening om den sag ;)

Blot du har fødevareregionen med på råd - så er din "numse" sikret :) :)

Mange hilsner,

Thomas

Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 02:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar. Jeg har et stort vindue ud mod gå-gaden, hvis jeg vil sælge is derfra, skal jeg så søge kommunen om "udendørs" servering af is ?

Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg nu også gerne vil sælge pølser (pølse+brød) i et lille hjørne af min børnetøjsbutik. bevæger jeg mig så ind på en anden lovgivning, hvor jeg skal ha' tilladelse af kommunen til salg af mad (og dermed også indrette handicaptoilletter osv.) eller er det ligesom med is at man bare skal leve op til fødevareregionenskrav ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

bornebutik:

Tak for hurtigt svar. Jeg har et stort vindue ud mod gå-gaden, hvis jeg vil sælge is derfra, skal jeg så søge kommunen om "udendørs" servering af is ?

Hej

Udendørs servering kræver godkendelse, idet der er nogen kommuner, der vil kræve afgift af arealet, eks. København Sad

Med venlig hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

bornebutik:

Hvis jeg nu også gerne vil sælge pølser (pølse+brød) i et lille hjørne af min børnetøjsbutik. bevæger jeg mig så ind på en anden lovgivning, hvor jeg skal ha' tilladelse af kommunen til salg af mad (og dermed også indrette handicaptoilletter osv.) eller er det ligesom med is at man bare skal leve op til fødevareregionenskrav ?

 

Hej

Her bevæger du dig ind på, at fødevareregionen skal godkende stedet (formentlig lig med køkkener), og ja, samtidig skal kommunen godkende, at alle forhold er i orden f.s.v. angår indretning, ventilation m.v..

Med venlig hilsen

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

bornebutik:

Hvis jeg nu også gerne vil sælge pølser (pølse+brød) i et lille hjørne af min børnetøjsbutik. bevæger jeg mig så ind på en anden lovgivning, hvor jeg skal ha' tilladelse af kommunen til salg af mad (og dermed også indrette handicaptoilletter osv.) eller er det ligesom med is at man bare skal leve op til fødevareregionenskrav ?

Da jeg læste den ide vandrede mine tanke en del år tilbage da jeg arbejdede i en pølsevogn om natten i forbindelse med et diskotek.. På meget få timer kom mit tøj til at stinke virkelig meget og klamt af pølser..

Måske det ikke lige vil være det smarteste at sælge i forbindelse med børnetøj..

Træt af upersonlige broderier på væggene?? www.ditbroderi.dk

Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

he, he, det kan jeg godt forstår - det er nu heller ikke meningen at jeg skulle sælge medister, pølse i svøb osv. men bare en fransk hot-dog .....men det kan da godt være at det lugter en smule :-(

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

bornebutik:

he, he, det kan jeg godt forstår - det er nu heller ikke meningen at jeg skulle sælge medister, pølse i svøb osv. men bare en fransk hot-dog .....men det kan da godt være at det lugter en smule :-(

Jeg ved nu heller ikke hvor smart jeg syntes den idé er. Jeg tror ét eller andet sted, at man bliver nødt til at holde børnetøjsbutikker og børnebutikker generelt forholdsvis sunde. Jeg ville i hvert fald ikke turde kaste mig ud i sådan en sag når vi selv åbner butik..

Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

OK - Det er nu heller ikke bestemt, så fint nok - Det var nu også mere det "lovgivningsmæssige" som jeg er interesseret i......

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)